19 april 2024, 19:58:06

vogelpoep

Gestart door mariska79, 19 maart 2011, 17:13:51

« vorige - volgende »

mariska79

Ik heb een heerlijk smerig onderwerp  ;D

Wij hebben naast vier prachtige valkjes ook twee heerlijke border collie's.

Luca is altijd een zeer schonen hond geweest, hij was al binnen een week zindelijk. Nu denk ik dat hij dit ook verwacht van de valkjes.
Want als ze buiten de kooi ontlasting laten vallen wil HIJ dit opruimen!!! Juist hij likt dit dus op  :-[

We zijn hem dit aan het afleren, maar hij is een zeer gevoelige hond. alleen uh zeggen en hij duikt al in elkaar  :(
dus willen wij hem niet te vaak straffen, anders krijgen we een te bange hond in huis

Nu weet ik dat duivenpoep gevaarlijk kan zij, maar is dit ook zo van valkenpoep?

hilde


Cherro

Pfoeeeh dat weet ik eigenlijk niet of dat schadelijk is.

Onze dwergkees doet het ook wel eens, dan valt er net wat op de grond, en dan hup als de kippen erbij en weg is het, maar misschien kun je je DA gewoon ff bellen en vragen of t eventueel schadelijk is?
Of leg kranten waar ze vaak poepen, dat ritselt en misschien dat je hond het dan laat?

Ik zou zeker niet straffen want dan word haar gedrag idd alleen maar verergerd en dat is ook zonde ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

mariska79

@hilde,
ooow drie borders....
die bc's zijn ook een beetje verslavend he  ;)

@Cherro,
een beetje dom van me dat ik daar niet zelf aan gedacht heb  :-\
maar ik ben wel blij om te lezen dat luca niet de enigste is die dat doet

en idd straffen doen we bijna nooit, honden (of eigenlijk alle dieren) leren sneller om goed gedrag te belonen

foatum

Een beetje late reactie maar je zou kunnen proberen de hond af te leiden van het poepje door bv te clickeren. Leer de hond eerst dat de clicker betekent dat hij bij jou komt voor een aai of iets lekkers. Clicker dan op het moment dat hij naar het vogelpoepje wil gaan en beloon hem voor het komen. geef hem dan een commando zit of af en ruim zelf het poepje op
Ik hoop dat je bovenstaande een beetje snapt en dat het geen mosterd na de maaltijd is, de vraag is natuurlijk al een tijd geleden gesteld

animallovertje

je moet juist alleen clicken als de hond goed gedrag doet. dus als beloning, dus moet je juist niet gaan clickeren als de hond naar het poepje toe gaat.. ik zou dan juist met iets lekkers de hond roepen en als hij naar jouw toe komt clickeren en belonen
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

mariska79

@foatum,
Ik heb zelf ook click cursus gedaan en ik weet dat dit heel goed kan werken om goed gedrag te belonen. Helaas werkt dit idee niet bij border collie's omdat ze als nog de link leggen tussen vogelpoep commando en wat lekkers die  :censuurhonden zijn te slim  ;D)

maar gister moesten we sowieso ff naar de dierenarts voor luca dus gelijk even gevraagd

de dosis die hij nu binnen krijgt kan bijna geen kwaad, mocht luca diaree darmklachten of iets anders gaan krijgen moeten we wel er bij vermelden dat hij valkpoepjes eet dat maakt het zoeken naar ziektes makelijker. wel kan het kwaad als het kippen of andere buitenvoegelpoepjes zijn want die hebben meer schadelijke bacteriën bij zich

hilde

bij cesar millan was er een soortgelijk geval maar dit hondje at zijn eigen poep op bahhhhhhh.en ook plastiek zakjes enzo....

juiste clikkertrainig helpt hoor maar je moet het volhouden .

probeer eens een aanpak van cesar millan .


groetjessss

animallovertje

dat hondje heb ik ook gezien.. hij trainde toen met banaan, omdat die hond misschien iets miste wat in de banaan zat.. en die hond was gewoon gek op banaan. hij mocht niets pakken behalve de banaan..
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------