16 juni 2024, 10:42:45

grasparkietje met probleem

Gestart door greetjevandale, 16 januari 2011, 17:24:23

« vorige - volgende »

parkietje terug naar huis of niet

ja
0 (0%)
nee
3 (42.9%)
onder voorbehoud
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

greetjevandale

16 januari 2011, 17:24:23 Last Edit: 16 januari 2011, 17:27:29 by greetjevandale
hoi allemaal,
sinds gisteren hebben mijn buurmeisjes een grasparkietje gekregen.
Ik ben even op "kraamvisite"geweest, en het diertje zat er zielig bij.
1- ze zat in een rattenkooi.
2- ze is gekortwiekt en zag er simpelweg ongelukkig uit.
Vandaag zijn ik en mijn verloofde even langsgeweest om wat klusjes in en om het huis te doen en wat bleek:
Furby( zo heet ze)zat in haar rattenkooi onder een kleedje, met 1 pootje uit haar fatsoen.
het ziet eruit of het pootje uit de kom is en in haar oude huis wilde ze dan ook niets liever dan met rust gelaten worden.
Ik heb voorgesteld haar mee te nemen en even door de dierenarts te laten onderzoeken waar haar eigenaars geen geld voor hebben.
gelukkig is dat voor ons geen probleem, dus gaat ze morgen naar de dokter, daarnaast ga ik zoeken naar een fatsoenlijke parkietenkooi.
In de tussentijd zit furby bij coco in haar kooi en knapt zienderogen op:
Ze zoekt toenadering naar coco( wat overigens een valkparkiet is) fluit en probeert te klimmen met haar snaveltje en andere pootje.
Eten en drinken gingen al vrij snel weer aardig, dus daar maak ik me niet teveel zorgen om.
maar nu het vervolg op dit dametje: wat is het beste om te doen nadat ze bij ons is opgeknapt en aangesterkt.

christel

Misschien kan je met de eigenaar praten en uitleggen dat hij eigenlijk niet zo goed voor het grasje zorgde en vragen of je hem mag houden??

Larissa

Hoi Greetje

Zoals Christel al aangaf zal ik toch eerst een gesprek proberen aan te gaan met de huidige eigenaar.
Over hoe je een parkiet huisvest, verzorgt, voert, en de eventuele kosten bij dierenarts.
Daarnaast zou je kunnen aangeven dat je graag wilt dat hij beter verzorgt wordt of dat jij hem desnoods wel wilt over nemen als dit een mogelijkheid is uiteraad

Daarna zou je als je daar tijd voor hebt uiteraad een oogje in het zeil houden en mocht het weer zo mis gaan dat je dan de parkiet mee neemt naar jou of een goed opvang adres gaat zoeken

Heel veel s6 met dit moeilijke geval

groetjes Larissa

greetjevandale

Hoi !
Vandaag gaat furby naar de dierenarts, en ik denk dat ik dat bezoek even afwacht.
Het lijkt mij ook beter voor de buurmeisjes om een ander huisdier te hebben,want volgens mij is furby's pootje uit de kom gegaan door haar vast te houden en dat vinden parkietjes nooit leuk.
Ik zal proberen voor te stellen dat ik furby adopteer en dat zijbeter een ratje of cavia als huisdier kunnen hebben.
Het gaat me moeite kosten om dit voorstel te doen, maar als ik kijk naar furby is het voor haar en de meisjes (buurmeisjes: 1 van 9 en 1 van 4) de beste optie.
dames heel hartelijk bedankt voor jullie advies!!!
wanneer het leuk gaat klikken tussen mijn coco en het grasje zal ik schrijven en proberen foto's te uploaden.
Groetjes,
Irma

greetjevandale

Hoi allemaal,
Het grasparkietje is bij de dokter geweest en zijn pootje is gezet.Momenteel moet ik hem 2x daags druppelen met een pijnstiller, maar hij knapt goed op.
Ook mooi nieuws: wij hebben hem mogen adopteren, want de vorige eigenaar vondt het eng om het diertje 2x daags te druppelen( hij is nog knap klein hihi)
we kwamen er dus ook achter dat het een jongetje is en omdat ie zo klein is hebben we hem de naam pukkie gegeven.
Tot nu toe maakt ie knappe vorderingen en is bijna een beetje brutaal naar coco...
nog een paar dagen en dan mag zijn pootje uit de tape en spalk, dus dan schrijf ik weer.

christel

dat is nog eens goed nieuws dat de vorige eigenaar hem heeft afgestaan!!! Erg lief van je dat je hem deze zo nodige zorgen geeft ;D

Cherro

Ik ben blij dat deze goede oplossing is gekomen.
Ik vind zoiezo dat kinderen niet zonder toezicht bij dieren moeten, en laat staan ze zomaar vast pakken en doen.

Hoe moet t beestje anders die poot zo gekregen hebben denk ik dan..

Een kindje van 9 heeft wel aardig een idee, maar een kindje van vier een stuk minder bijvoorbeeld.

Mijn zoontje mag hier alle dieren wel aaien, maar niet grijpen of slaan. Nu is hij net een jaar geweest, dus dan gebeurt het wel eens dat hij uit enthousiasme wat te hard doet, maar met goede begeleiding snapt hij steeds beter zachtjes te doen.


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

greetjevandale

Hallo allemaal,
Even een update van hoe het nu loopt tussen coco en pukkie.
Hij blijft een gehandicapt pootje houden,maar kan zich er goed mee redden.
de pijnstilling zit er allang op,en mirakelsgenoeg zijn coco en pukkie een echt stel aan het worden...hij kan haar zo af en toe goed koeieneren maar coco vindt zijn liefkozingen ook wel erg fijn...ze gaan samen in bad, eten uit dezefde bak en redden het prima samen.
Wat ik ook erg fijn vind is dat puk van coco bijna alles leert en ze dus allebei tam zijn gebleven!
allemaal heel hartelijk bedankt voor de leuke reacties!
groetjes,
Irma. coco en pukkebol