witte valkparkiet met grijs/gele valkparkiet ?

Gestart door mols_donsje, 29 januari 2004, 13:14:03

« vorige - volgende »

mols_donsje

hey,heb nog is en vraagje,mag het popje een albino zijn om te kweken,of moet het de zelfde kleur zijn als het manneke?????

Mandy

Niets moet, alles mag. ;)

Maar 1 tip; zet alleen geen roodogigen valken bij elkaar, want daar kan je zwakkere jongen uit kweken.
Maar dit is in jouw geval toch niet, aangezien je een wildkleur mannetje hebt. :)

Weet je of jouw mannetje een zuivere wildkleur is, of dat hij nog ergens split voor is; dat hij genen bij zich draagt van z'n ouders die hij aan z'n jongen door kan geven, had hij bv een geparelde vader of moeder?

Als je jouw wildkleur mannetje met een albino pop kruist krijg je alleen wildkleur jonkies;

Mother: Whiteface Lutino (= albino)
Father: Grey

male offspring:
100% Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

female offspring:
100% Grey Split To Whiteface

Hier kan je eventueel verder puzzelen;
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html
maar in alle gevallen zal je alleen wildkleur jongen krijgen als je mannetje een zuivere wildkleur is.

Dus als ik jou was zou ik gewoon een mooi popje uitzoeken. ;)

Succes!



Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mols_donsje

hey mandy,
mijn jacko is zoals op de foto van u vogels dat links vanvoor op het touw zit!!met da veel geel en wit op het verenvacht

Theetje

29 januari 2004, 15:04:15 #3 Last Edit: 29 januari 2004, 16:09:17 by Theetje
Hoi Mandy en Mols-Donsje

Volgens mij bedoelt ze cinnamon gepareld.

Het is dus ook geen geel, maar bruin/kaneelkleurig

Groetjes

Theetje


mols_donsje

hey theetje :)
jackootje ziet er zo wat uit als u dokusje :) maar dan meer karamel :) (geel) met grijs :)
dus het mag met een andere mutaties zijn :)

Theetje

Hoi Mols,

ik keek links op het touw en dat is wel cinnamon gepareld. Rechts in het hoekje is inderdaad een bonte hoor.

Mijn fout;D

Groetjes

Theetje


Mandy

29 januari 2004, 16:14:20 #6 Last Edit: 29 januari 2004, 16:15:34 by Mandy
Een bonte valk dus, maar dan bedoel je dus de valk die rechts voor op het touw zit? Dat is Pino, een bonte man;



En dit zijn ook bonte valkjes;



Dit is ook een bonte valk, maar dan een bonte cinnamon geparelde;



Je hebt er dus veel variaties in zie je wel. ;)

Het verhaal voor de pop blijft dan eigenlijk nog hetzelfde hoor, je kan alleen andere jongen dan wildkleur krijgen als de pop split is voor bont, want die factor moet bij zowel de man als de pop aanwezig zijn wil je bonte jongen krijgen.

Of je valkje is nog ergens split voor, dan kan je wel andere jongen krijgen, maar dan moet je dus weten uit wat voor ouders hij gekomen is.



Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mols_donsje

in gewikkeld se,maar blijkbaar is de jacko nen bonte valk :) :) :),we zullen wel zien he,zondag of zo gaan ik een popje bijhalen denk,wel proberen ook een jong popke zo dat se beide wijt even oud zijn of zou ik da niet doen???
stomme vragen weet ik,maar is den eerste keer na zo veel jaar dak terug een valkje heb he :)

Theetje

Hoi Mols_Donsje

ten eerste zijn vragen nooit stom hoor. Alleen maar goed dat je je zulke dingen afvraagt. Is een teken dat je er serieus mee bezig bent.

Het vrouwtje mag gerust een stukje ouder zijn. Een paar maanden verschil maakt echt niet zoveel uit hoor, maar het nadeel van een ouder valkje is dat als ze nog niet tam is dit ook moeilijker gaat lukken om tam te maken.

Maar voor het kweken zul je toch nog wel even geduld moeten hebben. Een popje is rond de 10 maanden wel geslachtsrijp, maar kweken is dan niet verstandig. Je kunt het beste wachten tot de pop zo'n 1,5 jaar is. De man is wat eerder geslachtsrijp, alleen hoe jonger ze zijn des te meer kans er is dat het nestje niet goed lukt.

Welke mutatie je erbij neemt is een beetje afhankelijk of je er een speciale mutatie uit wilt krijgen bij het kweken, maar daar kan mandy je beter bij adviseren. Die weet daar iets meer van dan ik.

Veel succes ermee,

Groetjes

Theetje