8 mei 2025, 12:50:49

Eerste Valkparkietje tam maken

Gestart door Robinko, 26 januari 2004, 03:26:03

« vorige - volgende »

Robinko

Hallo,

Ik ga zaterdag mijn eerste valkje ophalen, hij/zij is dan 6 weken oud. Het valkje vliegt deze week als het goed is uit. Het valkje is nog niet handtam, omdat'ie dus deze week uit het blok moet komen als het goed is. Volgens mij heeft de kweker de valkjes ook niet vaak vast gehad. Kan dit een probleem zijn om het valkje tam te maken? :-/

Groetjes Marianne :)

Paul

Hoi Marianne,

Tam krijgen kan je hem zeker hoor hij is nog heel jong dus dat is geen probleem.
Meestal zijn ze met een weekje al aardig gewend en misschien komt ie dan al op je vinger zitten.
Valkjes die elke dag even vastgepakt zijn die zijn meestal al meteen tam omdat ze mensen gewend zijn.
Maar deze krijg je ook zeker tam gewoon veel mee bezig zijn.
Dus je zal niet echt problemen krijgen hoor.

Groetjes, Paul

Didi

Hoi Marianne,

Je kunt je valkje zeker nog tam maken, mijne was 7 weken en na een paar weken was hij al heel tam. Je kunt hem het beste na een week (of 2 ) zoveel mogelijk aandacht geven en hem ook proberen aan te raken, terwijl je hem bijvoorbeeld wat trosgierst geeft. Zo raakt hij snel aan je gewend. Later kun je hem dan mss goed aaien en soms zelfs vastpakken.

:)Diane :)

Robinko

Hoi Paul en Diane,

Bedankt voor jullie antwoord. Gelukkig maakt het dus niets uit dat het valkje nog niet handtam is. Ik ga er alle tijd in steken om hem tam te krijgen.

Groetjes Marianne