20 april 2024, 00:19:40

Valkparkietje overleden

Gestart door vroon1188, 20 januari 2011, 11:13:01

« vorige - volgende »

vroon1188

Hallo,

Ik ben op dit moment zeer verdrietig want m'n popje is vannacht plotseling overleden  :'(
Gisteravond voordat ik naar bed ging zei ik zoals gewoonlijk even gedag en toen zag ik tot mijn verbazing dat ze heel rustig op de bodem van de kooi zat en bijna niet meer bewoog.
Ik heb ze toen opgepakt en ze reageerde bijna niet meer wat heel vreemd voor haar was, want normaal gesproken klimt ze altijd meteen uit m'n handen,maakt geluidjes en wil dan bij me zitten kroelen(gistermiddag nog hele tijd met d'r gekroeld en heeft ze nog rondgevlogen, niets aan de hand! Ik snap het niet en zou graag willen weten of iemand weet hoe het kan dat ze zo snel overleden is, en hoe oud een valkparkiet kan worden.
Ik hoop dat iemand hier op reageerd want ik ben vreselijk verdrietig  :'(

Grz. Vera Den Haag

Caroline

Ach, wat verdrietig ...  :'(

Hele erg veel sterkte  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jeroenw

Gecondoleerd veel sterkte met uw verlies.

Hoe oud was je popje?
Valkparkietem kunnen 15 à 21 jaar worden maar dat zeg  niet dat ze dat ook echt zo oud worden.

kan zoveel redenen hebben dat je popje is overleden.
Afwijkingen  dat niet bij haar ontdekt is
Zwakte .

Maar dat blijf gis werk . Uit u verhaal maak ik uit dat ze gezond was.
En niks aan de hand was . Heb u geen gedrag verandering gezien  bij haar.

Of was ze al oud ?

Heel veel sterkte met het verlies van u valkje ?

Gr. Jeroen


vroon1188

20 januari 2011, 17:45:30 #3 Last Edit: 20 januari 2011, 20:15:29 by vroon1188
Hoi Jeroen,

Bedankt voor je medeleven, heel erg fijn :)
Nino was nog niet oud ik schat zo ongeveer een jaar of 6 a 7, ze was niet geringd, ik had haar uit een dierenwinkel.
Ze was altijd heel opgewekt en praatte altijd met me en zat altijd met me te kroelen, alleen was ze vanaf het begin al bangerig ze ging nooit op m'n vinger zitten vanuit te kooi maar kwam altijd later naar me toe, ze vond het heerlijk om door mij geaaid te worden, als ik dan stopte kwam ze altijd met haar snaveltje tegen m'n vinger aan om te zeggen dat ik niet mocht stoppen, ze was zo lief voor me, maar voor anderen was ze weer heel bang, vooral voor kleine kinderen, dat vond ze maar niks en dan zat ze altijd te blazen, ook naar m'n dochters.
Gisteren vloog ze rond en toen viel ze op de vensterbank en kon ik d'r heel gemakkelijk pakken, ook toen ze in de kooi zat klom ze toch op m'n vinger wat ik eigenlijk heel leuk vond, ik dacht eindelijk komt ze bij me, maar heel waarschijnlijk is er toen al wat aan de hand geweest, en gisteravond zat ze op het beneden stokje wat ze normaal eigenlijk nooit doet, dus dat vond ik al vreemd en toen ik gisteravond naar bed ging zat ze op de grond heel stil en bewoog bijna niet, toen ik haar oppakte en met haar sprak zei ze niks terug en hapte naar lucht, dus toen was het voor mij al duidelijk dat ze heel waarschijnlijk zou gaan sterven.Ik heb de hele nacht niet geslapen en ben verschillende keren naar haar toe gegaan en heb haar in een doekje gewikkeld omdat ze zo koud was, en dat was de laatste keer rond 2.30 uur.
Vanmorgen vond ik ze dood in haar kooi, vreselijk om haar zo te zien  :'( Ik heb de hele dag lopen huilen, misschien stom voor anderen, maar voor mij was ze een deel van ons gezin!
Vanavond ga ik haar begraven samen met m'n dochter en dan hoop ik het af te sluiten, ze blijft voor altijd in m'n hart.

Groetjes,
Vera en bedankt nog voor je medeleven.


Doke


Gerda

Heel veel sterkte.
Ik weet hoe het voelt, een week geleden is mijn popje overleden, Grisha.
Ze was onderdeel van ons gezin en supertam. Ze zat overdag altijd samen met haar mannetje bij mijn man en in de avond en het weekend bij mij. Ze was een schatje.
Ik heb wel gemerkt dat het elke dag iets minder verdrietig is, ik mis haar nog steeds, maar de pijn is niet meer zo fel.
Ik ben vandaag voor het eerst langs de achterkant van het huis gegaan, daar ligt ze begraven. Goed afsluiten is belangrijk heb ik gemerkt.

Ik hoop dat je je al wat beter voelt en de leuke dingen gaat herinneren.

Gerda

Saar

Was ze soms een beetje broeds?
Kippetje zitten bv? ( kont in de lucht en dan gaan zitten piepen/kirren? )
Heel veel sterkte met het verlies.

vroon1188

Nee ze was niet broeds.....

vroon1188

Citaat van: Gerda op 20 januari 2011, 22:41:44
Heel veel sterkte.
Ik weet hoe het voelt, een week geleden is mijn popje overleden, Grisha.
Ze was onderdeel van ons gezin en supertam. Ze zat overdag altijd samen met haar mannetje bij mijn man en in de avond en het weekend bij mij. Ze was een schatje.
Ik heb wel gemerkt dat het elke dag iets minder verdrietig is, ik mis haar nog steeds, maar de pijn is niet meer zo fel.
Ik ben vandaag voor het eerst langs de achterkant van het huis gegaan, daar ligt ze begraven. Goed afsluiten is belangrijk heb ik gemerkt.

Ik hoop dat je je al wat beter voelt en de leuke dingen gaat herinneren.

Gerda



Bedankt voor je medeleven want ik heb het inderdaad erg moeilijk nu, haar kooitje staat er nog en ik kan de moede niet opbrengen om het nu schoon te maken en weg te zetten  :'(.
Ik denk constant aan haar en aan de mooie herinneringen
 
Grz. Vera.  :)