11 mei 2025, 01:11:41

Partner dood

Gestart door molenaar, 13 maart 2004, 17:13:43

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi allemaal,
Vandaag ben ik verdrietig  :'(want Balou is dood, maar het is nog erger voor Nicky, hij zat naast haar op de grond.
Ze zijn al een poosje een koppel, gelukkig hadden ze geen jongen.
Maar Nicky lijdt er erg onder, het lijkt wel of hij haar de hele tijd roept.
Kan Nicky nu nog wel een nieuw vriendinnetje vinden, of moet ik toezien hoe Nicky wegkwijnt.
Er zijn nog een aantal poppen over, waar hij vrij uit mag kiezen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groetjes Banter

Annouschka

Hoi,

wat erg zeg!  Veel sterkte met het verlies van je valkje.  Hopelijk vind Nicky een ander popje.  Weet je al wat de doodsoorzaak kan zijn?

Groetjes
Annouschka

jacko

hoi banter
wat erg voor je.
Maar ik denk dat het wel verstandig lijkt dat je een nieuwe popje er bij haalt dan voelt hij zich niet meer alleen.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Inger m

Hoi,
Sterkte met het overlijden van Balou! :(

Valkparkieten vormen bestwel vaste koppels en als er 1 vogel wegvalt, zullen ze ernaar gaan roepen en opzoek gaan, omdat ze ineens alleen zijn.
Meestal gaat dit na een tijdje wel over en zal hij weer opzoek gaan naar een nieuw popje.

Na het overlijden van een kakariki popje, was de man heel onrustig en steeds aan het roepen, ik heb binnen een week een nieuwe pop gekocht en nu zijn ze weer gelukkig samen...

Een vogel 'treurt' meestal niet zolang om z'n partner, dus ik verwacht niet dat Nicky zal wegkwijnen...Maar ook dit is ineens een verandering voor de vogel, en daar reageert hij dus op.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

molenaar

Hoi allemaal,
Ik weet niet waar ze aan gestorven is, geen legnood of zo.
Er was niets bijzonders aan haar te zien.
Groetjes Banter

Marianne

Hoi Banter,

Alleerst sterkte met het verlies van je valkje.

Valkjes zijn niet echt monogaam. Het lijkt me voor je andere valkje dus inderdaad beter om er een valkje bij te zetten.
Zo kan hij zijn verlies vergeten/verwerken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

anika_en_spirit

hoi banter,

He bah, wat naar nouw weer.
Ik zou er wel een nieuw popje bij zetten.
doordat zijn partner nu ineens niet meer op hem reageert voel hij zich alleen. Maar als je er een nieuwe pop bij zal zetten voelt ie zich niet meer alleen gelaten en zoekt steun bij de ander, waardoor hij weer gelukkig zal worden.
veel sterkte ermee.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!

Paul

Hoi Banter,

Wat naar dat dit nu weer met een hecht koppel gebeurd :-(
IK heb het vorig jaar ook gehad met een koppel dat de pop dood ging.
De pop was ziek en ik ben met haar naar de dierenarts gegaan maar ze is nooit levend meer thuis gekomen:-(
Ik voelde me best schuldig tegenover het mannetje en heb het popje nog een tijd in de kamer laten liggen zodat ze afscheid konden nemen.
Maar ze keken er niet naar om zeker haar man niet.
Hij is wel een paar dagen op zoek geweest maar hij is gelukkig niet weggekwijnt en zoekt nog steeds een ander popje alleen de popjes waar ie nu achteraan zit willen niet met hem.
Dus ik denk dat het roepen naar het overleden popje wel snel ophoud en dat ie opnieuw een ander popje gaat zoeken.
Voor zover ik begrijp heb je al popjes die over zijn bij hem zitten dus je hebt wel grote kans dat ie snel op de versiertour gaat hoor.
Wegkwijnen doen ze echt niet zo snel als er meerder vogels bij elkaar zitten.
Sommige koppels zijn echt heel erg hecht en er komt dan geen andere vogel tussen alleen als een van beide wegvalt zullen ze toch weer op zoek gaan gelukkig.
Sterkte met het verlies van je valkje.

Groetjes, Paul