25 april 2024, 00:00:43

Tuincentrum+vogels

Gestart door MaaikeMilo, 23 maart 2011, 19:16:25

« vorige - volgende »

MaaikeMilo

23 maart 2011, 19:16:25 Last Edit: 23 maart 2011, 19:21:10 by MaaikeMilo
Vandaag lekker een uurtje door de een groot, bekend tuincentrum gehobbeld.
Mooie winkel, héél veel spullen en in tegenstelling tot veel tuincentra met dierassoritment goed verzorgde kooien.

De kooien was het dan ook meteen mee gezegd, want mijn oog viel op een koppeltje grasparkietjes. Het popje had haar veertjes uit elkaar staan en keek ziek uit haar oogjes.
Het mannetje had een wit kopje, maar het zag bijna zwart van de luizenpoepjes>:( :-X
Beide hadden een geen mooi aansluitend verenkleed en zagen er een beetje (erg) verfrommeld uit. Het mannetje keek nog redelijk alert, maar het popje had ingevallen, doffe oogjes.

En ze durfden hier nog 25 euro p/s voor te vragen ook!!
Dit kan toch niet!!! :o >:(
Arme beestjes :-X :-\ :'(

Bello

niet kopen hoor

Anders bel eens de dierenbescherming of ze een keer gaan kijken.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

christel

het enigste wat je als klant kan doen is deze dieren nooit te kopen. zo blijven ze zitten met de dieren en merken ze dat de mùensen geen dieren daar willen kopen :-[

MaaikeMilo

Ik was ook niet van plan ze te kopen, maar vond het zó zielig :o.
Jammer dat hier geen certificaten voor zijn ofzo.
Dat je pas dieren mag huisvesten/verkopen als je als bedrijf een certificaat hebt dat regelmatig wordt gecontroleerd.
Zou een hoop dierenleed schelen! >:(

Rozzy-lee

Tja......het is waarschijnlijk alleen maar "handel" voor ze. ??? ???
Diep triest. Krijg meestal de neiging ze juist  te kopen zodat ze daar weg zijn en hier op kunnen knappen.
Dat van die dierenbescherming is misschien nog niet eens zó'n slecht idee.

MaaikeMilo

Was nog eens terug gegaan om mijn tuinset op te halen, en ging toch weer even kijken. Het popje had inmiddels ook zwarte puntjes op haar kopje. :(

De rest van de vogeltjes in de andere kooien zagen er trouwens wel heel goed uit. ???