29 maart 2024, 01:44:08

Gezichtshaar nieuwe Valkparkiet

Gestart door AlexandraR, 1 februari 2011, 15:29:57

« vorige - volgende »

AlexandraR

Ik heb net een nieuwe valkparkiet en eigenlijk helemaal geen ervaring met deze beestjes. Na online een hoop gelezen te hebben aardig wat geleerd, ook al is het handtam maken nog erg moeilijk, (ze komt wel graag dichtbij ons, ookal heeft ze voorkeur voor mijn vriend, vliegt overdag hele dag los, slaapt naast ons bed, maar wil niet echt op de hand komen.). Gelukkig gaat ze zelf altijd weer haar kooi in, dus zijn we er rustig mee bezig. Ik weet niet precies hoe oud ze is, alleen dat ze uit 2010 komt, gezien haar ring.
Ik heb een vraagje. Onze valkparkiet, Pietje, heeft best wat 'gezichtshaar', als ik dit zo mag noemen bij vogels. Het hang een beetje langs haar snavel. Op de foto's hebben de parkieten dit niet. Moet ik hier iets aan doen?

Alvast bedankt

Alexandra

op de 1e plaats welkom geheten door die andere "alexandra" ;) maar ik snap ff niet wat je bedoelt met gezichtshaar... kun je een foto maken van haar, zodat we kunnen kijken wat je bedoelt??

grts

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

bobbie

Citaat van: AlexandraR op  1 februari 2011, 15:29:57
Ik heb net een nieuwe valkparkiet en eigenlijk helemaal geen ervaring met deze beestjes. Na online een hoop gelezen te hebben aardig wat geleerd, ook al is het handtam maken nog erg moeilijk, (ze komt wel graag dichtbij ons, ookal heeft ze voorkeur voor mijn vriend, vliegt overdag hele dag los, slaapt naast ons bed, maar wil niet echt op de hand komen.). Gelukkig gaat ze zelf altijd weer haar kooi in, dus zijn we er rustig mee bezig. Ik weet niet precies hoe oud ze is, alleen dat ze uit 2010 komt, gezien haar ring.
Ik heb een vraagje. Onze valkparkiet, Pietje, heeft best wat 'gezichtshaar', als ik dit zo mag noemen bij vogels. Het hang een beetje langs haar snavel. Op de foto's hebben de parkieten dit niet. Moet ik hier iets aan doen?

Alvast bedankt


Je bedoelt zeker lange veren langs haar snavel?
Dat hebben meer valkparkieten en daar hoef je niets aan te doen.  ;)

Groetjes, Nel :)

AlexandraR

Ik bedoel inderdaad lange veren, leek een beetje op een soort 'baard', voor vogels dan... Fijn om te horen dat ik daar niets aan hoef te doen!

Dankjewel voor jullie reactie,

Alexandra