27 april 2024, 19:40:22

nagel er af

Gestart door marit85, 1 mei 2011, 20:35:57

« vorige - volgende »

marit85

De nagel van mijn valkparkiet ligt er af sinds vanmiddag af. Hij was gestopt met bloeden toen we zijn kooi helemaal bebloed vonden maar nu is het net weer begonnen. We hebben al meel en kaarsvet geprobeerd en de dierenarts zegt dichtdrukken maar het blijft bloeden. Het is op dit moment wel minimaal maar ben zo bang dat hij vanacht weer gaat bloeden en de ochtend niet red. wat moet ik doen?

Larissa

Denk dat je er even mee naar de dierenarts moet gaan deze kan hem goed dicht branden...ben bang dat je valkje anders te veel bloed verliest

groetjes Larissa
s6

marit85

dank je wel voor de snelle reactie. Het bloeden is inmiddels gestopt en nu zit hij met zijn pootje opgetrokken. Toch nog langs gaan wegens de kans da het weer opnieuw gaat bloeden?

Rianne

Sja, als je het aandurft kun je een lepel ontsmetten en verhitten boven het vuur en de nagel zelf dichtschroeien. Als de huismiddeltjes niet werken, en je nog niet naar de dierenarts wilt/kunt, heb je weinig keus.

marit85

Nee dat durf ik echt niet. Volgens mij zit er ook helemaal geen nagel meer aan en dan druk ik op zn vlees. Ik kijk het even aan en slaap op de bank vannacht zodat hij op zn favoriete washandje kan blijven zitten op de bank ipv zn poten om de stokken in zn kooi te moeten sluiten. Dan zet ik ook mn wekker wel om af en toe te kijken of alles nog goed gaat. Als het weer opnieuw gaat bloeden zal ik geen keus hebben dus wel bedankt voor de tip.

marit85

We zijn inmiddels een uurtje verder en het is niet meer gaan bloeden gelukkig. Heb net wat te eten bij hem neer gelegd waar hij gretig van zit te knabbelen. Drinken had ie gelukkig al gedaan vandaag. Nogmaals bedankt voor de reactie. Ga hem goed in de gaten houden of het ook niet gaat infecteren.

Sanna

Mocht het nog gaan bloeden en je leest dit nog, je kunt ook proberen of je het bloeden kunt stoppen door er wat bloem (meel) overheen te gooien. Vooral omdat je zegt dat het nageltje er helemaal af is denk ik dat het in dit geval wel kan helpen. Succes.

Groetjes, Sanna

Caroline

Wat ik zelf persoonlijk heb geleerd van mijn dierenarts, hij heeft voor mij ooit een Japans nachtegaaltje geholpen die zijn teentje was verloren ...

Hij maakte een soldeerbout warm en schroeide hiermee het teentje dicht. Het stonk verschrikkelijk maar heeft niet meer gebloed.

Op mijn vraag of hij hiervoor een soldeerbout in het praktijk had liggen was zijn antwoord bevestigend. Tevens voor afgebroken nagels bij honden en katten die blijven bloeden.

En inderdaad, ik herinner me nog een keer dat ik een spoednummer belde toen mijn hond zijn nagel had afgebroken en het bleef bloeden, telefonisch vroegen ze me toen ook of in een soldeerbout in huis had.  ::) (dit was een andere dierenarts) Ik had geen soldeerbout dus moest naar de dierenarts komen die die nacht dienst had en ook die schroeide het nageltje dicht ... met een soldeerbout.

Sterkte met het teentje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Heeft de DA 2e paasdag ook bij 1 van mijn valkjes gedaan. 2 mannen vochten om 1 pop, en toen heeft het ene valkje bij de ander in de teen gebeten. Het bloedde vreselijk, en aangezien ik liever naar de DA ga dan dat ik het zelf ga proberen, heb ik gebelt en kon ik terecht. Maar hij pakte ook een soldeerbout. Was het midden in de nacht, had ik geen keus en had ik een lepel (oid) heet moeten maken. Dit bloedde dusdanig dat meel ook geen zin had. Het valkje leek er weinig erg in te hebben, maar goed, liever even pijn dan verzwakking door bloedverlies.

Kaatje

Hoi Marit,

Alles goed gegaan vannacht, en heb jij nog een beetje kunnen slapen op de bank  ;) !?

Gr, Karin