19 juli 2025, 13:29:13

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

*Esther*

4 mei 2011, 19:01:19 #90 Last Edit: 4 mei 2011, 19:03:34 by *Esther*
Foto's:

van voor naar achter:
Mell, Sterre, Loenatik, Taïs en rechts Beauty
beauty is oma van het mooie valkje van Gerdy  :D

*Yvon

Mooie grote foto's hoor !!  :P ;D ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

mooi :D
Die kleine grasparkietjes zijn altijd zo eng kaal  :-[  :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

:-\

Donsje bij T&N is dood.
Gelijk het blok schoongemaakt en de overige eitjes bekeken. Drie eitjes waar niks in zat en de rest ziet er uit als een tweede ronde?
Het eerste donsje is blijven steken in het ei en de tweede was voor de ouders de moeite niet.
Dus de eerste ronde is verloren.

De grasjes gaan wel goed. Daar ligt het vierde en tevens laatste eitje te piepen en te pikken.

De twee pleeg donsjes die bij M&T liggen gaan goed. Ook daar de rest vd eitjes weggehaald en een schoon blok gegeven.

Eywa broed nauwelijks meer op haar eitjes van ....?

Picasso en Loenatik gaan goed samen!

Zippo en Onyx lijken ook goed te gaan maar daar krijg ik geen kans om de eitjes te schouwen dus hoe de eitjes ontwikkelen weet ik niet.

Twinboy zit met Sterre braaf te wezen op eitjes maar ik verwacht daar niks van omdat Sterre geelwang is. Ik gun het ze wel dus ik zie wel. Misschien gaat er wel een vrijgezelle popje meehelpen als het zover is.

gr Esther

:D

Gerdy

hé wat vervelend dat er een donsje dood is  :'(...en dan die ene niet genoeg voor ze...jammer hoor

gelukkig gaat het bij de rest allemaal wel goed...

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Serita

Jeetje zeg, wat ontzettend balen!  Wel mooi dat het bij de grasjes wel goed gaat!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

7 mei 2011, 18:37:10 #99 Last Edit: 8 mei 2011, 09:48:21 by *Esther*
Hey, hey,

Bedankt voor het medeleven.

Vandaag weer beter nieuws:

Het oudste donsje bij Mellow en Tais heb ik geringd. Het is een zoon/dochter van Twinboy en Sterre. Het heeft geel dons en het lijkt een grijze kuif aanzet te hebben.

Het tweede donsje doet het ook erg goed.

Bij het trio, Ricky Beauty en Mell is een geel donsje geboren. Het is dus niet! van R&B. Mell heb ik zien wipwappen met Ricky, maar misschien ook wel met een ander. Ik hoop zelf met Ricky want dan is er kans op bonte bleekmaskers.

Bij Picasso en Loenatik is vandaag een geel donsje met donkere oogjes geboren.
En Picasso is nog steeds erg lief!!

Eywa heeft haar eitjes in de steek gelaten. Ik heb ze bij Zippo en Onyx gelegd. Eywa moest het ook alleen doen, dus veel kans op slagen was er niet. Er zitten wel ontwikkelde kuikens in.

De grasjes gaan erg goed. Het leek even van niet maar dat was de warmte. Ze gaan dan ver uit elkaar liggen en ze zijn veel slapper dan valkjes. Ik ben zo benieuwd naar de kleurtjes!!! Het zal moeilijk zijn om afstand te doen omdat alle kleurtjes zo leuk zijn.

Als alles goed gaat verwacht ik binnen een week meer donsjes.

gr Esther

Serita

Wat lekker zeg een beetje goed nieuws!

Jeetje wat was het warm vandaag, hoe houdt jij het een beetje aangenaam buiten voor de vogeltjes?

Landiej

Leuk, al die nieuwe aanwinsten :D

Vinden valkjes het niet lekker om een beetje te douchen met deze temperaturen? Misschien niet handig om in de volle zon te doen, maar een beetje in de schaduw moet dat wel fijn zijn volgens mij :)

*Esther*

Hoi,

Ik hang lakens voor de voliere tegen de warmte.
Nat spuiten doe ik niet met dit warme weer omdat ze daar eigenlijk niet goed tegen kunnen. Als ze nat zijn kunnen ze hun warmte juist niet kwijt.

Bij het trio R&B&M liggen nu twee donsjes. Allebei zijn ze geel.

De oudste van Twinboy en Sterre is duidelijk geen bontje. Sterre is dus niet bont. Misschien wel split voor bont.

gr Esther

Serita

Lakens is wel slim inderdaad! En dat is een goede wat je zegt over nat spuiten, had ik niet over na gedacht!

Spannend hoor 2 donsjes!

carco

Hé, het begint nu toch eindelijk op gang te komen.
Fijn  :D

( Fuller en Seema hebben hun eerste ei  ;) )

Groetjes: Caroline.