28 april 2024, 06:04:10

1ste valkje Rocco

Gestart door Kimmeke, 11 maart 2011, 18:14:01

« vorige - volgende »

Kimmeke

Hey,

Ik heb nu sinds een goede week mijn eerste valkje. Rocco genaamd :D en ik ben al helemaal verkocht aan hem.  ;D
Hij begint nu te zingen en begroet mij enorm als ik thuis kom. Maar wat ik eigenlijk wou vragen is waarom hij zo heen en weer loopt en heel zijn kot doorgaat en dan voor mij komt zitten met zijn vleugels gedeeltelijk open. (schouders achteruit) en dan maakt hij zo van die lieve geluidjes.
Ik vraag mij ook af vanaf wanneer hij uit zijn kot mag. Wil hem er niet te lang in opsluiten.

Zou er mij iemand verder kunnen helpen? Ik wil het beste voor mijn valkje...
Groetjes...

christel

Komt hij vlot op je hand zitten als je het vraagt? 1 van mijn valkjes vertoond ook dat gedrag naar mijn man en hij is gewoon helemaal verzot op men man. ;)

Kimmeke

Ben al gerust dat Rocco het niet alleen doet.
Nee, op de hand zitten doet hij nog niet. Hij heeft al een beetje leeftijd, welke leeftijd weet ik niet, ik denk tss de 1 en de 3jaar. Maar Rocco doet goed zijn best, ja, je ziet dat hij wel wilt, maar niet goed durft. Ben er rustig mee bezig elke dag een beetje meer. maar hij doet dit eigenlijk van de 2de dag dat ik hem had. Mss dat dit beter gaat worden als hij eruit mag.

Alle informatie is altijd welkom...

groetjes

Larissa

Hoi kimmeke

Ik zou Rocco nog niet uit zijn kooi laten dit om te voorkomen dat je achter hem aan moet gaan vangen op het moment dat hij weer in de kooi moet
Ik zal eerst proberen hem zo handtam mogelijk te krijgen zodat hij wil opstappen daarna kun je hem los laten en zal het terug zetten naar de kooi ook makkelijker gaan

groetjes Larissa

Kimmeke

Hey,

Ja ik had gelezen dat hij minstens 3weken in zijn kooi moest blijven voor te wennen. Maar sinds gisteren doet hij zo lief en zingen dat hij doet. Na een week deed hij mij al na kwa een geluidje dat ik geregeld gebruik. Hoe kan ik het beste verder doen, voor hem te leren op mijn hand te komen?
Ik ga er zeker voor zorgen dat ik genoeg tijd heb voor hem als hij er de eerste keer uit mag. Momenteel is hij dus lieve geluidjes aant maken en voor de eerste keer ook tegen het tralies pikken.

bedankt...

groetjes

Kimmeke

Hey,

Daarnet liet ik het opgenome stukje horen aan mijn vriend van Rocco tijdens de dag en wat gebeurde er: Rocco begon geluiden te maken en van de ene poot op de andere te gaan en zijn hoofdje naar beneden en terug naar boven met kuif licht naar achter. Ertussen dan nog van die lieve geluidjes.
Weet er iemand wat het betekend??

groetjes...

Larissa

hoi kimmeke

Dat is zijn manier van reageren op het geluid van het opgenomen stukje, ik zet hier ff een link neer met een stappen plan hoe je een valkje tam kunt krijgen/maken

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

S6

Larissa

Kimmeke

Hey,

bedankt voor de reacties,
Nu heb ik daarstraks gemerkt bij het proper maken
van zijn kooi, dat het lijkt ofdat Rocco diarree heeft, maar hij is levendig en eet zoals anders en drinkt ook.
Ik weet niet goed wat ik moet denken of doen  :-[

Groetjes...

christel

heeft hij eventueel iets nieuws gegeten? ik zou hem goed in het oog houden en akls het niet beterd naar een vogelarts gaan ;)

Kimmeke

Hey,

ja ik heb nieuw voedsel met vitamientjes in blijkbaar een heel goede voeding. Maar zag ook dat hij toch vele meer dronk uit zijn bad. Deze heb ik afgenomen en nu heb ik gekeken en zijn diarree is blijkbaar weg. Ga het toch wel nog in het ooghouden.
Zijn gedrag is voor de rest nog altijd hetzelfde
groetjes...

christel

Als je omschakeld van voeding kan je het beter eerst een beetje mengen met het voer dat je oorspronkelijk geeft en zo rustig omschakelen. ;)

Kimmeke

Hey,

Ja ik heb Rocco zijn badje moeten afnemen. Sindsdien heeft hij geen diarree meer. Ik heb gelezen dat de valkjes vrij weinig drinken en hij dronk vrij veel. Dus nu is hij diarree vrij. Ik was enorm opgelucht.  ;D Hij eet nu zijn snoepje uit mijn hand maar verder gaat hij nog niet. Wij hebben hem nu 3 weken. Maar hij is nog niet uit zijn kooi gemogen omdat ik hem eerst op mijn hand moest leren zitten. Ik hoop dat hij binnenkort eruit kan.
Maar het is echt een schatje, alleen als ik kuis vindt hij het leuk om zijn eten uit zijn kooi te gooien.  ;D
Wat hij nu ook doet is tijdens het eten beginnen fluiten (heel zacht) en dan wilt hij precies gestreeld worden in zijn nekje. want zijn kopje gaat dan naar beneden en wrijft hij tegen zijn speeltje dat bij hem hangt.
Wil hij dan zo graag affectie? en wat kan ik dan het beste doen?


Groetjes...
kim