21 mei 2025, 09:26:15

2 koppels in 1 kooi ?

Gestart door Henk_en_Otje, 3 maart 2011, 11:00:59

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

hai !
kleine uitleg :
ik heb een koppeltje dat heeft een nestje gehad en ik heb alleen hun dochter nog over.
ze zitten nu met zn 3en in 1 grote kooi binnen. graag wil ik voor KIKI, de dochter een mannetje erbij hebben.
mijn plan is, er eerst gaas tussen te doen, tussen de kooi, zodat ze een koppeltje kunnen worden. en papa en mama samen blijven.  als ik later het gaas weghaal en ze zitten met zn allen bij elkaar, komen er dan geen vreemdgang  kruising situaties ???  papa met dochter bijvoorbeeld.
ik wilde daarom er eerst een gaas tussen doen, voor een half jaar ofzo, zodat ze echt samen een koppel kunnen vormen.

hoor graag info.
gr,mariska.
ps, KIKI is wel een beetje een stumper, wiebelig enzo. iets met de motoriek. voor de rest doet ze het goed. kan geen kwaad toch als hier jongen uit voortkomen ?

thankx for your help !!!
ik wil zo graag een maatje voor KIKI.

Rianne

Mja, je kan het nooit echt voorkomen denk ik. Als je ze met de kweek dan maar apart zet.
Waardoor is Kiki een stumper? Had ze dat al van kuiken af aan of is dat later gekomen? Ik kan je niet zeggen of het erfelijk is, maar je hoeft niet perse te kweken met een koppel. Je kan altijd de eitjes vervangen voor neppers.