2 juni 2024, 01:17:40

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

*Esther*

Hey Wendy,

Armani wordt geplukt. Ik dacht het al te zien maar nu weet ik het zeker. Hij is natuurlijk de laatste dus ze zullen hem wel zat zijn, omdat ze een nieuw nestje te willen.
Dus ik zit nu in dubio om hem er uit te halen en volledig te pappen of nog even laten zitten tot hij op het punt van uitvliegen staat en dan pappen.
Ik weet het nog niet. Heb jij zelf ervaring met pap geven? Want dan zou je dit ook zelf kunnen doen.

Gianni vliegt in de voliere. Die haal ik pas naar binnen als wij een datum bekend hebben. Als ik te vroeg begin met het vangen uit de voliere, maak alle andere jongen ook van streek en dat doe ik zo min mogelijk.
De laatste paar jongen die toch al een tijdje rond fladderden, kon ik zo met de hand pakken.
Dit werkt erg goed!


In de winter heb ik in de blokhut een elektrisch kacheltje staan. Die houdt het dan net boven nul.
Verder heb ik niks qua voorzetramen oid.

Misschien is het mogelijk om je valkjes te ontwormen? Of evt eerst te laten onderzoeken op wormen?
Soms hebben ze daar ook dunnen poep van.
Moeten ze wel in goed conditie zijn hoor, niet als ze net in de rui zitten of nestjes hebben. Dat vraagt te veel energie van ze.

gr Esther

Wendy..


Hoi Esther,

Wat zit Armani nog lang in het blok ! Hij is al 6 weken als de geboortedatm van 13 mei klopt. Zal wel lekker warm zijn en goed te eten krijgen haha. Vertelde je laatst niet dat hij eruit was maar toen weer terug had gezet...?
Ik heb wel eens een valkje gepapt en heb ook wel pap in huis alleen heb ik niet de tijd om dit ook nog in de ochtend te doen. Volgens het schema zou hij afhankelijk van zijn gewicht nog 1 of 2 keer pap moeten krijgen. Om 19.00 uur kan nog wel lukken alleen de ochtend ga ik niet redden om 7.00 uur.
Ik ben op het moment 25 weken in verwachting en fulltime aan het werk dus best vermoeiend op het moment.
Nog even drie weken volhouden en dan is het weer zomervakantie!!!!! Lang leve het onderwijs  ;)!!
Ik denk dat ik dan nog even geduld moet hebben. Zeg maar tegen zijn papa en mama dat ze hem niet helemaal kaal moeten plukken  ;D.
Zag ik nou dat het andere bonte witje het niet gered heeft...? Dit was al een ouder jong toch?

Ik snap dat het aardig wat teweeg brengt als je de valkjes uit de voliére moet vangen. Gewoon niet doen als het niet nodig is  :D Wachten we wel tot we een datum hebben.

Ik heb Puck zijn ontlasting in een folietje gedaan gisteren en ga deze zo opsturen naar Feld denk ik. Puck is wel gevoelig op zijn darmen, zal wel te maken hebben met de overgang van binnen naar buiten. Wat later in het jaar zal ik ze eens gaan ontwormen. Ik doe dit eigenlijk nooit.
Van de winter maar een warmtelamp aanschaffen en ik denk dat de voliére hier afgeschermd gaat worden. Nog even kijken met welk materiaal.

Nou weer een heel verhaal getyped.
Ga even met de hond naar buiten.

Groetjes!!!!



Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Ja Wendy, hij vindt het wel prima zo.
Hij was er uit, maar had nog niet de kracht om omhoog te vliegen naar het gaas of een stok. In de blokhhut hebben ze niet de mogelijkheid gelijk vanaf de grond omhoog te klimmen.

;) Ik ben aan het solliciteren waarbij ik dan ook verplicht de schoolvakanties vrij zou zijn. Daarvoor moet ik dan wel net als de leraren in het onderwijs, door de week, boven de uren van mijn contract werken.

Ja het andere bonte witje was uitgevlogen. De dag nadat hij echt buiten was (eerst zitten ze nog een dagje of twee in de blokhut op stok of nestkast), is het hier heel slecht weer geweest, met onweer e.d. Ik denk dat hij geschrokken is. Hij lag doorweekt in een hoekje. :'(

Armani blijft hier lekker zitten tot hij een grote Armani is geworden. Ik zal zondag foto's maken. Ik heb vandaag nog afspraken staan en morgen werken.

gr Esther

Wendy..


Wat een naar verhaal van het andere bonte witmaskertje :-(

We wachten gewoon rustig op grote Armani  ;D. Alles op z,n tijd.

Ik werk met een normjaartaak. Dat zullen zij, waar je gesolliciteerd hebt, waarschijnlijk ook hebben. Dat houdt in dat je per schooljaar bijvoorbeeld 1650 uur werkt. Voor mij is dat ongeveer 40 uur per week. Terwijl de CAO 36 uur is bij een fulltime werkweek. Je werkt dus elke week iets ongeveer 4 uur meer, maar daardoor heb je wel ruim 12 weken vakantie!!! Ze moeten het ergens compenseren natuurlijk. Ik vond het het wel waard. Kan me eigenlijk geen betere baan wensen ;D! Op wat voor functie solliciteer je? Ik weet dat je aan het studeren bent, maar niet meer in welke richting.
Volgens mij ook met mensen met een beperking toch? Of is dat je man...  :D



Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

# Wendy,

Hihihi wij beide werken in die sector.

Mijn man werkt met, mvg LVB moeilijk verstaanbaar gedrag licht verstandelijk beperkten.
Bv Brandon uit het nieuws heeft hij intensief mee gewerkt. En ook bij een jongere een paar jaar eerder, bij een ander incident op SHLL wat veel in het nieuws is geweest had hij gewerkt. Maar de media geeft (natuurlijk ::)) een heel vertekend beeld vd werkelijkheid, zo ook in die situaties.

Inhoudelijk kan, wil en mag ik er verder niks over kwijt.

Ik werk met moeilijk opvoedbare jongeren met LVB en hun ouders. Meestal met bijkomende handicaps zoals autisme, ODD, ADHD, MCDD effe googelen voor de terminologie. ;)

Ik solliciteer nu naar een functie binnen Vitree voor ouderbegeleider bij de gewone jeugdzorg. Dat betaalt een heel stuk beter dan de gehandicaptenzorg.
Vitree biedt dus beide doelgroepen,  behandeling. Schandalig om te zien hoe groot het verschil in CAO is.
Maar ze kunnen er weinig aan doen. Het één is overheid/provinciaal --> jeugdzorg en het ander is AWBZ --> gehandicaptenzorg.

Ouderbegeleider is er voor de ouders waarvan de kinderen op een deeltijddagbehandeling (jeugdzorg)  zitten. Ze hebben daar de functie van persoonlijkbegeleider en ouderbegeleider gescheiden.
Ik werk nu op een dagbehandeling (LVB) waarbij ik persoonlijkbegeleider ben en ouderbegeleiding geef.


Ik moet nog 1 jaar SPH deeltijd en dan ben klaaaaaaaaaaaaaaaaaar! Dan gaat echt de vlag uit!
Ik vind het erg pittig om te werken, gezin en leren tegelijk. Al was de propedeuse het zwaarst, van alles wat ik nu gedaan heb op school. Dat was erg veel, in korte tijd. 
Om de druk te verminderen voor hier in het gezin, heb ik het laatste half jaar vertraagd. Ik heb nu 2/3 deel gedaan en het volgende half jaar doe ik 1/3 van dit deel. En dan pak ik 1 vak van het laatste half jaar er bij zodat het laatste half jaar ook iets minder druk is. Major 5&6 doe ik dus in 1,5 jaar ipv in 1 jaar.
En dan maar hopen, als deze functie niks wordt (er zit iemand tussen die reintegreert en dus voorrang heeft) ik ergens anders wel makkelijk tussen kom. De jaren gaan tellen dus zo makkelijk is het niet meer, als ze een jonger iemand kunnen krijgen is dat veel goedkoper.

Of ik begin iets voor mezelf bv psycho-educatie,  weerbaarheidstraining of faalangst reductie training oid. Ik heb al zoveel gedaan met kinderen.

Zoals je uitlegt in je vb, is het inderdaad.
Als ik een contract van 24 uur zou krijgen moet ik 27,.. uur werken zei de teammanager.
Jij bent stage/werk coach toch?

gr Esther

Wendy..

Hoi Esther,

Vitree ken ik wel! Wij hebben ook jongeren in de klas die onder Vitree vallen. Maar is het bij deze functie dat je ook een normjaartaak krijgt? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop dat het wat voor je word en niet degene met voorrang ;).

Ik kan me voorstellen dat het leren naast je gezin en werk enorm zwaar kan zijn. Nog even volhouden en dan ben je er!!!
Ik ben inderdaad stagebegeleider, dit is op het Praktijkonderwijs in Almere.
Dus echte MLK leerlingen met ook alle bijbehorende afkortingen die je benoemde hihi. Er zit enorm veel verschil tussen alle leerlingen bij ons op school. Er zijn leerlingen die uiteindelijk uitstromen bij de sociale werkvoorziening, maar ook leerlingen welke een AKA-niveau1 opleiding kunnen behalen.
Super leuke doelgroep. Ik sta dus niet voor de klas maar verzorg de externe stageplekken voor de sector winkel.
We leiden op tot werk en ik heb de contacten tijdens hun stage, dit is gezien de doelgroep best intensief. Kijken wat de leerdoelen zijn, wat de kracht is van een leerling. Hoe gedraag je je op een werkplek enz enz. Daarnaast ben ik medementor van deze groep. Ben aanwezig bij de oudergesprekken, adviesgesprekken, Wajong aanvragen, AKA opleiding voor de leerlingen die dat kunnen. Het is zo,n uitgebreide functie dat het bijna teveel is om op te noemen haha. Wel echt helemaal geweldig. Ik heb in het begin getwijfeld of de doelgroep wel iets voor mij was, maar ik had geen betere stap kunnen maken dan dit.
De arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. Enige nadeel ,als je het een nadeel kan noemen, zijn de verplichte vakanties tijdens schoolvakanties maar dat maakt mij absoluut niet uit.

Nou we kunnen hier uren over kletsen denk ik hihi.
En dat van je man begrijp ik dat je er niet veel over kwijt kan ;)

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Hey,

Nu weer even ontopic;
Fotoooooooooooooooooo's


Fons bonte geelwang


Fatima cinnamon bonte geelwang


Noor cinnamon bonte bleekmaskerwitmakser


Kunnen jullie de mutaties vergelijken.  :P



De 5 jongen van Picasso en Loenatik.


De oudste heeft ring nr 15 gekregen.


Ze worden natuurlijk alle 5 bont.


nr4 voor Wendy, mooie rug!


nr7 wildkleurtje nog vrij


nr11 opaline bont, helaas erg geplukt.



nr12 bonte witmasker voor Wendy
Ligt sinds vanmiddag bij de twee opalines omdat er een nieuw eitje in het blok is gelegd wrs door Mell. Mell heeft dus ook zitten plukken.


nr13 opaline van Twinboy en Sterre




Hij/zij heeft een hele leuke tekening achterop zijn koppie.


nr14 opaline




gr Esther

Landiej

Leuke foto's weer!
Balen dat nr11 zo geplukt wordt :( Ga je nog pappen of kijk je het nog even aan?

Wendy..


Jaaahhh foto's!!! Ze zien er mooi uit  ;D
Armani moet nu echt eens gaan vliegen hoor en gaan knabbelen van de zaadjes  ;) D. Ligt het aan de foto of staan zijn teentjes niet helemaal goed?
Ik vind nr. 11 er wel schattig uitzien ondanks dat hij of zij geplukt is!


Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Caroline

Wat is Noor toch prachtig!!  :-*

De rest ook hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Cherro

Wat zijn ze alweer groot Esther! ;D

Jammer dat er jongen zo geplukt worden.
Ga je ingrijpen of niet? Moeilijk dan he, wat wel en niet te doen..

Ik kom ze morgen even bekijken al de schoonheidjes weer ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

 ;D
Wat zijn  ze mooi!!!!
En nog steeds vind ik Noor een beauty....

En ja,  hier wordt ook weer door Dino (tot nu toe een beetje) geplukt. Bij  1 wat meer. En  Dora heft een kaal achterhoofd!!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Bedankt voor jullie reacties.

Nanoek is inmiddels verhuisd en heeft het naar haar zin met Nero. :-* bij Malou.

Ik zit er over te denken om de eitjes die Mell nu weer aan het leggen is, te vervangen voor neppers.
Ik vind het eigenlijk wel genoeg zo.
In de vakantie gaan we 2 weken weg met oppas aan huis en dan is het prettiger als er zo weinig mogelijk nestjes zijn.
De blokken weghalen wil ik nog niet, omdat er dan kans is op plukken bij de nestjes die er nog zijn. Ze kruipen zo bij elkaar in.

Dilemma dus. Nog even over nadenken.....

De bonte witmasker doet het prima bij de twee geparelde jongen in het blok. Het is gewoon een lui valkje. Maar wel een schatje.

Het op één na jongste jong van Picasso en Loenatik is overleden. Het eten is in de keel blijven plakken.  :-\
Het jongste donsje is nu wel heel klein in vergelijking met de drie groten. Ik hoop dat die het gaat redden.
De één na oudste in inmiddels geringd, met nr16.

En verder, mogen ook Mellow en Mell verhuizen. Mellow is bleekmaskerwitmakser kanssplit lutino.
Mell is bleekmaskerwitmakser split bont.
Mell is hier gebleven als jong valkje van vorig jaar en is  mee gaan broeden met Ricky en Beauty. Noor is hieruit geboren.
Mellow heb ik destijds gekocht als geelwang, wat hij duidelijk niet is. Hij heeft een kanssplit lutino.
Ze mogen samen maar ook apart weg.
Ze zitten beide goed in de veren en tenen/nagels. Geringd en gezond.

Dit beinvloed dus ook mijn idee om de eitjes van Mell te vervangen voor neppers. In de regel loopt het niet zo'n storm rond deze tijd voor volwassen valkjes.

Rond 20 valkjes is echt de max. Ik wil graag nog een eigen kweek, gezoomde witmakser aanhouden dus zal ik toch eerst ruimte moeten maken.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte.  ;D

gr Esther

Landiej

Als ik je verhaal zo lees komt er best wel heel veel kijken bij zoveel valkjes! Het is een ontzettend leuke hobby, maar ik kan me voorstellen dat het af en toe ook best zwaar is. Vooral als er kleintjes doodgaan :-\
Succes met je beslissing over de eitjes van Mell. Wanneer gaan jullie op vakantie? Als dat al snel is zou je misschien kunnen overwegen om ze te laten liggen.
Ik heb tegenwoordig geen idee meer wanneer de schoolvakanties beginnen :-[

Cherro

Lastig om te beslissen wat te doen met Mellow en Mell.

Ik zit ff vol nu, vind beide prachtig, maar de beurs is leeg en wil nu eerst wat eigen kweek gaan proberen te krijgen met de koppels die ik al heb.

Hoop dat je een fijn thuis voor ze vinden gaat, maar dat moet vast en zeker gaan lukken ;)

En Nanoek doet t goed hier ;) Zit nu lekker te kijken naar wat bas aan t doen is en Nero zit fietfeuw te fluiten ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!