kan niet vliegen en de vleugel bloed

Gestart door ramoontje86, 11 maart 2011, 21:40:33

« vorige - volgende »

ramoontje86

wie o wie kan me aub helpen ik heb een valkje van bijna 11 weken nu is het probleem dat hij/zij niet kan vliegen en de rechter vleugel steeds bloed egt helemaal tussen de veren in ik heb me da al gebeld die vind dat ik moet afwachten ik heb het bloeden gestopt en er betadine opgedaan op advies van de da maar ik vertrouw het niet zo heeft ie nergens last van en dan ineens bloed het en als ik dan wil kijken krijst en bijt hij ook egt het is een egte schat bijt nooit behalve als je aan zn vleugel komt heeft iemand misschien een idee of advies???en kan iemand me misschien vertellen of het erg is dat hij nog niet kan vliegen???alvast bedankt groetjes ramona en tweety

Rianne

Het niet vliegen kan door de zere vleugel komen. Waar bloed het? Heeft je valkje misschien een bloedpen (een bloedende veerpen)?

ramoontje86

hoi bedankt voor je reactie het bloed egt aan de rand vd vleugel tussen de veren in mijn nichtje heeft gister gekeken die heeft er zelf ook 1 en zei zet dat hij de slagpennen nog niet heeft??en of er een bloedpen zit volgens  mij niet ik heb er in iedergeval niet 1 gezien die van mijn nichtje is 10 weken en die vliegt al volop en mijn tweety heeft die pennen ook nog niet enig idee??mvg ramona en tweety en bedankt voor je reactie

Bello

Het kan zijn dat de bloedpen er nog in zit (veer afgebroken0 dit stukje moet er echt gehaald worden (eventueel met een pincet), de kans is dat het iedere keer blijft bloeden.

Laat je valkje niet te veel fladderen/proberen te vliegen, het is een wond en die moet eerst kunnen genezen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ramoontje86

hoekan ik dat het beste eruit halen ik heb dat nog nooit gedaan??en vladderen doet ie bijna niet en vliegen al helemaal niet dus ik moet dan gewoon de afgebroken pen eruit halen??doe ik hem dan erg veel pijn of valt dat wel mee???bedankt alvast groetjes ramona

Rianne

Maak er anders even een foto van, dat is voor ons ook duidelijker :)

carco

Is je valk misschien gekortwiekt?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ramoontje86

hoi hoi nee hij is absoluut niet gekort wiekt! we hebben net even goed gekeken en er zitten van die grijse pinnen waar normaal de veren uit groeien die zitten er zonder de veer en die bloeden ik zal proberen er een foto van te kunnen maken hij vind het verschrikkelijk als je eraan komt maar ik ga me best doen!!! want ik weet het egt niet meer en hij schreeuwt zo als je eraan komt zo zielig! groetjes ramona

Rianne

Dit klinkt als nieuwe veren die doorkomen, maar waar je valkje zich telkens aan stoot. Heb je inmiddels al een foto kunnen maken?