Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

TheaV

;D

ooohhhh.... ik kom voorlopig niet naar jullie toe!!!
Wat een bekkie's......
En wat een vooruitgang van buikschuivertje!!!!
Is nu sterrenkijker!
geweldig!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

samantha21

wat een schatjes! echt een lieverd hor!
wat een prachtige foto's! je moet niet bij je langskomen want dan neem je ze zo allemaal mee  ;)

Ik ga de foto van Kenji bewaren bij de andere foto;s  :)

Zyra

Wat een vooruitgang van het buikschuivertje zeg :o Ze zijn allemaal super mooi en zien er goed uit hoor! Vooral de oudste heeft iets aparts ;D

Cherro

Dank jullie wel allemaal  :-*

Ze zijn leuk he ;D

Vandaag gaan de 2 oudsten op 2 voedingen, ff proberen, want ze willen de middagpap nauwelijks hebben op t moment.

Zien hoe dat gaat :)

Verder knopen doorgehakt, ik ga Bubba niet houden.

Ze is prachtig, en misschien wel de ideale partner voor Bodhi, maar ik heb niet zoveel met haar, en ze moet gewoon niets van mensen hebben (resultaat, paar fikse krassen en een gat tussen duim en wijsvinger) ondanks dat ze van kleins af aan in handen is. Ze was vanaf dat ze zelf wegkomen kon al zo.
Zij is beter af in een voliere waar ze haar gang kan gaan en er niet elke dag iemand in staat voor een potje kroelen e.d.

Erg jammer, want ze is een beauty, maar net als wat Gerdy al schreef, je kunt niet alles houden en soms moet je keuzes maken.
En in dit geval speelt de klik ook mee, ik had gehoopt dat dit nog komen zou, maar ze is gewoon geen mensenvalkje. :(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

jeetje!

wat jammer zeg..... van bubba!

hoe is het met kenji? moet die wel wat van mensen hebben?

groetjes  :)

Cherro

Ik riep niet voor niets dat ik Kenji t liefst zelf zou houden toen ;) maar dat dat niet kon omdat ik ook Twister al heb zitten en dat mn schatje is ;) maar had hoop dat ook Bubba bij zou draaien.

Kenji was gelijk al heel anders dan haar. Die genoot echt van het kroelen, luste best een hapje pap af en toe, dook niet in de eerste de beste hoek als ik het blok open deed, dat soort dingen.

Hij bijt ook niet, mopperen kan ie wel, maar bijten, dat heeft hij nog nooit gedaa.

Bubba wel, dat heb ik wel gemerkt! Pffff!

Ik vind t jammer, maar t is de beste keuze om nu te doen.

Met hem gaat alles goed, vanavond mag ie even weer lekker los ;D samen met James :) Gaan we weer ff oefenen met opstappen en alles :) ook ga ik hem samen met James in de grote lummelkooi plaatsen, denk dat ie dat wel hele leuk zal gaan vinden :)

Hij eet echt super zelf, blijft mooi op gewicht en gaat super ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

ik schrok alleen ff toen je het over bubba had... soms zit het in the family he! maar wij willen hier voor de volle 100% voor kenji gaan! en zullen hem met open armen ontvangen!

hopelijk snel  :D  want we hebben er zin in  8)
en zijn ontzettend benieuwe hoe kenji en storm op elkaar zullen reageren  :)

☺ Pita ☺

Cherro

Citaat van: samantha21 op 28 juli 2011, 18:27:29
ik schrok alleen ff toen je het over bubba had... soms zit het in the family he! maar wij willen hier voor de volle 100% voor kenji gaan! en zullen hem met open armen ontvangen!

hopelijk snel  :D  want we hebben er zin in  8)
en zijn ontzettend benieuwe hoe kenji en storm op elkaar zullen reageren  :)

Haha het kan wel, maar dan zou Twister ook zo moeten zijn ;)
En dat is een dikke knuffelkont.

Ik heb Kenji en James net over verhuisd naar de grote lummelkooi.
Hebben ze even wat meer ruimte, en je merkt aan James dat ze haar vriendjes missen deed. Ze at minder dan normaal, en nu zit ze gelijk op de kop in de voerbak ;D Home sweet home ;-)

Ik heb trouwens het idee dat Sadie en Twiggy wel eens een paartje zouden kunnen gaan vormen en dat Twister is overgestapt naar Sadie. Zodra zij weer in de kooi zat deed hj gelijk haar proberen te versieren. Nu al ;D

Kenji vind het reuzeleuk in de kooi, taalt absoluut niet naar paps en mams die er gelijk naast zitten ;D en zit lekker te spelen met het touw :)

Hij heeft daarstraks ook weer een stukje brood uit mn hand opgepeuzeld en mocht hem ff snel kroelen ;)

Het zit zeker in hem, hij vind het ook wel lekker, maar wel wanneer het hem uitkomt ;)

Hij gaat nu net samen met James ff vleugels wapperen, en zit al mooi tussen de rest.
Denk dat het met hem en Storm helemaal goed zal gaan komen,;)

samantha21

oeiii.....de grote lummelkooi  ;D

lekker spelen en eten  :D

kenji is ontzettend welkom  :D :D :D

Cherro

Kenji doet of is hij nooit ergens anders geweest dan in de lummelkooi ;D

Hij zit mooi te spelen en tussen de anderen in, zo klein dat ie nog is vergeleken met de rest. Hij heeft echt nog zo'n babyface.
Mocht m net ook ff weer kroelen :)

De 4 kleintjes zal ik zo ff pappen, die hoorden mij al met een glas klingelen dus dan gaan de bekkies open om te roepen ;D

Zij gaan morgen onder de warmtelamp vandaan, het is nu zo warm in huis, en ze hebben al veertjes zat :)

Voor de rest even weinig nieuws ;)

Vanaf vanavond gaat Roxy mee naar bed in haar bench. Woensdag is ze uitgerekend vanaf de eerste dekdatum, en deze lijnen bevallen vaak iets eerder, dus voor de zekerheid ;)

Het kan ook zijn dat ze later dan woensdag bevalt, maar geen risico nemen, dus ze gaat lekker mee naar boven.

Vind het reuzespannend. Ik heb t nu al zo vaak meegemaakt, maar je eigen hond, en dan haar eerste nestje, dat is toch anders ;D

Ook moet er komende week nog een teefje van mn schoonmoeder bevallen, ook die is soms eerder, dus ben bang dat ik t weekend t voor mn kiezen krijg haha ;D Spannend!

Cherro

Vandaag ben ik even op visite bij Thea geweest, en mocht Demy mee naar huis ;D

Heerlijke tuttebel, in de auto zat ze nieuwsgierig te kijken, ondertussen lekker etend van de stengel trosgierst en aan mijn kant omhoog klimmen in de transportbox ;D

Thuis er uitgehaald, en ff lekker geknuffeld, ze bleef mooi zitten en daarna in de lummelkooi geplaatst ;D
Madame werd gelijk geaccepteerd door de rest die allemaal nieuwsgierig kwamen kijken naar haar.

Demy trok zich er niets van aan, duwde 2 lummels aan de kant, en ging zich zitten poetsen ;D Hoezo dametje met pit! I love it!

Zonet dook ze de voorbak in, en zit daar nu nog lekker te eten :) Foto's volgen!

Ook zijn er plannen om in de woonkamer een wat grotere lummelkooi te gaan maken, zelfbouw.

Met de 2 witkoppies van Kenya en Nessa straks erbij en Daantje straks wanneer die klaar voor vertrek is word t volle bak. Kan altijd nog een extra kamervoliere pakken zo nodig, maar t liefst doe ik ze in 1 grotere kooi :)

Kenji mag dit weekend gaan verhuizen, als dat Samantha dit weekend uitkomt, dan kan mag ze hem ophalen :)
Blijft hij wat langer is het ook niet erg ;) Mn eerste ukje die uit gaat vliegen, hij is zo'n leukerd  :-*

Ik zit er over te denken om nog 1 koppel met een blok apart te doen, maar even denken wie. ???
Maar ff kijken :)

De 4 ukjes zijn van de curverbox verhuisd naar een gewoon kooitje en vinden dat erg leuk, zie regelmatig een klein koppie over t randje spieken ;D

Pino en Gypsy gaan we zo naar een koppelkooi verhuizen met Bubba. Zodra Bubba een nieuw thuis heeft gaan zij samen naar de binnenvoliere waar ze hopelijk hun vriendjes Frodo en Buddy snel op zullen zoeken :)

TheaV

;D
Dat klinkt prima!! Dat ze een pittige tante is, heb ik jou gezegd! Daarom past ze zo goed bij jou!!
Dat je maar heel veel plezier mag beleven met haar!! En vooral LOL! Gaat goed komen! Nu nog dikke maatjes met Jesse laten worden!!
Vergeet niet te kroelen.......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Wendy..

Hee Manou,

Wat fijn dat je Demi mee naar huis hebt kunnen nemen!
Heerlijk altijd hé die kleine frummeltjes.

Ik zou het ook leuk vinden om nog een kleine baby op te halen hoor, dat zou dan een popje moeten zijn, maar ik denk dat ik voorlopig even het deurtje op slot moet houden alhoewel dat wel erg moeilijk is als je zo rondneust op de site tussen alle kleine jonkies.

Ik kom natuurlijk graag bij je kijken als we hem of haar ophalen en wie weet zwicht ik dan nog hihiihi  ;)

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

samantha21