24 april 2024, 14:34:14

even voorstellen

Gestart door xx-inge-xx, 19 februari 2011, 15:59:13

« vorige - volgende »

xx-inge-xx

Hallo,

Hoe ik gehecht raakte aan valkparkiet is al een tijdje geleden jaar 2008. (was toen ook al actief op het forum)
Ik had contact met een kennis die een een valkparkiet wildkleur in hun bezit hadden. Aan die valkparkiet raakte ik helemaal verslaafd, zo lief en zo leuk dat ze was! :-*
Ze liep me alles achterna, zo grappig allemaal dat met haar pootjes omhoog liep doormiddel van mijn broekspijpen.
Helaas zijn deze kenissen verhuist, waardoor ik geen contact meer had. Dus ook het contact met de vogel was weg.
Toen wou ik graag een eigen valkje hebben, maar helaas mocht dit nooit vanwege mijn vader.
Die was allergisch dus dat was geen optie.
Dus na jaren gewacht te hebben en mijn zelf ging wonen, kocht ik eindelijk mijn eerst valkje. Ik kocht dit valkje via marktplaats, het was zo mooi valkje die ik moest en zal hebben.Dus zo doende reisde ik met het openbaar vervoer om het valkje op te halen. Echt super leuk valkje die nog aan de pap zit, ging mee met in de bus op mijn schouder. Zo mooi dat ze vond om naar buiten te kijken. Eindelijk thuis naar een lange reis kwamen we uiteindelijk thuis, helemaal moe van de reis. Helemaal uitgeput heb ik het valkje even gevoed en daarna met rust gelaten in een mooie grote papegaaienkooi. Twee weken later begon het weer te kriebelen bij mij. Misschien een beetje snel maar ik vond dat er een valkje bij moest komen, dus vandaag heb ik een valkje bij gekocht, ook een lutino. Ook gekocht via marktplaats in de diezelfde leeftijd als mijn huidige valkje. Ik vond het goed zodat samen vriendjes konden worden. Dit vond ik heel belangrijk omdat het wel groepdieren zijn. Nu ben ik van plan om geen vogels aan te schaffen. Ben benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden.  ;D

christel

Welkom op het forum. Ik had toch het valkje bij het vervoer in de kooi laten zitten zo krijgen ze minder stress bij het vervoer.

groetjes christel

Rozzy-lee


xx-inge-xx

Bedankt voor jullie berichten :)
Leuk om te lezen!

@ Christel
Je hebt wel gelijk dat ze dan stress krijgen.
Maar dit valkje vond het alleen maar leuk om mee te kunnen kijken vanaf mijn schouder.
Ze had er meer moeite mee om in een vervoerskooi te blijven zitten.  :) Maar goed ze is veilig aangekomen en daar gaat het ook om ;)