28 april 2024, 03:35:37

Wat kan ik hier het beste bijzetten

Gestart door Lian02, 27 februari 2011, 18:56:03

« vorige - volgende »

Lian02

Sinds een paar dagen ben ik in het gelukkige bezit van een albino, ik denk een pop maar om het zeker te weten heb ik een paar veren opgestuurd. Nu is het beestje nog maar 4 maanden dus tijd genoeg om een geschikte partner te vinden. Welke combinatie geeft mooiste jongen en hoe verkrijg je albino jongen?

Caroline

27 februari 2011, 21:36:08 #1 Last Edit: 27 februari 2011, 21:40:24 by Caroline
Je vraagt welke combinatie geeft de mooiste jongen?? Dat is natuurlijk persoonlijk. Wat jij mooi vindt kan iemand anders wel oerlelijk vinden.  ;)

Het verstandigst om NIET bij een albino te zetten is een andere albino omdat 2 albino's = 2 valkjes met rode oogjes een vorm van inteelt is met als gevolg grote kans op minder sterkte jongen en tevens een kale plek op de kop, achter de kuif.

Verder maak ik uit je stukje op dat je graag albino's wilt kweken in dat geval is het prettig om eerst te weten wat het geslacht van je albino is. Dan kun je daarna kijken met wat je hem of haar moet koppelen om albino's te kunnen kweken.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Raf

Je moet kijken welke jongen je eventueel wil kweken.
Zoals gezegd zou ik zeker geen albino bij zetten en wat dat betreft ook geen lutino (albino is lutino witmasker).

Persoonlijk zou ik kijken naar een mooie witmasker man.

Caroline

Citaat van: Raf op  2 maart 2011, 08:38:13
Persoonlijk zou ik kijken naar een mooie witmasker man.


Ben ik helemaal met je eens, een mooie witmasker man, eventueel bont en of split bont en wil je zelf albino's kweken met split lutino maar .... dan moet Lian eerst de uitslag van de geslachtsbepaling weten.

Ze weet immers nu het geslacht nog niet en is het een MAN heeft ze natuurlijk niks aan een mooie witmasker man.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lian02

Het duurt lang bij Gendika deze keer,  heb afgelopen vrijdag het monster opgestuurd maar gister hadden ze het nog niet ontvangen, ben zooo nieuwsgierig. Moet donderdag even terug bellen alshet er dan nog niet is is het kwijtgeraakt bij de post  en moet ik een nieuw monster opsturen. Maar mijn gedachte is een pop  en ze vindt mijn Kuifje, een wildkleur man wel errug leuk. Heb zelf trouwens ook aan een witmasker gedacht maar inderdaad even het onderzoek afwachten.

Lian02

Zo   eindelijk de resultaten van Gendika vandaag binnen gekregen   en Cookie is ........................................ een popje. Haha had ik al gedacht, ze had al geen mannetjes gedrag maar ja ze is nog erg jong  ze is nu in de rui en ziet er nogal rommelig uit in ieder geval weet ik het nu zeker. Nu eens kijken of ik ergens een mooie witmasker man kan vinden maar dat heeft de tijd nog  ze is nog lang niet broed rijp en ik wil er ok niet te snel mee gaan kweken, zeker nog een jaartje wachten.

Gr Lian

Caroline

Oké, het is een popje en wat vindt je zelf leuk om te gaan kweken??

Groetjes van Caroline

PS> wat duurde het lang, de uitslag. Ik stuurde vorige week dinsdag veertjes op naar Gendika en kreeg donderdag een mailtje met de uitslag en vrijdag het certificaat binnengestuurd.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.