Valkparkieten paren ca. 10 x per dag; elke dag! Normaal?

Gestart door Patmos, 21 februari 2011, 13:07:47

« vorige - volgende »

Patmos

;D Hoihoi, wij hebben 2 valkparkieten: een Lutino vrouwtje van bijna 2 jaar oud en een Witmasker mannetje van 1,5 jaar oud. Ze komen van verschillende kwekers en vinden elkaar al vanaf het begin erg leuk. Zo leuk dat ze ook regelmatig paren met elkaar. Wij hebben niet de intentie te kweken met de vogels, hebben ook geen broedblokken opgehangen in de kamervolière waar ze met zijn 2-en inzitten (2.00 m x 1.00 m). Vrouwtje heeft ook nog nooit een eitje gelegd (ze hebben wel een korf op de bodem van de volière waarin aubiose ligt en een voerbakje staat & waarin ze graag spelen maar ook daarin nooit een eitje gevonden). De laatste paar weken klimt het mannetje minstens (!!!)10 x per dag op het vrouwtje om ook daadwerkelijk te paren. Vrouwtje vindt dat 9 van de 10 keer ook prima, getuige de  :censuur vele geluidjes van welbehagen die ze maakt  :P ::) en als ze 't een keertje niet wil gebeurt het ook niet want dan krijst ze alles bij elkaar en gooit of pikt het mannetje er uiteindelijk gewoon af. Mijn vraag, na deze lange inleiding: is het normaal dat mijn valkjes dit zó vaak doen? Het is echt iedere dag, ze slaan geen dag over, en dan echt ook minimaal een keer of 10, soms vaker..... Als het geen kwaad kan maak ik me ook geen zorgen; laat ze dan maar lekker doen zoals 't hun uitkomt maar ik ben altijd een beetje bezorgd. Wil niet dat ze elkaar 'beschadigen' o.i.d.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes,
Monique

Jeroenw

Ik ben Strond jaloers op je valkparkieten.
Had ik maar zo'n leven  :P

Edit: tekst een beetje aangepast
Sanna/Global Moderator