Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Hey Thea, nee dit was absoluut geen mol helaas.
Het beest is namelijk waarschijnlijk door de deurkier of onder een kier onder de fundering doorgekropen, daar was een kleine smalle rand over, en het is daarna echt duidelijk tussen een kier doorgewurmd, en heeft echt een gang gegraven en geprobeerd om waarschijnlijk bij de vogels te komen Een mol komt ook niet zovaak terug op 1 plek om te graven. En een mol had ook niet zo handig weer teruggekund.

Er lag wel wat meer zand, maar nooit op gelet, mieren zijn ook nog vrij lang actief geweest maar ineens deze hoop, gewoon binnen 1 nacht tijd.

Hoe dan ook, hij kan er nu daar niet meer langs, dus hoop dat ie wegblijft ;)

Ik vermoed echt een martertje, hermelijntje of een rat. Voor een muis was het weer te groot, ook de pootafdrukjes.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

mireille

Hoi Hoi,
Wilde even zegen dat het geweldig gaat met Pepper en Puck.
Ze kroelen heel de dag het liefs :).
Had je in het begin niet gedacht van Pepper.
Ik heb je een prive mailtje gestuurd over een popje wat we mischien erbij willen nemen maar krijg geen mail terug en wil ook niet te opdringerig zijn het is een lutino popje lief vogeltje zo te zien staat hier bij tekoop/gevraagd. :-\
Lijk me gezellig voor puck en pepper want dat zijn echt mannen hoor wat kunnen ze kletsen fluiten brabbelen zoo lief.
Fijne dag en tot horens doei doei. 

mireille

hoi hoi hier weer een berichtje van mij.
Het herplaatsing popje heeft gelukkig  al een nieuw huis.
maar heb ook een mooi valkje gezien bij kattukse parkieten. neline staat bij tekoop en heb ze 2x gemaild ??? maar hoor maar niks maar ja we gaan gewoon verder zoeken weet jij mischien iemand die eventueel een latino popje heeft zitten vind mijn vriend een mooie mutatie.Heb op facebook nieuwe foto,s geplaats vav pepper en puch :o
Of een andere mutatie dan dat we nu hebben.
Hoor het wel van je fijne dag en tot horens weer.
  :)

mireille

Hai,
de andere pop valkparkiet is al gereserveerd  :(.
Die gaat ook niet door hellaas maar ik denk dat pepper
en puck nog wel even moeten wachten op een popje.
Probeer regelmatig te kijken op de site maar ben nog druk met de studie maar de laatste lootjes.
Hoe is het gegaan met de hondenshow.
Ga het bedje opzoeken doei doei  :-*

Wendy..

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Hey Wendy, bedankt voor je berichtje.

Hier gaat t niet zo als t zou moeten als ik eerlijk ben...

Heb momenteel heel veel dingen aan mn hoofd, en ben daar veel mee bezig, zijn wat dingen gebeurd die me niet in de koude kleren gaan zitten, dus @net staat wat forums betreft op een heel laag pitje, omdat ik ff genoeg drukte heb al ;)

Hier gaat t met Jesse en de beestjes heel erg goed in ieder geval :)

Jesse gaat nu 2 diger week naar peuterspeelzaal, en vind dat geweldig. Hij begint echt te praten al met woorden, en gaat nu zelf naar de wc als hij plassen moet en geeft dit aan, echt geweldig leuk :)

De geelwangvalkjes binnen wipwappen wat af, en buiten word er door Twister en Twiggy heel veel gewipwapt, en heeft Twister James laten vallen lijkt het en zo vormen zich langzaam aan toch wat koppeltjes onder het jonge grut.

Het rare beest bezoekt nog steeds de voliere ondanks de vallen die gezet zijn, het is een slim beest, maar uiteindelijk hoop ik dat hij eens in de val trapt en we zien wat het is.
Er is een compleet gangenstelsel onder de tegels gegraven.
Dat moet dus binnenkort opnieuw bestraat en gelijk kijken voor hoe te zorgen dat dat beest dadelijk nergens er weer in kan.

De hondjes gaat ook goed, al zit Zoë in de lappenmand en heeft een zware blessure opgelopen doordat ze veel en veelste ruig is geweest, dus die heeft compleet rust en mag alleen aangelijnd of in de ren naar buiten. Maar ze is vrolijk en blij en heeft verder geen pijn en zodra ze dat vertoont krijgt ze pijnstilling wat t moet genezen met rust.

Zal binnenkort ff weer wat foto's maken en posten ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Wendy..

Hoi hoi,

Hé wat vervelend dat het niet helemaal lekker met je gaat.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Ik ben er ook even tussen uit geweest met mijn kleine meisje bezig enz.

Fijn dat mijn kleine vriendje het naar zijn zin heeft op de peuterspeelzaal. Was hij volgens mij ook echt aan toe hihi.
Ik heb mijn kleine meisje vorige week voor het eerst naar het kdv gebracht. Ik moest weer werken dus er zat helaas niks anders op. Ze gaat er gelukkig maar 1x pw heen en de andere dagen is ze bij Opa en Oma.
Altijd goed :-) Wel heerlijk hoor zo,n klein frummeltje. Ze is zo lief.

Tja het is weer ff afwachten tot de winter voorbij is hé. De voliere is hier goed ingepakt in bouwzeil. Ik twijfel of ik er een warmtelamp in zal gaan hangen met deze kou.
Ik ben alleen bang dat ze er dan naast gaan zitten en het helemaal te pakken krijgen.
Ik heb alleen een popje die op haar achterhoofd een beetje kaal is.. en Puck van 11 jaar met nog steeds af en toe een wat vieze kont

Super dat je geelwangetjes aan het wip wappen zijn. Ze zijn echt heel erg mooi! Ik kan me de foto nog goed herinneren.

Leuk dat je geelwangetjes aan het wipwappen zijn. Ik kan me hun foto van mp nog goed herinneren haha.

Nou sterkte en tot snel
Groetjes
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Cherro

Hey allemaal.

Echt sorry dat ik niet veel meer op de berichtjes in mijn dagboek reageer en de andere dagboeken bijhoud, dit komt echt wel weer, maar er zijn hier wat dingen gaande, waardoor dat alles even stil staat.

Ik lees alles wel, en houd ook mijn geplaatste  ukjes in de gaten, maar reageren ff geen moed voor.

Ik heb veel aan mn hoofd, Bas en ik zijn ff een tijdje uit elkaar, omdat het niet goed gaat met ons, om te zien waar we staan en of t nog goed gaat komen met ons..

Met Jesse gaat t gelukkig erg goed, die is nu we deze beslissing hebben genomen veel rustiger en weer bruikbaar in omgang, want die merkte de spanningen ook dondersgoed, en dat geeft echt ff ademruimte..

Tijd zal leren hoe t komt, makkelijk is t niet..

Kom snel weer ff uitgebreider posten hoor!

Rianne

TheaV

Jeetje..... Hier schrikken we toch wel van.....
Wat een sterkte zul je nodig hebben en kracht om door te zetten of een doorstart te maken!
Als jullie er maar goed uit mogen komen, samen of apart!
En voor alles gaat Jesse..... Maar dat was al zo!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Jeroenw

Sterkte een beet je rust om dingen te overdenken of op een rijtje te kunnen zetten doet welleens wonderen . om weer een frisse door start te kunnen maken samen .

Gr. Jeroen

Cherro

Hey allemaal

bedankt voor de lieve reacties  :-*

Het is een moeilijke zware tijd geweest, en nog steeds, het valt allemaal niet mee, maar ik weet dat het de juiste beslissing is geweest, alles van de afgelopen jaren bekijkende, en hoe het met bepaalde dingen ging..

We hebben besloten niet samen verder te gaan.
We kunnen het wel proberen, maar dan ben ik niet fair, want het gaat even weer goed, en dan vervallen de dingen weer in het oude, en zal de nasleep alleen meer erger zijn als je dan voor een dergelijke situatie was komen te staan..

Ik merk dat het zo beter is voor Jesse en voor mij, een hoop minder stress voor mij, en Jesse is zoveel makkelijker geworden nu er rust in huis is.

Het houd wel in dat ik niet alleen op relatiegebied keuzes moet gaan maken, maar ook betreft de beestjes.

We zijn in overleg over de honden, vogels gaan zoiezo bij mij blijven, evenals mn papegaaienmonster.

Wel moet ik besluiten om mijn valkparkietenaantal in te gaan krimpen, en ben dus bezig om te kijken welke vogels ik perse wil gaan houden en welke geplaatst kunnen gaan worden elders..

Moeilijk allemaal, maar moet realistisch zijn.. :-\

Hoe dan ook, ben blij dat het Jesse zo goed gaat, heb hem goed op alles voorbereid voor zover hij dat begrijpen kan, en dat pakt goed uit. Het mannetje is vrolijk en blij, en daar gaat het me om.

Met de vogels gaat t verder goed.

Twister en Twiggy hebben elkaar wer gevonden na Twisters affaire met mooie James, en wipwappen wat af.

Het aparte weer steeds doet alle beestjes de kolder in de kop krijgen ;)

Ook de natuur verder, bloemen in de knop, die nu een pittige klap op de donder krijgen met deze strenge vorst. Zal mij t voorjaar benieuwen hoe moeder natuur alles op gaat lossen.

Kom snel weer ff posten.

:-*

carco

Ik las het al op de verkoopsite dat je verschillende valkjes aanbood.

Een heftige tijd dus voor allemaal.

Sterkte met alles :-*

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

TheaV

Het zal nog lang niet meevallen......
Maar.... Komt goed!
Hoe dan ook!
Als je zo ver bent hoor ik het wel......
Die knuf voor Jesse....
Weet je al welke valkjes er echt blijven?? Je begrijpt dat ik wel benieuwd ben naar 3 in het bijzonder???

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

@Carco, het is zeker een heftige tijd, en moeilijke beslissingen.

Dank je wel  :-*

@Thea,

Het valt zeker niet allemaal mee, maar de beslissing uit elkaar te gaan is wel de beste geweest.

De knuff zal ik straks aan Jesse geven  :-*

Over de valkjes die zoiezo blijven. Als het haalbaar is voor mij dan, heb ik inderdaad een aantal waarvan ik hoe dan ook geen afscheid zou kunnen nemen.

En die 3 van jou zitten daar ook bij ;) Die blijven.

En anders hoor jij het als eerste, maar het is de planning als het enigzins kan zoveel mogelijk van de boeffies te houden als dat financieel haalbaar is straks.