16 april 2024, 19:57:28

Dettol

Gestart door Rozzy-lee, 21 februari 2011, 21:26:39

« vorige - volgende »

Rozzy-lee

Klein vraagje van onze zijde. We willen de kooi van Chico grondig schoonmaken voor we er andere vogels in zetten. Volgens de dierenarts is kropontsteking niet direct besmettelijk maar we willen het risico niet nemen. We hadden het plan de kooi met Dettol schoon te maken. Nu lijkt dat voor de kooi zelf en de speeltjes niet zo'n probleem alleen hoe zit het met houten zitstokken? Zo'n stok is natuurlijk een leuk object om je snavel eens lekker in te zetten maar het lijkt me dat als we die met water + dettol schoonmaken, dit in het hout trekt zodat ze dit misschien binnen krijgen. Iemand enig idee of het kwaad kan?

christel

Ik heb ook mijn kooi en houten stokken ontsmet met detol en heel goed gespoeld. Ik heb echter geen hinder ondervonden en men valkjes ook niet ;)

Doke

Hey
Dat kan echt geen kwaad hoor, ik heb er 2 hier bij mij en elke week maak ik hun kooi proper, 1 keer per maand is dit met dettol en ze hebben er totaal geen last vast  :) ze hebben in hun kooi speelgoed (houte en van plastic) en houten zitstokken.

Groetjes donia

biene

Ik maak de stokken ook gewoon schoon met Dettol. kan geen kwaad.
Er staat zelfs op de fles dat je t voor kleine wondjes mag gebruiken (bij mensen dan). dus geen probleem om je stokken er mee te ontsmetten :)

Rozzy-lee

Bedankt voor de info allemaal. We zijn er vandaag mee aan de slag gegaan en alles is weer schoon.  :)