20 mei 2025, 23:00:52

Gewicht valkparkietje

Gestart door Cherro, 24 februari 2011, 12:18:25

« vorige - volgende »

Cherro

Nog een vraagje..

Ik heb alleen een schema nog van handopfok en gewenste gewicht, en vond die hier zojuist ook al op het forum, maar is er ook ergens een lijst van jonge door de ouders grootgebrachte jongen qua gewichten? of kan ik diezelfde lijst gebruiken voor de handopfok?
Pino Gypsy Coco en Rikki zijn allemaal vrij stevige valkjes :D

Maar zowel Flip als Bodhi vind ik niet echt spek hebben zeg maar.

Flip kan ik niet wegen, dat kost me mn vingers ;) maar Bodhi weegt nu een goede 83 gram en Bodhi is volgens de vorige eigenaresse een week of 6, en at daar al zelfstandig, en inmiddels dus 7 week, want ze zijn hier morgen alle 4 alweer een week. Toch voel ik wel zn borstbeen aardig goed.

De kennis waar we hem van hebben had zowel Bodhi als Flip met meerdere vogels in een kooi zitten, dus ik vermoed dat ze beiden niet echt voldoende hebben kunnen eten misschien, doordat ze door de dikkere vogels werden weggejaagd?

Ze ogen verder goed gezond, zijn ook gewoon actief, spelen met van alles en nog wat, fluiten, en zitten goed in de veren verder.

Ben dus benieuwd of t gewicht goed is voor een door de ouders opgevoed valkje, of juist niet, en of er tips zijn om ze wat gespekter te krijgen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

hoi Cherro

Hier heb je een link met de gewichtjes van de een jonge valk
Dit is onder de ideale omstandigheden natuurlijk vergeet niet dat elke valk verschillend is

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

Mocht je hem echt te mager vinden kun je tijdelijk zonnepitten er bij in doen en wel de zwarte deze zijn vetter, maar als je de vogel binnen blijft houden hoef je dit natuurlijk niet altijd te geven

groetjeS Larissa

Cherro

Die had ik al in t voer gedaan idd.
Bedankt voor de link ook.
Ben benieuwd of er meer spek op gaat komen of niet. Hoop het.
Hij doet t verder super, zit goed in zn veren, speelt veel, oogt helder, dus afwachten maar.