27 april 2024, 22:04:36

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Fijn dat er oppas is voor de birdies :D
Enne als je altijd veel zaad over hebt voer jue teveel :D
Had ik ook altijd en toen zei eens iemand je moet eens 1 eetlepel per valkje per dag doen.
En het is waar werkt super...
Als ze jongen hebben wel iets meer natuurlijk maar het is een goede maat vind ik persoonlijk.
Het lijkt weinig maar eten dan wel alle zaden ook de niet zo lekkere ;)

*Esther*

Klopt ik voer ook veel.
Ze krijgen niet elke dag nieuw voer maar ik geef ze voor meerdere dagen tegelijk.
Het is ook eigenlijk dat ik opnieuw voer geef, omdat ze ontzettend gaan roepen. Ze hoeven maar iemand in huis te zien lopen of bij de schuur en ze gillen er op los. Zodra ze nieuw voer hebben is het over.
Het oude voer is op dat moment echt nog niet op. Ze kunnen er prima bij. Ik geef het voer in meerdere plastic planten schotels. Dus een grote diameter om doorheen te walsen en te graven. ;D Deze schotels roer/schud ik dagelijks even om, zodat het goede voer weer bovenop komt te liggen.
Ze krijgen ook macaroni rijst andijvie sla soepgroente paardenbloem eivoer. Maar net wat we zelf eten. Soms kook ik extra voor de valkjes.

Dus ik voer veel. Maar in de theorie vd theelepel ;); zouden ze dan minder gaan roepen, met minder voer?


*Esther*

22 juli 2011, 16:17:09 #317 Last Edit: 22 juli 2011, 16:21:13 by *Esther*
Zomaar........ :D



Loenatik

De pareltjes 13 en 14
Ook nr 13 is goed bij gekomen. Het krijgt steeds meer kracht en vliegt nu al naar het touw vanaf de grond.












Misschien een paar dubbelgeplaatst maar toch effe wat foto's.

Fons


nr7 wildkleur man split voor? pale fallow bleekmasker of? Ik weet het dus niet zeker. Maar ik vind hem erg leuk. En als mannetje zeker welkom in de voliere.


Fons


En als laatste nogmaals onze achtertuin. Inmiddels een tikkie veranderd en vol met onkruid. ;)




Dafrinja

Hey Esther!

Mooie foto van Loenatik :)  ;)
En nr 7 is zeker mooi! Die gele kuif met dat donkere lijfje..prachtig!

Groetjes!
Dafrinja

*Esther*

Hey,

Na een dagdienst en een slaapdienst weer even een rondje gedaan langs de voliere.

Mijn bijna clearpied donsje van Picasso en Loenatik is overleden. Het wilde maar niet groeien ondanks de vitaminen en calcium.

Het andere jonge bont opaline valkje doet het goed. P&L zitten weer in dit blok om een nieuwe leg te beginnen. Helaas voor hun zullen dit neppers worden.
Ik denk dat ze genoeg hebben gedaan dit seizoen en ik vind het veel te koud en te nat/vochtig.
Mijn vermoeden is, dat daarom de donsjes uit deze ronde het ook zo slecht doen. Het is veel te vochtig.

De twee jongste van Tycoon en Eywa lijken ook wat achter te blijven, waarvan de ene de verrassingslutino is.
Een albinootje van Mellow is overleden. De witmasker die daarop volgend is geboren, piept goed en lijkt sterker dan de albino maar ook deze heb ik toch mijn twijfels over.

De twee oudste van Tycoon en Eywa doen het goed en waren al geringd.

Smoezie heeft een bloedende poot gehad. Ze zit er bol bij. Het is gestopt dus nu is het afwachten. En anders wordt het een ritje naar de da met Smoezie, en de jonkies.

Wat ik nu bedenk is dat door het vele vocht de valkjes misschien een gist of schimmel hebben opgelopen.
Weten jullie  de uiterlijke symptomen hier van?

Op dit moment zal ik blij zijn als de kweek klaar is. Maar dat gevoel komt vooral door het slechte weer!!! :'(
Ik heb het te doen met de mensen die nu in een tent zitten!

gr Esther

Rianne

Het weer zal er zeker wel aan bijdragen dat dit kweekjaar een rampenjaar is. Een gist of schimmel zal denk ik geen uiterlijke kenmerken hebben, volgens mij gaat dat in de krop en het darmgestel zitten. Je kan het misschien laten onderzoeken adhv een dood jong?
Als ik bedenk hoe het hier gestormd heeft, dat de tijdelijke dakplaten helemaal bol stonden en zo... blij dat ik dit jaar even over moest slaan.

*Manon*

Hoi hoi Esther,

Fijn dat je de oppas voor de vakantie rond hebt  ;D

Jammer van je donsjes die zijn overleden  :'(
Het weer is vreselijk... ik heb de jongen hier ook al onder de warmtelamp liggen, omdat het ook veel te koud is en de ouders niet meer bij de jongen blijven... het was maar 14 graden in de blokhut... echt niet leuk!!

je foto's zijn leuk!
je wildkleurman nr 17 is helemaal te gek!!!
Ik heb helemaal verliefd op m... hij is supermooi  :-*

Groetjes Manon

*Esther*

:'( :censuur :'( :censuur :'( :censuur

Wat KKKK.....

Gister voor mijn slaapdienst uit nog alles gecheckt. Niks aan de hand behalve wat ik al getypd had.
Ik check nu weer en ligt mijn mooie bontje nr 16 dood gebeten in het blok.
Smoezie kwam daar ook al uit met een zere poot.
Ik had niet verwacht dat ze het jong er ook uit wilden hebben, daar waren ook geen tekenen van.

Dus zijn Picasso en Loenatik de boosdoeners. Loenatik zit ook onder het bloed. En ze heeft een eitje in het blok gedropt.
Ik dacht dat valkjes wat vredelievender waren!

Het jong stond op punt van uitvliegen en was niks mis mee. Het was juist zo'n mooi vol gevederd valkje.

Het was vreselijk gepikt in de ellebogen (dus onderaan de vleugel waar het aan het lijfje zit) tot aan het het breken/loslaten van het bot aan toe!! Er stak een botje uit!!
Ook de poot waar de ring zat was tot flink in het bot gebeten. Echt vreselijk.

En nu zitten ze samen parmantig op hun eitje. :-\

:'( :'( :'(

Rianne

Ooohh wat zal dat een vreselijk gezicht zijn geweest! :o Dit verwacht je zeker niet van valkparkieten. Picasso en Loenatik hebben toch wel vaker jongen gehad?

Cherro

Ooooh Esther, wat ontzettend erg! Arm klein ding, wat zal het bang zijn geweest :(

Wat zielig!

Hebben Picasso en Loenatik dit al eerder gedaan? Ze hebben wel eerder al nestjes gehad enzo, het is wel heel vreemd. >:(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

Ja ze zijn ervaren.
Wrs heeft Loenatik zo'n erge nestel drang gehad om het eitje kwijt te kunnen?

Cherro

Dat zou je dan haast gaan denken  :-\ :censuur

Arm klein vogeltje :(

Enne heb je je prieel voor de voliere weggehaald? Zag het op de foto's! Lijkt veel groter nu, al was dat prieeltje met je rij zonnebloemen ook erg leuk ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

Jeetje wat erg zeg!!
:'( :'( :'(

Gerdy

o bah..wat naar.
dit is zo'n akkelig gedrag.. :'(

Landiej

Bah wat sneu :'( Het arme beestje!