Drink flessen normaal voor knaagdieren

Gestart door Jeroenw, 20 februari 2011, 22:52:47

« vorige - volgende »

Jeroenw

Goede avond

Ik had laast een stuk gelezen Dat je ook drink flessen kan gebruiken
Dat je ook normaal voor knaag dieren is .

Als dat echt zo is dan blijf het water schoon dat lijk me wel wat
Maar kan dat wel?

Iemand ervaring ermee ?

Gr. Jeroen

biene

De grijze roodstaart van mn ouders drinkt ook uit zo'n waterfles, als je t de valkjes duidelijk laat zien dat daar water uit komt moet t goed komen :) . maar natuurlijk wel de gewone waterbak er een tijdje
in laten staan tot je ziet dat ze het echt snappen en er gebruik van maken.
er zijn ook van die waterreservoirs (?)  met zo'n klein drink "tuitje" waar ze alleen met de snavel in kunnen komen. is dat misschien wat?
meestal worden die voor kleine vogeltjes gebruikt.

Rianne

Die flesjes met dat tuitje heb ik ook, die heb je in uitvoering met een plat bakje eraaan en met een smal diep bakje. De laatste is meer geschikt voor valkparkieten. Deze flesjes zijn ook vrij schoon, er gaat niet superveel in dus is het water altijd vers.

Jeroenw

22 februari 2011, 01:25:34 #3 Last Edit: 22 februari 2011, 01:41:00 by Jeroen-valkparkiet
Ja die waterreservoir ken ik maar vrij goed . ik heb zo waterresvoir gebruikt bij mijn kwartelkuikens met opfokken . Goed systeem alleen met mijn brute kracht maak ik de harde plastic kapot met water verversen . Weet niet ik krijg dat steets voor elkaar  ::)

Maar die drinkflessen voor knaagdieren pot dicht blijf vers en je kan ze wel meer dan een liter aanschaffen. Dat is handig als je 1 dag weg ben

Niet gek als het werkt

Ik wil het wel proberen .
Alleen dan wel met touw om die fles want die eizerdraad halen ze eraf

martijn

Hallo,
Mijn kakarikies drinken aan zo'n fles het water blijft inderdaad vers en het is zeer handig (je hoeft niet in de kooi te komen om het drinken te verversen) ook heeft deze fles een tijdje bij de valkjes gehangen en na een tijd leren ze het
Maar je mag wel niet van de ene dag op de andere zo'n fles hangen ze kunnen het niet direct en vinden het ook niet zo snel
Je zou wel zo'n drinkbak met nippel langs de gewone drinkbak hangen je moet ze dan in het oog houden of ze al drinken van de nippel...
Veel suc6 :)

Jeroenw

Hallo Martijn

Hoe heb je de drinkflessen aan de kooi gehangen ?
dat ijzerdraad halen ze eraf denk ik.

Groetjes Jeroen

mariska79

Hoi, ik was net bezig om mijn waterflesjes (waar ikzelf uit drink)
aan het schoonmaken, en dacht gelijk aan jou vraag.

hou er rekenig mee dat er algen ontstaan aan de binnenkant van de fles. in de algen nesten zich graag bacteriƫn.
ik geloof dat er speciale borstels te koop zijn voor de drinkflesjes (niet al te duur).

christel

Ik was deze week bij mijn VA en ik vroeg uitleg omtrent drinkflesjes omdat mijn valkjes het niet willen. Hij rade mij het ten sterkste af omdat er in het teutje bacterien ophopen en daar kan je niet aan met een flessenbosrsteldje. Dus ik heb het uit mijn kooi gehaald :-[

Jeroenw

Oe  :o

Daar zit wel logica in .
Maar is het dan ook schadelijk voor knaagdieren dan ?
Voor hun moet dat toch ook niet goed zijn?
??? ???

Die tuitjes met balletjes kan je die ook door spoelen met kokend water? plus met zout water zout is een natuurlijke ontsmettings middel wel goed na spoelen bv kokend water.

Of is dat geen optie ? Wat denkt u

Gr. Jeroen

christel

Ik denk dat knaagdieren sterker zijn dan vogels en minder last hebben van bacterien. Misschien is het een oplossing om het te reinigen zoals jij beschrijft maar ik loop liever geen risicoos en ga ze niet meer gebruiken ;)

Jeroenw

Ik ben het met je eens beter voorkomen dan  genezen
Je kan beter geen risico nemen met je beestjes.

Het was wel een mooi idee geweest

Gr. Jeroen

christel

Ja ik weet dat sommige het wel gebruiken en met sucses. Maar als ik van de VA het advies krijg om het niet te doen omdat er risicoos aan verbonden zijn, maak ik de keuze het zekere voor het onzekere. ;)