8 mei 2025, 01:37:03

Nestje gehad, weer een nieuwe!!

Gestart door Pongo, 7 februari 2011, 13:11:23

« vorige - volgende »

Pongo

Hoi Allemaal,

Heeft iemand advies voor mij?

Ik heb net een nestje met jonge valkjes gehad. Ze zijn nu 5 en 5,5 week oud allemaal. Ze zitten op de bodem van de kooi en proberen al een beetje zelf van de gierst te eten. Soms worden ze nog wel gevoed door de ouders. Zouden ze trouwens niet te weinig eten binnen krijgen, nu ze niet meer veel van de ouders krijgen? Moet ik dan bijvoeren?

Maar mijn vraag is eigenlijk: de jongen zijn het broedhok uit en het mannetje en popje zijn alweer druk in de weer om een nieuw nestje te beginnen. Ze wippen wappen wat af en het buikje van het popje lijkt alweer bol te worden. Kan ik dan beter het broedhok maar weghalen of het maar laten gaan en als we geen jongen meer willen, gewoon nepeitjes in het hokje leggen?

Gelijk weer een nestje is toch ook niet goed voor het popje? Vergt natuurlijk een hoop energie, plus dat ze zich nu meer richt op een nieuw holletje ipv nog haar jonkies te voeren.

Graag jullie advies.

Bedankt alvast en groetjes,
Linda

Pongo

Heeft iemand advies voor mij??

Dank je wel!!

Groetjes

smiley

Hallo Linda

Twee nestjes achter elkaar is heel normaal hoor !!!
Moeder gaat weer op de eieren zitten en vader voert de kleintjes nog 2x daags ongeveer .
Het enige wat jij moet doen is goed in de gaten houden dat de kleintjes nog gevoerd worden door pa of dat ze zelf eten .
Dat kan je in de gaten houden om ze af en toe te wegen op een digitale keuken weegschaal .
meestal gaat het gewoon goed hoor !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht