19 juli 2025, 13:28:24

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

ik kreeg deze link aan een soort van naamgenoot  ;D

een hele aardige meneer Dr Oranje die je te woord staat  ;D

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Het is vreselijk inderdaad; zien dat er iets mis is en nog niks kunnen doen.
Het water is nu aangezuurd met bio appelcider azijn. Mijn gevoel zegt dat het een gist is.
Ivm het slijm in de snavel en de benauwde ademhaling.

Dit heeft me natuurlijk aan het denken gezet.
Martin zei al anders moet de voliere maar dicht. Maar dat vind ik afschuwelijk. Zit je naar een voliere te kijken waarvan je niet ziet wat er in zit.
Ik voer buiten ivm de troep die het geeft en het makkelijkere schoonmaken buiten. Maar dit wordt ook nat vd regen en dus kans op schimmels in het voer wat op grond terecht is gekomen.
Mijn idee is nu, om binnen in de blokhut te gaan voeren en daar het eea aan te passen om het makkelijk schoon te krijgen.
De bodem is van houten plankjes, waar van alles in de naden blijft zitten. Nog effe een goedkope oplossing bedenken. ;)

Cherro

Heel simpel!! Gewoon de dunste en minst zware stoeptegels!
Die kun je gewoon op het hout leggen, eventueel wat straatzand in de naden, de zaadjes kun je dan zo wegvegen met motblik en veger ;)

Of gewoon een zeil oid op de bodem, en dan de randen van dat zeil afdekken met panlatjes?

En mocht je buiten willen blijven, je kunt ook plexiglasplaten nemen of een langer afdak maken. Oplossingen zijn er zat, alleen je moet even zien wat t beste bij je past ;)

Misschien had je toch dat prieel moeten laten staan ;) Had je zo een langer afdak kunnen maken ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rianne

Onze vorige voliere stond ook op planken met stoeptegels erop, en de voliere nu staat op weer op tegels. Strak tegen elkaar aan leggen en er komt niks meer door :) Wel was mijn eis dat de voliere goed verankerd werd in de grond, dat is dan met pennen gedaan.

*Esther*

De voliere staat op 40x60 tegels.
De blokhut is daarop gebouwd. Eerst dikke hardhouten 'asob' palen en daarop het vloertje vd blokhut zelf.
(Foto's staan op mijn website vd maak vd voliere. Ik heb ze niet meer op de comp staan.)

Dus dan zou ik daarop weer tegels leggen, geen muis die daar doorheen komt. ;)
En omdat het droog blijft binnen is het ook makkelijk schonnhouden?

*Esther*

31 juli 2011, 18:14:17 #365 Last Edit: 2 augustus 2011, 19:54:47 by *Esther*
Tycoon en Eywa:
Eén bleekmasker jong is dood, net vanmiddag gevonden. :-\
De andere drie, zien er eigenlijk wel goed uit!
Schonere snavels en minder plak troep in de snavels. Ik hoop denk dat mijn gok met bio appelcider azijn goed is geweest.
Het donsje ligt nu in de koelkast, verpakt. In afwachting van wat de DA morgen zegt, gaat het op de post of niet. Nu direct versturen heeft geen zin omdat de post toch pas morgenmiddag weer leegt.

Zippo en Onyx:
Drie gele ieniemini donsjes en 1 eitje.
Ik hier zit niet aan, uit voorzorg ivm overbrengen van ziektes en omdat het ook niet nodig is.

Picasso en Loenatik:
Kan ik niet zo goed bij. L is erg waaks.

Twinboy heb ik ook weer bezig gezien ::) Het houdt niet op!

Cherro

Daar kan dan zeker geen muis meer doorheen ;)

Je kunt kiezen om beukensnippers te gebruiken, maar ik heb mijn tegels gewoon kaal zeg maar, en schraap alles er om de 2 dagen even af met een plamuurmes. Ff boener er overheen, en klaar.

ook kun je stoeptegels makkelijk inspuiten/sprayen met bv water met dettol e.d. voor als je het een keer goed wilt desinfecteren.

Ben benieuwd wat er uit t onderzoek blijkt te komen.

Sterkte daar!

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Patrick

Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Ze hebben nog geen post gehad. >:( ::)
Vrijdag heb ik het gepost in een envelop dus het had er zaterdag al kunnen zijn.
Nu moet ik morgenmiddag weer bellen.
Dit schiet ook niet op.

Wendy..

Dat is mooi balen !!!!!!!  >:(
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Zul je altijd zien  ::) Hoop voor je dat je snel meer weet!

Wendy..

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

*Esther*

Nee, ik heb net nog gebeld en het staat nog op kweek. Dr oranje was er niet dus een andere arts zal terug bellen. De post is dus wel aangekomen.

Gelukkig gaat het met de drie valkjes van Tycoon en Eywa goed! Eén bleekmasker is overleden de andere drie zien er schoon uit. Geen prut meer in de snavels, mooie tongetjes en ook de koppies zien er schoon uit.
Het blok is droog, zoals het met poepjes er uit hoort te zien.

Er is dus een bonte bleekmasker met weinig geel, een lutino bleekmasker en een bleekmasker. Mogelijk dubbel factorig en mogelijk dominant pastel.

Deze valkjes verhuizen pas als ik denk dat het goed dus zullen ze al wat ouder zijn en niet tam.
En, miss blijven er ook wel een paar hier, want het is wel een bijzonder nest, waar ik veel mee te doen heb gehad.

patty_dordtse valkjes

hey essie,

die alles klinkt me zo bekent in de oortjes van de jongen...

ben zeer benieuwd wat Dr oranje tegen jouw zegt wat het zou zukken zijn of geweest kunnen zijn...

wij willen natuurlijk foto's zien van de mooierds haha ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Fijn te lezen dat het beter gaat met de jongen.

Hopelijk krijg je een uitslag waar je wat mee kan en die je gerust stelt.

Sterkte en succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.