23 april 2024, 13:07:10

Valkjes naar buiten verhuizen

Gestart door dominationeagle, 14 februari 2011, 13:30:24

« vorige - volgende »

dominationeagle

Hoi allemaal ,

Ik ben nieuw hier. Ik had een vraagje ivm met mijn 4 valkjes.
Ik heb ze altijd binnen in een kooi gehad en ben nu van plan een voliere buiten te bouwen die ook maar aan 1 zijde open is dus de achterwand dicht en de zijwand mogelijkheid tot afdichten in de winter. Met een dak erop natuurlijk tegen regen en uitwerpselen vreemde vogels. Hoe kan ik het beste de vogels laten wennen naar buiten toe.Ik denk dat ik beter een maand of twee kan wachten tot het warmer is en dan kunnen ze de zomer door wennen naar de winter toe. Is dit een goed idee ? Gaan ze het in de komende winter niet te kou krijgen of gaan ze gewend zijn aan de overgangen van de temperaturen? Zou ik ook best een klein schuilhok maken geisoleerd voor ze in de winter met zo een rode lalmp die ze gebruiken bij salamanders enzovoort enzo ja hoe kan deze het beste afschermen voor de vogels? Alle tips zijn welkom .

Larissa

Hoi Domintation

Welkom op het forum

Je kunt de valkjes na 15 mei  naar buiten doen dan is de kans op nachtvorst geheel weg.
Dan kunnen ze met de seizoenen mee draaien en zullen ze het van het winter echt niet koud hebben
Wat je wel in gedachten moet houden is dat ze van het herfst en winter uit de wind en regen kunnen zitten
Je kunt er een nachthok of binnen hok bij bouwen deze hoeft je niet te verwarmen (doe ik ook niet)
ook niet met rode lamp,

S6 met je keuze's

Groetjes Larissa

dominationeagle

Ik ga een kooi in hout bouwen is gemakkelijker om te werken dan aluminium en oogt ook mooier eens afgewerkt.
Nu mijn vraag als ik balkjes gebruik van 4cm op 4 cm.
Zou ik draad aan beide zijden zetten in verband met katten of is dit niet echt nodig bij maaswijdte 19*19. Eveneens als ik aan beide zijden draad zet is het hout beter beschermt tegen knagen of niet? Met welk product kan ik heyt hout behandelen voor buiten , beits of vernis en is dit niet schadelijk voor mijn valkjes ?
Dank u

Larissa

Hoi Eagel

Als je veel last hebt van katten dan kun je aan beide zijde gazen, ik heb dit niet.
Ik heb ook balkjes 4x4 gebruikt en gebeits met Hermadix dit is het dure merk beits maar op waterbasis en geheel milieu en mens vriendelijk
uiteraad wel goed laten uit harden niet vandaag beitsen en dan morgen vogels er in
ondanks dat mijn valkjes hun eigen zitstokken wel slopen hebben ze nog niet 1 keer aan de balken gezeten.

Doe je even een paar foto's er bij zodat je het een beetje kunt zien
Trouwens ik heb de voliere nu nog af gedekt met plastic voor de winter







Wij hebben ook 19*19*1.45 gebruikt voor gaas

groetjes Larissa