16 mei 2025, 19:37:12

parkiet bijt

Gestart door atie09, 22 februari 2011, 20:42:13

« vorige - volgende »

hoe stop je dat bijten

leren hoe je er van afkomt
1 (100%)
wat moet je dan doen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

atie09

wij hebben twee parkieten eentje is gewiekt en de andre niet en emma is de gewiekte en bolivia niet maar als ze bij je gaat zitten gaat ze sissen en bijten  :-[hoe kun je leren er van af tekomen

Rivka

Hallo Atie,

Als je valkparkiet bijt kun je het best met een wat zwaardere en bozere stem zeggen: bijvoorbeeld foei of stout of EH, of je knipt in je vingers om haar aandacht op iets anders te richten of iets anders dat duidelijk maakt dat ze het niet mag. Mijn mening is dat het niet goed is om valkparkieten (andere dieren) met tikken geven te straffen want daar schrikken ze waarschijnlijk alleen nog maar meer van  ::)

Hopelijk heb je hier wat aan.
succes  ;)

Groetjes Rivka

Larissa

hoi

Een tik geven gaat niet werken want vaak zijn hun sneller met het toe happen naar jou vinger en negen van de 10 keer is het raak, ze kunnen je lelijk verwonden
Wat je ook kunt doen is op dat moment de valk van je hand/schouder afzetten en op een andere plek neer zetten zodat hij leert dat het fout gedrag is, door een streng en krachtig foei, (zoals vorige schrijfster het schrijft) werkt ook nog wel eens
Gebruik niet de kooi als strafhok, wie van de twee bijt/sist nou
de gewiekte Emma of de niet gewiekte Bolivia ?
Als het de gewiekte is dan kan het zijn dat ze angst heeft, als het Bolivia is dan zou ik zeggen uit testen tot hoever ze kan gaan.

EN heeeeeeeel veel geduld op brengen dit heb je er niet binnen een paar dagen af....

s6 met je valkjes

Larissa

Rianne

Ik denk dat ze sist en bijt omdat ze nog niet helemaal tam is. Geef haar wat lekkers zoals trosgierst als ze bij je zit, zo asocieert ze het bij je zitten met wat lekkers en wordt het telkens een leuke ervaring.
Of kijk even bij het forum Tam Maken voor het Stappenplan: Zo maak je je valkje tam.

Jeroenw

27 februari 2011, 02:23:12 #4 Last Edit: 27 februari 2011, 02:26:00 by Jeroen-valkparkiet
Citaat van: Rianne op 23 februari 2011, 09:18:57
Ik denk dat ze sist en bijt omdat ze nog niet helemaal tam is. Geef haar wat lekkers zoals trosgierst als ze bij je zit, zo asocieert ze het bij je zitten met wat lekkers en wordt het telkens een leuke ervaring.
Of kijk even bij het forum Tam Maken voor het Stappenplan: Zo maak je je valkje tam.

Ja dat is punt 1 dat is zo
Punt 2 is niet je hand weg trekken dan weet ze dat het effect heeft
Punt 3 verward het bijt gedrag niet met wat anders.   
Met hun snavel proberen ze  te kontroleren
Of de tak ( vinger) stevig genoeg is om op te zitten trek je het weg beschouwd
Het valk als onbetrouwbaar en geen goede zit plek.