27 april 2024, 02:58:48

broedhok

Gestart door mariska79, 6 februari 2011, 11:08:27

« vorige - volgende »

mariska79

Twee van mijn valkjes zijn verlieft op elkaar  ;D
Hartstikke leuk natuurlijk!!
Ze wipwappen nu al een maand lang iedere dag  :o
Toen wij zagen dat ze elkaar wel lief vonden hebben we een Broedhok in de kooi gehangen, dat ding is doods eng!!!
Maar na een paar dagen, werden ze toch nieuwsgierig en gingen er naar toe. Maar niet er in!!
Ze hebben nog geen eitjes gelegd, dus het is niet zo heel erg.
Maar mijn vraag is waarom ze er niet in durven? moet ik misschien een andere kopen? (ik heb zo een achthoekige broedhok, wel voor valkparkieten!)  Ik heb nog wel een tijdje het deurtje er af gehad, toen zaten ze er wel in!
Wie weet wat ik moet doen af wat er mis is met het broedhok?

Sanna

Hoi Mariska,

Zo'n achthoekige ken ik wel, die heb ik ook gehad. Volgens mij is het invlieggat iets te klein, want bij mij kroop er ook niemand in. Die rechthoekige broedblokken werken beter, bovendien kun je die ook aan de buitenkant van de kooi ophangen, wat binnen weer ruimte scheelt. De afmetingen zijn ongeveer:

32 lang
22 hoog
22 diep
diameter invlieggat 7,5 cm

Groetjes, Sanna

mariska79

Heey Sanna,
Bedankt voor jou reactie.
Ik had idd al zo een vermoeden dat het invlieggat te klein was.
Gelukkig legt ze nog geen eieren, dus de nood is nog niet zo hoog.
Ik ga van het weekend, eens kijken voor zo een die jij omschrijft.
Ik zal met een liniaal de dierenwinkel ingaan  ;D.
Nogmaals bedankt!

bob

hoi  mariska
ik gebruik lengte 35cm
hoogte 30cm
diepte 25

maar dat spreekt voor zich en zo 8kantige broedblok gebruikte ik met mij eerste koppel ze gingen en durfden er ook niet echt in en ze deden er niet veel mee ik maak zelf broedblokken dat gebruiken ze wel invlieggat tussen 7a8cm moet dat zijn dus daar zal ik zeker opletten in dierenwinkels

mvg en succes bob

eriquev

Hoi hoi,

Over broekkooien of nestkasten gesproken.
Heeft er iemand in de omgeving bergen op zoom- roosendaal- dordrecht toevallig een nestkast, die hij/zij wegdoet.

Laatst een aantal kasten gekocht maar die waren te klein... ???

Het zou heel mooi uitkomen en 7 valkjes, waaronder 2 koppels zullen er erg blij mee zijn.

groetjes Erique