Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

smiley

Hoi daar was ik weer even  ;)

Ik vind je voliere echt helemaal geweldig ,wat een ruimte hebben ze Super !!!
En wat is het toch fijn om een handige man in huis te hebben,en die het ook nog allemaal voor je doet .

Wat een schatjes weer , zijn de kleintjes van Pino en Gypsy .
Ik hoop dat ze er nu weer een bonte witmasker popje bij hebben zitten .
Ik hou je foto's in de gaten dan zie ik het snel genoeg  :P :P

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Tessa1986

Mooie voillere ! 
Leuke foto's van je valkjes! Lieff :-*

Gr Tessa

Cherro

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 17 juni 2011, 21:40:34
Aaah lief hoor ... Wat kijkt die wildkleurman lieffff mja ik heb een zwak voor wildkleur haha
Oow en ik blijf je voliere zo leuk vinden he :D

Dank jullie wel allemaal  :-*

@Pita

Dat is mijn Rikki :)
Hij komt van mn ouders en ik heb hem zelf als jong nog gepapt. Hij is handtam, en hij was al kroelerig, maar begint nu sinds een tijd ook echt knuffelig te worden. Eerder mocht ik hem niet pakken of niets, nu pluk ik hem gewoon van de stok voor een knuffel en dan gaat hij tegen me kusjes zitten geven, echt van die smakgeluidjes ;D Heerlijk ventje is het :)

@ Thea, het gaat idd hard! En straks hopelijk nog meer ukken, want de eitjes 1 en 2 van Kenya en Nessa zijn bevrucht ;D de rest ga ik morgen ff schouwen :)

@ Conny,

Dank je wel :) Het is zeker handig zo'n kerel die veel kan, we timmeren en zagen samen heel wat af ;D

En natuurlijk super dat ik een vent heb die de vogels ook zo leuk vind :) Al vind hij de kakariki's maar engerds omdat ze ineens zo venijnig bijten kunnen soms ;D
We kunnen ook niet wachten tot t bijhokje/kamertje straks klaar is en we de vogels in binnenvoliere ook nog een meter extra ruimte kunnen gaan geven ;D

Ik hoop ook dat Pino en Gypsy er een mooi dametje bij hebben zitten.
Zoals mijn vermoeden vanaf dag 1 al was is Twister een heuse kerel en deed hij gisteren verwoedde pogingen om deuntjes te produceren :)

Over Twiggy twijfel ik, ook zij leek te willen gaan fluiten laatst ;D en ze word wel erg geel om dr koppie, maar anderzijds produceert mijn cinnamonnetje Coco ook wel meer geluiden, dus ik wacht lekker af ;)

@ Tessa, dank je wel :)

@Caroline, dank je wel, gaat zeker lukken ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Morgen zou Mieke de valkjes en grasjes komen brengen, maar vanmorgen belde ze op dat haar moeder vanmiddag onverwachts vrij is, en of ze vandaag ook mocht komen, omdat wij morgen ook onze verjaardagen vieren deden, en het misschien nu handiger was.

Geen probleem, ik ben er wel ;)

Dus die zijn nu met de hele bubs zo ongeveer onderweg naar hier ;D

Ben zo benieuwd :)

Keep you all updated ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Ze zijn er!  :)

Eerst hebben we de grasjes geintroduceerd, en dat gaat tot dusver aardig goed.
Ze doken met zn allen in de grootste voerbak die ze vinden konden en hebben zich ff volgebunkerd, ff de spanning van de reis wegeten ;)

Daarna de valkjes.

Pollie Parel en Henkie waren ietswat gestresst, maar Gerrit, de oudste van het stel niet. Die is reizen gewend, en mensen gewoon, dus die hupte op de stok.

Daarna hebben we gezellig nog ff zitten kletsen, en zojuist ben ik even weer gaan kijken en ze doen het goed.

De parkieten zijn wel ff wennen. 1 Happy of een aantal parkietjes is wel een heel verschil ;) Tetteren dat ze kunnen.

Ze zijn niet bang en hebben de kaka's al ff laten weten dat ze wel klein zijn maar niet om mee te sollen ;)

Met de valkjes gaat t tot dusver ook goed, alleen valt er verder nog weinig van te zeggen omdat ze echt nog wennen moeten. Over een paar dagen weet ik meer van hun karakters (en hopelijk hun namen uit elkaar te houden, want dat valt me moeilijker dan bij de valkjes ;) )

1 van de heren parkieten heeft echt een snoeihard geluid, ik dacht ff dat het een van de valken was, maar het is een kleine imitator ;D

Ben benieuwd hoe de samenwerking zal gaan verlopen tussen de kaka's valkjes en de kietties ;)

Foto's volgen ;)

*Esther*

Cherro

Foto's ga ik morgen even maken ;)

Vandaag nog een huis vol verjaardagsvisite gehad, dus geen tijd gehad voor foto's nog.

Het gaat tot dusver erg goed met de 4 valkjes erbij, en ouwe Gerritje ;D komt al lekker bij me zitten en doet zachte geluidjes naar me pruttelen, deze oude man heeft nu al een groot plekje in mn hart veroverd die kleine ouwe dikkerd. Hij zit er ook echt zo bij, als een oud mannetje ;D

Zijn meisje Pollie komt ook wel dichterbij om te kijken, zo nieuwsgierig is ze wel, maar ze is niet tam.
Ook Henkie en Parel vinden t wel prima wat ouwe Gerritje allemaal doet, maar blijven lekker op hun plek zitten.

Dan de grasjes, het is echt wennen om weer zoveel grasjes te hebben, en ze zorgen dus ook zeker voor leven in de brouwerij, kleine ketterkonten ;D

Op zich gaat t aardig goed, nog geen oorlogswonden gezien ;D alleen is het nu zo dat de voerbak waaruit de meeste nieuwe vogels altijd eten, in beslag genomen is, zeker bij voersverwisseling, en het resulteert er dus in dat er 7 parkieten in de voerbak zitten met een koppel valkjes kijkend op de stok die t niet wagen om in de buurt te komen van die kleine monstertjes ;)

Ik hoop dat dit de komende week wel gaat veranderen want het is niet de bedoeling dat de valkjes niet meer bij hun voerbak kunnen komen, dus wel zullen t ff in de smiezen houden.

Voor de rest zijn ze wel verschrikkelijk leuk, Ali is een tamme blauwe parkiet, erg eigenwijs, terwijl hij zowat de kleinste van t stel is, je lacht je rot om hem. De anderen houden afstand, vinden me niet erg in de buurt maar bij me zitten hoeft niet.

Vandaag is ook mn moeder geweest, en ze kwam ook ff bij Rikki kijken, maar die stinkerd moest niets meer van dr hebben ;D Sorry mam, maar dat had je kunnen verwachten.
Vond t ergens wel sneu voor haar, maar ja ik ben nou eenmaal zn nieuwe meisje ;)

Ik heb trouwens ff op internet gezocht voor de cinnamon dame en heer en ze lijken wel gezoomd?? ???

Morgen foto's, dan moeten jullie maar zien wat jullie er van maken kunnen ;)

Cherro

Update over de baby's en co  :)

Vandaag even weer gekeken en geknuffd met de ukjes van Pino en Gypsy, beide hebben de oogjes al wat open en sissen wat af ;D Heerlijk. Eenmaal in handen genieten ze van t knuffen al zijn ze er nog niet te lang uit, ze zijn nog zo klein! :)

Ook was Nessa eindelijk ff van t blok af daarnet, die laat me echt niet bij de eitjes en Kenya wel, haar kan ik wel dirigeren met t lampje, en eventueel voorzichtig met mn hand, ze moppert veel maar laat me er wel aardig goed bij.
Ze heeft 5 eitjes, waarvan 3 bevrucht ;D
Wel heeft een eitje de luchtkamer halverwege t ei ipv de bolle onderkant, dus ben erg benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.
Bij Pino en Gypsy's donsje zat deze wat scheef en gaf dat verder geen probleem, maar deze is wel heel erg scheef. Afwachten dus, vooralsnog ontwikkelt het zich verder prima :)
Eitje nr 4 en 5 is nog te vroeg om te zien, dus ben benieuwd :)
Zou wat zijn 5 eitjes bevrucht!

Met de valkjes in huis gaat t ook super, ze spelen heerlijk met zn drietjes, en Twister begint echt te fluiten nu.
Probeerde zojuist Happy na te doen, geweldig leuk :)

Wendy..

19 juni 2011, 23:58:12 #460 Last Edit: 20 juni 2011, 00:04:57 by Wendy..

Even in jouw dagboekje proberen hoor haha
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Wendy..

20 juni 2011, 00:02:45 #461 Last Edit: 20 juni 2011, 00:05:57 by Wendy..
En nog een keer, hopelijk zonder kruisje  ;)

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

smiley

Hallo Malou

Ik hoop dat jullie lekker verwend zijn voor je verjaardag  ;)
In ieder geval nog een knuffel voor jullie van mij  :-* :-*
En vergissen is menselijk hoor ik weet soms ook even niet meer waar het soms over gaat (komt goed ).
Ik heb het pareltje nog over hoor je mag het zo komen halen  ::) :-X
Ze zijn erg lief !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

We zijn zeker verwend :)
Leuke boeddhakaarsenhouder gekregen en een paar gele stenen klompen voor aan de muur, wat centjes her en der, en het mooiste cadeau is ff lekker mn familie en vrienden om me heen hebben ;D

Mn zusje en ik hebben ook erg lang gepraat, was echt ff fijn, morgen krijgt ze de uitslag van haar borstkweken, dus dikke spanning hier, ben nu al zo beroerd als een kat, en slapen kunnen, ho maar  ::)

Dank je wel voor de knuffel en zeker een dikke knuffel terug :)

En zit me niet lekker te maken! ;)

☺ Pita ☺

Ooow jee verjaardag gemist :( sorrie alsnog de beste wensen.
En ja op zulke uitslagen wachten is zenuwslopend he?
Sterkte ik zal ook duimen voor jullie.
Fijn dat de valkjes het goed doen :D
Groetjes Petra.