4 mei 2025, 08:16:59

popje niest bloed op!!!!

Gestart door emmyvanderzwan, 17 februari 2011, 22:18:49

« vorige - volgende »

emmyvanderzwan

17 februari 2011, 22:18:49 Last Edit: 17 februari 2011, 22:35:30 by emmyvanderzwan
hallo allemaal,

ik ben net thuis gekomen, loop naar mijn kamer en hoor 1 van mijn 2 valkparkietjes niezen, ik kijk er naar en zie meteen dat de binnenkant van haar mond rood is en dat er ook bloed uit haar neusgaatjes druipt.

wie weet wat dit is? wat moet ik doen?
ze is nu opgehouden met niezen maar ademt nog wel zwaar.
ze zit wel (op 2 pootjes) op een stokje

moet ik het mannentjes weg halen? ze zijn een koppel en raken in de stress als ze niet bij elkaar zijn en als het besmettelijk was geweest dan heeft hij het ook al toch?

UPDATE!
ik heb even het spoed nummer gebeld, zij denken dat het een lucht infectie is en dat het rood komt van gesprongen bloedvaatjes, vergelijkbaar met een mensen bloedneus.
omdat zij nog wel rond loopt in het kooitje en niet met open snavel ademt (vroegen ze) is het niet noodzakelijk nu meteen naar een DA te gaan.
het mannentje hoeft niet apart gezet te worden omdat als het besmettelijk is, hij er toch al aan is bloot gesteld en het nu meer stress oplevert dan dat het helpt.

morgen ochtend vroeg naar de DA.
fish and chip
are not te be eaten!!!!

ROCKS

Hoi,

Dit klinkt echt niet goed, je moet direct een vogelarts bellen en langs gaan.
Kan je kijken of ze nog bloed? Met een tissue haar mondje en neusje droog deppen en even kijken of ze nog bloed.
Heeft ze zich in de kooi bezeerd aan iets scherps ofzo, of kan je helemaal niks vinden waar het van zou kunnen zijn?
Je kan ze beiden warm zetten en onder een donkere doek, dan blijft de warmte eronder hangen. Als je geen warmte lamp hebt kan je flessen(van frisdrank ofzo) gevuld met heet water op de bodem leggen. Daarover heen doeken zodat ze niet direct op de hete flessen terecht kunnen komen.
Dat ze op twee pootjes zit geeft aan dat ze ziek is, als ze niets mankeren zitten ze op één pootje.
Ik hoop dat het niet iets heel ergs is, en zal voor je duimen.
Succes met haar.

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart