4 mei 2025, 12:51:24

Senna is ziek

Gestart door senna008, 18 februari 2011, 09:54:43

« vorige - volgende »

senna008

Hoi,

Mijn valkje Senna is sinds een dag of twee a drie niet zo lekker... We hadden hem even boven neergezet ivm de stucadoor die beneden bezig was, en toen ik m terug wilde halen, 2 dagen later, zat hij helemaal bol en sloom onderin zijn hok.

We hebben gelijk de dierenarts gebeld, maar die zei dat we het even aan moesten kijken en de andere dag maar terug moesten bellen.. We hebben dit nog een paar uur aangekeken, maar omdat ik het niet vertrouwde heb ik toch terug gebeld. Toen kwamen we inmiddels bij de vervangende dierenarts terecht, en die liet ons gelijk komen.

Hij vond Senna te mager, en hij heeft hem gelijk een injectie met vitaminen gegeven en een injectie met antibiotica die 2 weken doorwerkt.

Inmiddels zijn we nu bijna 3 dagen verder,Senna zit in zn eigen kooi, met een fleece deken eromheen voor een warme kachel..Hij blijft super sloom.... We zijn hem zelf aan het voeren met eivoer, en vloeibare nutrilon.. Maar in mijn beleving zie ik nog niet erg hard verbetering... Ik ben zelfs bang dat hij het niet gaat redden...  Heeft iemand een idee wat Senna zou kunnen hebben, en wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen?

•=Bonnie=•

18 februari 2011, 12:38:03 #1 Last Edit: 18 februari 2011, 12:39:54 by •=Bonnie=•
Wat hij zou kunnen hebben weet ik niet, maar de kans is wel groot dat hij al iets onder de leden had. Door de stress van de "verhuizing" heeft dat waarschijnlijk toe kunnen slaan.

Misschien mega bacterie of flaggelaten. Iets dat ze dus al heel lang kunnen hebben zonder dat je iets merkt maar pas bij verminderde weerstand (kweek, stress bij verhuizen) de kop op steekt.

Als het 1 van beide is maakt een antibioticum de zaak alleen maar erger. Anders dan de naam doet vermoeden is MEGA een schimmel, geen bacterie.

Beiden zijn in de ontlasting te vinden maar Flaggelaten alleen als die binnen een uur onderzocht wordt. Bij flaggelaten is een crop swab beter. Is er gekeken naar ontlasting?

Zo niet dan zou ik dat laten doen, opsturen heeft echter geen zin.

senna008

Vanmiddag zat hij weer zielig in een hoekje weggekropen.. Ik heb m nog ff geaaid en opgepakt en toen is Senna In mn hand gestorven...........

Jeanine

ach nee toch..... wat vreselijk zeg!
ik weet hoe het voelt heb het zelf ook meegemaakt.

ik wens je heel veel sterkte toe..................

liefs

Sanna

Ach nee, wat erg nou toch.... Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Senna.

Sanna

Rozzy-lee

Wat een narigheid allemaal. Veel sterke