28 maart 2024, 19:13:46

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Loopt overal terug hoor ;)
Wij gaan volgend jaar ook met minder koppels kweken.
En ook veel bewuster ;)

*Esther*

18 oktober 2011, 15:02:26 #496 Last Edit: 12 november 2011, 20:13:55 by *Esther*
Update-tje:

Inmiddels zijn er een aantal valkjes opgehaald en gereserveerd.
Ook heb ik contact met een leefgroep voor verstandelijk beperkte mensen die hun voliere gevuld willen hebben.
Even goede afspraken maken, het moet wel goed verzorgd worden natuurlijk.  ;)

Prive ben ik erg druk. Solliciteren en school zaken. Ik ben dus ook wel blij als de voliere wat leger is. dat geeft ook weer ruimte in mijn hoofd.  ;)

Ik ben zo'n zin in volgend jaar, als ik klaar ben met school!
Dan laat ik de vlag met tas(sen. Niek wil zijn basisschooltas er ook bij ;D ), minimaal een maand buiten hangen... ;D

carco

 ;D ;D

Fijn dat er nu toch schot in zit in de verkoop.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Saar

Hoi Esther,
Ik ben een beetje nieuwsgierig of je het geslacht van je violet grasje nou al weer :D
Groetjes Saar

*Esther*

Check!
Gemaakt op 18 okt 11






Saar

Mooi beessie :D
Blijf d'r bij dat het een popje is hihi ;D

Nadiine

Vind HEM erg mooi, lijkt mij duidelijk blauw in zijn neusdopje te hebben? Hihi of zie ik dat verkeerd/komt dat door de foto?

Hij is erg mooi!!  ::)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Saar

Citaat van: Nadiine op  4 november 2011, 20:30:46
Vind HEM erg mooi, lijkt mij duidelijk blauw in zijn neusdopje te hebben? Hihi of zie ik dat verkeerd/komt dat door de foto?

Hij is erg mooi!!  ::)


Dit heb je dus mooi fout in dit geval ;D
Een jonge man heeft een paarse neusdop, en die wordt dan langzaamaan blauw :). Ik heb even een foto van augustus opgezocht van dit dametje
Zoals je ziet, is het om de neusgaatjes nog steeds wit. Dat witte wordt langzaamaan bruin, en t blauwe trekt dan weg :)
Even een foto opgezocht van grasjes die ik zelf heb gekweekt..

Blauwe kiet bovenop de schommel is een man, de violet een man en de rechter een popje :)

Nadiine

Hahah oke, excuss! dacht dat popjes,wit waren, en soms rondom de gaten een kleurtje hadden, maar het was dus rondom wit hihi voor mij al lang geleden dat ik opzoek was naar een ukkie  :P

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

*Esther*

Hihihi
we zullen zien!
Met meerdere grasjes in een kleinere kooi  kweken lijkt me niet zo'n strak plan.
Dus wordt  het een gokje of ik er nu een man of een popje bij moet zetten.
Ik zie het neusdopje niet echt verkleuren in vergelijking met een paar maandjes geleden.

gr Esther

Saar


Bij sommige kleuren duurt het lang voordat een man of popje een goede neuskleur heeft. Lutino's en albino's mannen krijgen bv geen blauwe dop. En dit bontje is toch echt een popje, maar heeft ook bijna geen bruin op dr neus.


Het grasje rechts is toch echt een man, maar heeft inmiddels een bruine neusdop ;D En de linker bonte heeft een mooie duidelijke bruine neus, terwijl de middelste dat weer niet heeft.. ???


Maar zo'n duidelijke neusdop als deze blijft toch t makkelijkste hihi!  ;D

☺ Pita ☺

En hoe gaat tie hier zo?
Groetjes Petra.

*Esther*

Hey,

Tja, niks te melden.
Valkjes vliegen relaxed in de voliere. Genieten vd rust.
Er mogen nog een aantal verhuizen voor de kweek volgend jaar.
Morgen komt er iemand voor een popje. Verder is het stil rondom de vogeltjes.

Thuis natuurlijk druk genoeg. Nov en dec zijn nooit mijn favo maanden.
Ben blij als het eind januari is. Soms ligt er dan sneeuw en gaan we richting het voorjaar, heerlijk!

gr Esther

Jaimy

binnenkort weer genoeg te vertellen toch?  ;D

*Esther*