11 mei 2025, 00:25:43

Longontsteking?

Gestart door Saar, 26 maart 2011, 23:53:58

« vorige - volgende »

Saar

Hoi,
Zoals jullie in m'n dagboekje hebben kunnen lezen, zijn de voogs behandelt tegen giardia en de megabacterie. Nu is Tina dus sinds gisteravond aan de diarree... En net tijdens het dwangvoederen viel het me op dat haar tong nogal 'nat' was en ik hoorde een klikkent/piepent geluid.. Heeft iemand ervaring bij de symptomen van een longontsteking bij een volwassen valkparkiet?
Groetjes Saar :-*

Caroline

Helaas kan ik je niet vertellen wat de symptomen zijn bij een volwassen valk met longontsteking maar ... mijn JOOP! had met 2 weken een dubbele longontsteking en die lag half dood op zijn zijtje had een zwaar reutelende ademhaling die ik aan de andere kant van de huiskamer hoorde, terwijl hij in het blok lag.

JOOP! had geen natte tong en ook geen diarree.

Maar volgens mij zijn er div. symptomen want een kennisje verloor van haar nestje een stekeltje van een week of 2 en tijdens de sectie werd een longonsteking geconstateerd door Bastiaanse en dit jonkie zat enkele uren ervoor nog rechtop in het blok, was gevoerd en mankeerde op het oog niks, lag ineens dood.

Ik zou in ieder geval niet twijfelen en snel naar een vogelarts gaan, zeker met de voorgeschiedenis van je valkjes.

Sterkte ermee.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Saar,

Als je de medicatie in zijn bekkie heb toe moeten dienen, bestaat er een kans dat er wat in de longen terecht is gekomen en dan kunnen ze longontsteking krijgen.

Net wat Caroline schrijft, ik zou geen risico nemen en handelen (vogelartsbezoek).

Succes, Nel

lynette

Hoi Saar,

Het klinkt indd als longontsteking...
Ik zie je snel  :-* Hoop dat Bastiaanse wat voor je kan doen.
Ondanks de redenen van ons treffen van de zieke Tina, maken we er wel een gezellige dag van.

@Bobbie
Alles is via het drinkwater gegaan. En als bastiaanse tijd heft kunnen we dinsdag samen naar de vogelarts.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Citaat van: bobbie op 27 maart 2011, 12:48:20
Hoi Saar,

Als je de medicatie in zijn bekkie heb toe moeten dienen, bestaat er een kans dat er wat in de longen terecht is gekomen en dan kunnen ze longontsteking krijgen.

Net wat Caroline schrijft, ik zou geen risico nemen en handelen (vogelartsbezoek).

Succes, Nel

Medicijntjes zijn allemaal via het water gegaan ;) ( 80 vogels met de hand kuren 2 x maals is niet te doen en via het water nemen ze het ook op ;))
Ik heb haar pap gevoerd met een kropnaald, en dat gaat rechtstreeks het kropje in ;)

Citaat van: Caroline op 27 maart 2011, 09:39:35
Helaas kan ik je niet vertellen wat de symptomen zijn bij een volwassen valk met longontsteking maar ... mijn JOOP! had met 2 weken een dubbele longontsteking en die lag half dood op zijn zijtje had een zwaar reutelende ademhaling die ik aan de andere kant van de huiskamer hoorde, terwijl hij in het blok lag.

JOOP! had geen natte tong en ook geen diarree.

Maar volgens mij zijn er div. symptomen want een kennisje verloor van haar nestje een stekeltje van een week of 2 en tijdens de sectie werd een longonsteking geconstateerd door Bastiaanse en dit jonkie zat enkele uren ervoor nog rechtop in het blok, was gevoerd en mankeerde op het oog niks, lag ineens dood.

Ik zou in ieder geval niet twijfelen en snel naar een vogelarts gaan, zeker met de voorgeschiedenis van je valkjes.

Sterkte ermee.  :D

Thnx :-*

Citaat van: lynette op 27 maart 2011, 23:53:03
Hoi Saar,

Het klinkt indd als longontsteking...
Ik zie je snel  :-* Hoop dat Bastiaanse wat voor je kan doen.
Ondanks de redenen van ons treffen van de zieke Tina, maken we er wel een gezellige dag van.

@Bobbie
Alles is via het drinkwater gegaan. En als bastiaanse tijd heft kunnen we dinsdag samen naar de vogelarts.

Groetjes Lynette

Heey meis,
Hopelijk zijn m'n valkjes snel weer beter, kunnen we ook onder andere omstandigheden afspreken ;) Ik zie je morgen ;)

Morgenmiddag kunnen we naar de VA. Hoop echt dat het hierna is afgelopen met alle zieke beessies, ben er na een half jaar klooien wel zo'n beetje klaar mee :-\

bobbie

Jeetje Saar, wat een getob  :-\ Al een halfjaar aan het klooien :-\. Ja, zo'n grote groep vogels is het wel wijs om het via drinkwater toe te dienen. Ik kom haast niet meer in boekjes dus had geen weet van deze uitgebreide ellende. Sterkte ermee.

Groetjes, Nel

Saar

Helaas is Tina ( het valkje in kwestie) er niet meer :(

carco

Klik op het plaatje voor onze site!