28 april 2024, 18:07:17

hoeveel voer

Gestart door pietsje22, 11 maart 2011, 19:00:10

« vorige - volgende »

pietsje22

Hallo..

ik heb 3 valkparkieten en elke morgen vul ik hun voerbakje..
Maar wat ik eigenlijk wil weten..
Hoeveel voer heeft een valkje eigenlijk nodig?? ::)
het gaat me dan om de zaadjes he!!!

Ze krijgen ook trosgierst en eivoer ..


Ik ben nl een beetje bang dat ik ze te veel voer geef.... :o

christel

Ik geef xtravital aan mijn valkjes en daar zit een schepje bij nu zou je eigenlijk 3 schepjes per vogel moeten geven. maar ik geef er 4. Ik heb wel 2 valkjes waar wat gewicht bij mag. Ik denk dat je zelf een beetje moet zien hoeveel je geeft. Je moet in het oog houden dat ze geen honger hebben maar ze moeten juist genoeg krijgen dat ze niet enkel hun lievelings zaadjes er uit halen. Ook geef ik fruit, groenten, snoepjes, eivoer en trosgierst ;)

Rianne

Gooi je veel weg elke ochtend of zit er vaak nog wat in het bakje?
Eivoer hoef je, als je niet kweekt, niet elke dag te geven. Trosgierst zou ik ook beperken tot 2-3 keer per week.
Hoe meer groente en fruit, hoe beter, maar let op met verstoppend fruit zoals banaan, en geef geen mango. Ook vochtige groente zoals sla niet te veel geven. Verder mogen ze alles, tot rode peper aan toe :)

pietsje22

Ik heb het het voer wat de Welkoop verkoopt... Maar weet zo het merk niet... ???
Nou eerst aten ze de zonnepitten niet op.. Nu ik ze iets minder ben gaan geven, zijn ook de zonnepitten in trek..
Wel zijn het allemaal lege husjes die ik smorgens aantref in hun voerbakkie..
Trosgierst krijgen ze ook maar 2 keer in de week.. En fruit houden ze heeeelemaal niet van.. hahah
Ja ik las dat iemand ze druiven gaf... dat ga ik ook proberen...