27 april 2024, 19:21:37

Voor het eerst kweken?

Gestart door Jasmijn, 14 maart 2011, 18:57:35

« vorige - volgende »

Jasmijn

Hallo,

Ik heb 2 vogels een vrouwtje (1 jaar en 3 maanden) en een mannetje (1 jaar). Ik wil dit jaar dus graag een broedblok ophangen om te kijken wat ze doen. Ze vinden elkaar niet echt leuk dus ik zal geen jongen krijgen. Maar heeft iemand misschien een paar tips.

Xxx  :-* Jasmijn - Twiedo (Popje) - Dizzy (Man)

Ps: Het popje is zwaarder dan het manetje dus kan dat wel?  ???

puckje1984

hallo
ik wil even reageren op het feit dat je er al van uit gaat dat het niet veel word omdat het niet goed klikt tussen je vogels
dit was ook bij mij het geval. puck en joep hebben echt wat je kan noemen een haat liefde verhouding. ik ben op een gegevenmoment begonnen met het geven van henepzaad door het voer ongeveer 1 theelepel per vogel dit in combi met eivoer en het gewoene voer ook ben ik meet groen en fruit gaan geven na een week ongeveer heb ik het nestblok geplaatst en dat is  nu ongeveer 14 dagen geleden.en wat treft mijn verbazing ik heb nu al 2 eieren.wat ik nooit had gedacht met deze vechtersbazen. ik zou als ik jou was beginnen met dat hennepvoeren prbeer dan gewoon de stappen die ik heb geprobeerd bij mij is het ook maar op de gok gegaan of het zou lukken en dat het popje wat zwaader is is in princiepe niet zo erg je moet wel goed oppassen voor legnood in dit geval

Jasmijn

Oke bedankt ik heb een broedblok gekocht en morgen koop ik nog even dat voer.

xxx jasmijn