6 mei 2025, 19:27:31

Voorbereiding...

Gestart door martijn, 10 februari 2011, 18:22:47

« vorige - volgende »

martijn

Hoe zit het met de voorbereiding voor de kweek van valkparkieten wanner begint deze en hoe moet je je er op voorbereiden erop.

Larissa

hoi Martijn

Ik doe eigenlijk wenig bijzonders om mij en de valkjes voor te bereiden op de kweek.
Ik heb wel aparte kweekkooien deze zitten buiten en dus gaan er pas koppeltjes in eind april.
Soms wil ik wel wat hennepzaad door het voer mengen, maar sommige koppels hebben dit niet nodig, die beginnen vanzelf met paren.
En sommige worden aangespoord  door het blok

groetjes Larissa

Caroline

Een hele belangrijke tip!!

Om je het beste voor te bereiden voor de kweek is het belangrijk dat je er heel erg veel over leest - bijv. op dit of andere forums - zodat je zelf niet voor verrassingen komt te staan.

Persoonlijk denk ik dat het bij veel mensen fout gaat omdat ze "zo maar wat doen".

Zelf heb ik denk ik wel 2 jaar gelezen, gelezen en gelezen en mijn valkjes-collectie heel zorgvuldig bij elkaar gezocht. Ik wist een beetje wat ik kon verwachten en dan nog is het in de praktijk vaak anders.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

daar heeft Caroline een goed punt, uiteraad heb ik ook veel gelezen en stel ik mijn koppel uiterst zorgzaam samen

s6

martijn

bedankt voor de tips ik zal veel boekjes lezen zodat ik info kan opdoen.................µ

merci

bob

hallo martijn,
inderdaad veel lezen op forums valkparkieten boeke lezen enzovoort

ik hang de broedblokken halfverwege maart erin ongeveer binnen 1maand de tempratuur moet voldoende zijn en geen vorst en zelf geef ik sommige hennepzaad en begin ik binnekort meer eivoer te geven en hopen dat er weer prachtige jongen uit komen heb 1koppel wildkleurXgeelwang pop

wildkleurXwitmasker

gr

martijn

ahh oké

merci voor de info
bekijk ook de rondleiding oop youtube