16 mei 2025, 00:14:22

eitje 5

Gestart door Larissa, 17 maart 2011, 21:45:05

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Eitje 5 is sinds gistere avond aan het tikken, sinds vanmorgen aan het tikken en piepen , ik heb net nog ff gekeken het lijkt er op dat hij niet rond komt met tikken
Na het drama van eitje 4 weet ik nu ff niet meer wat ik moet doen of in grijpen of wachten

Wie heeft er tips ?

groetjeS Larissa

Caroline

Het blijft altijd een gok.

Grijp je in, kan je te vroeg zijn, doe je niks kan je morgenochtend te laat zij ...

Niemand kan je hierin adviseren omdat we niet in het eitje kunnen kijken.

Je schrijft het tikt sinds gisterenavond, afgaande daarop zou ik nog niet openen maar ik wil niet graag op mijn geweten hebben dat je morgen te laat bent.

Ik ga altijd op mijn gevoel af bij het openen van eitjes.

Meestal piepen en tikken ze wel 48 uur voor ze de weg naar buiten hebben gevonden, hiervan uitgaande kan het zijn dat nu de dooier nog niet opgenomen is.

Hoor je het nog piepen en tikken??

Is er al een barstje gemaakt??

Heel veel sterkte met het maken  van een keuze.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

Ja er is een klein barstje maar deze is nog niet veel groter als vanmiddag 14.00

Het piept en tikt nog steeds dat is dus zeker een goed teken

Ik snap dat het moeilijk is mij op deze afstand te advieseren maar wil je toch heel erg bedanken voor de uitleg, mocht ik toch beslissen het te laten liggen tot morgen vroeg, is het mijn beslissing en kun jij daar niks aan doen, jij hebt geholpen tot zover je kon

Knuffel

Larissa

Na verschillende adviezen in gewonnen te hebben, hebben mijn man en ik besloten het eitje gewoon te laten liggen.

Het risico van te vroeg openen weegt voor mij toch te zwaar, stel je voor dat ik hem open en het gaat mis, voel ik me ook zwaar kl*te, en misschien ligt hij morgen vroeg gezond en wel in het nest
Want de andere drie zijn gewoon snachts geboren, verder is het een gezond nest en doen ze het goed.

Als het morgen vroeg niet geboren is en het ligt dood in het eitje dan ga ik er vanuit dat het een zwak donsje was, wat geen kracht genoeg had om uit te komen.

Bij deze wil ik een ieder heel erg bedanken voor de tips en adviezen, en geruststellende woorden

christel

hey laris,
hoe gaat het met het donsje? ik hoop dat het goed uit het eitje is gekomen? Het is inderdaad een moeilijke beslissing, want wanneer moet je ingrijpen? Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij en de natuur zijn gang laten gaan. veel s6 met jullie beslissing :-* :-*