2 valkjes + 1 nieuw valkje erbij. Kan dit?

Gestart door Jolandaa, 12 februari 2011, 21:30:19

« vorige - volgende »

Jolandaa

12 februari 2011, 21:30:19 Last Edit: 12 februari 2011, 21:59:32 by Jolandaa
Hallo allemaal,

We hebben al 2 jaar 2 mannetjes. Het zijn broertjes en zijn dus al een hele tijd aan elkaar gewend. Ook zijn ze goed tam, vliegen door de kamer, komen bij ons zitten en dergelijke. Nu hebben wij een valkje er bij gekregen (niet gepland maar wel heel gewenst) Deze is 1 a 2 jaar jonger maar nog niet tam. We hebben hem (ook een mannetje dus) nu in een apart kooitje maar wij vroegen ons af wanneer we moeten proberen om ze samen te laten. Moeten we dan wachten tot ook dit valkje tam is of kan het eerder. Vanmiddag is het valkje gekomen en ze zijn allemaal wel heel nieuwsgierig naar elkaar. Er vliegen nu 2 rond en ze gaan telkens op de andere kooi zitten om kennis te maken.

Wie kan ons helpen?

Jolanda

Cherro

Als ik in het verleden een niet zo tamme vogel kreeg, deed ik vaak de kooi gelijk tegen de andere kooi aanzetten.

Zo kun je toch proberen je vogeltje tam te krijgen.

Ik heb sinds vorige week de valk van mn moeder overgenomen, en ook diens broer, die helaas stierf na het verhuizen van daar naar hier.

Sinds gisteren hebben we een nieuw dametje gehaald, en ook deze 2 waren gelijk heel enthousiast naar elkaar.
Ik heb ze eerst buiten de kooi laten wennen, en beiden zaten ze op mn schouder.
Wel wat gemopper, en Rikki was eerst ook wel ff boos, maar al snel was het waar de een ging, ging de andere ook.
Dus gelijk samen in de kamervoliere geplaatst en t gaat er goed.
Voordeel hier is dat beide op de hand gewend zijn, en bij mensen, en ik weet niet hoe het zal gaan als je je nog wat wilde valkje bij de 2 anderen in zet.

Het kan averechts werken dat je nieuwe valkje zich niet laat benaderen, maar ik heb in het verleden ook wel gehad, dat het valkje zo nieuwsgierig was dat hij besloot om de tamme vogels wel na te lopen, en te kijken...

Dus moeilijk wat wijsheid is ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Jolandaa

Hallo,

We dachten dat ons nieuwe mannetje niet kon vliegen maar het blijkt dat hij dit dus wel kan. Ze zijn nu alle drie tegelijk uit de kooi geweest en het blijkt dat ze prima samen kunnen. De nieuwe is heel nieuwsgierig en de oude zijn een beetje bang voor hem maar als ze alle drie op de kooi zitten is het prima. De nieuwe wil al achter ze aan gaan maar dan zijn de andere twee toch nog een beetje bang en vliegen dan weg. We blijven het mooi zo proberen want ze zijn alle drie reuze nieuwsgierig. (en de nieuwe durft ook al op onze hand te komen)

Bedankt voor de reactie.

Jolanda

Cherro

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!