28 maart 2024, 20:31:50

De ambachtse valkjes:)E.K. Special!!

Gestart door *~Romilda~*, 1 februari 2011, 14:38:38

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

Dankjewel voor jullie berichtjes,
Ik vind het echt leuk om zoon dagboekje bij te houden en die van jullie ook te lezen.Zo leer ik weer wat bij voor de toekomst,als ik erover ga nadenken om een voilere te nemen en mss wel een nestje krijg...maar zo ver is het nog lang niet,,,Sparen sparen sparen...:P:)

Maaarr ik heb vandaag goed nieuws gehad!!
Sparky is gisteren uitgevlogen dus hij heeft zich nu bij zijn zusjes gevoegd en gaat leren zelfstandig te worden!!Echt leuk!!Van zoon bericht word je echt vrolijk!Dan komt de dag dat je je valkje mag gaan halen steeds dichterbij!!
En dat kan mij niet snel genoeg zijn..:)
Maar die stormm jeetje het lijkt hierbinnen ook wel storm..Ik hoop dat de storm snel gaat afzwakken want Lilo is lekker de boel bij elkaar aant schreeuwen en vliegen..pff..ik heb der nou al twee keer uit de gordijnen moeten halen..:S..Ze maakte geen goede bocht tijdens het vliegen ja dan maar in de gordijnen..:)

Een vraagje die jullie me misschien wel kunnnen beantwoorden..De nagels van lilo lijken me vrij lang,moet ik die bij de dierenarts laten bijknippen?Ik heb al zoon pedi perch en zandhulsjes..(nu niet meer want mevrouw sloopt ze gewoon).

Groetjes Romilda

carco

Wat leuk dat Sparky uitgevlogen is :D
Enne Coco kipt wel, maar geen van beide de heren lijken het te snappen, dus voorlopig wipt ze met niemand  ::)

Jouw vraagje over de nagels: die hulsjes moet je niet nemen, die zijn niet zo goed voor de pootjes.
Als je echt denkt dat ze te lang zijn kan je ze (laten) knippen, nadeel is dat het dan steeds moet doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Okee dankjewel..
Ik zal het nog even aankijken..ze zijn zo scherp,vandaar..Maar ik ga binnenkort wat fruittakken halen,misschien gaan de nageltjes dan ook wat minder,,:)

Hieronder SPARKY die uit is gevlogen!!:D:D

En kijk bij zijn familie:D

Groetjess romilda

smiley

Hallo Romilda

Ik vijl de nagels van sommige valkjes net even het puntje eraf !!
En ze zijn gelijk minder scherp ...even samen doen met een gewone nagelvijl ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

christel

heb je de pedi perch stokken op de juiste plaats hangen. Ik heb ze bij de voer en drinken bakjes hangen daar komen ze regelmatig maar is nioet hun slaapplaats. bij mij helpen ze goed in combinatie met mineraalstokken. OOk heb ik takken van fruitbomen ipv gewone zitstokken. Al zijn mijn stokken weer aan vervanging toe want ze knaagt er veel aan. leuk dat sparky is uitgevlogen dan kan je rustig beginnen aftellen naar zijn thuiskomst ;)

Larissa

hey hey

Gaaf bericht dat Sparky is uit gevlogen, nu kun je beginnen met aftellen.
Ik heb zowel in de voliere als in de kooien op verschillende plekken perdi perch stokken hangen, ook een mineraal stok hangt er hier in 1 van de kooien maar tja die slopen ze meer als dat ze er op zitten.

Anders kun je doen wat Smiley zegt met een klein nagelvijltje

groetjes

*~Romilda~*

Hallo allemaal!!
Badankt voor jullie reacties!Het zijn inderdaad de scherpe puntjes..Ik had even op internet gezocht naar plaatjes van te lange nagels maar bij lilo is het wel netjes..Alleen ze wil graag op me schouder,hand of arm zitten en als houvast heeft ze natuurlijk haar nageltjes..die hadden inderdaad van die puntjes,dus ik heb smiley's raad opgevolgd:P..en ik ga er ook meerdere pedi perch in hangen:)..

Ik met goede wil een vijltje gepakt en lilo..en toen dacht lilo van :Ik ga lekker tegen stribbelen..want wilde het wel samen doen maar er is geen samen op het moment(meneer is heel de dag weg tot sávonds toe..)Dus ik probeerde het zelf..eerst dacht lilos van echt niet maar daarna liet ze het wel toe:)en nu doen de nageltjes een stuk minder pijn:)
Dus bedankt!Nu kan ze weer lekker meeliften zonder dat het vrouwtje van die niet sierlijke rode strepen overal heeft:D

Groetjes van Romilda!

carco

Wat goed dat het gelukt is :D
Ik krijg het nooit voor elkaar met een vijltje.

Enne..Coco heeft een ei :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Citaat
Enne..Coco heeft een ei :-X

Groetjes: Caroline.


Wow!!Coco komt loss!!Nou dan zul je het beleven hoor!!Wel snel trouwens!!Maar ze heeft nog niet gewipt he:Pdus geen bevrucht eitje..
En carco,het was niet gemakkelijk hoor die nageltjes vijlen maar na een beetje tegenstrippelen ging ze zitten mopperen en liet ze het toe!:Phaha:PDan maken ze echt van die brabbel geluidjes dat ze aant protesteren zijn!:P
Groetjes romilda

*~Romilda~*

Vandaag lekker uitgeslapen!!Wat een weertje toen ik wakker werd gemaakt door de vrolijke geluiden van lilo!
Ik kwam beneden en ze was weer helemaal nat.Heeft ze weer zittten badderen in het Zonnetje..haha..Ik moest ook nog douche en natuurlijk wilde lilo graag mee:)
Lilo is echt een waterratje,.het liefst maakt ze haar eigen elke dag zo nat mogelijk:P
Hieronder een filmpje van een lilo die geniet van de douche..:)



Let niet op mijn stem..ik praat heel vaak met lilo:P
Groetjes romilda!

*~Romilda~*

Jaaahh ik mag zondag weer bij sparky gaan kijken!!
Vandaag heb ik cake en taart gebakken voor morgen ;D ;D ;D ;D:)Word vast gezellig!!Lilo deed vrolijk mee door op me schouder te zitten en af en toe lekker mee te snoepen van een appeltje of een rozijntje;)Ze zat ook heel lief naar me te brabbelen en dan deed ik een fluitje terug en dan kreeg ik antwoord:)Liefff..Ik zit heel de middag en avond alleen maar gelukkig heb je dan je lieve valkje nog..:)
Die maakt je aan het lachen;)
Groetjes

*~Romilda~*

Jawel,de veertjes zijn getrokken en over een week heb ik de definitieve uitslag of het een echte vent is!!!:D
En dan mag die die week erna mee naar hi ambacht!!:DKrijgt lilo weer gezellig een maatje erbij!!:D

Groetjes romilda
Binnekort weer foto's:Dnatuurlijk

Anja


Larissa

Hoi Romilda

Ik duim ook voor je mee dat het een mooie man is,


groetjeS Larissa

*~Romilda~*

Jaa dankjulliewel!!

Ik moest sparky vasthouden toen de veertjes werden getrokken,ze gingen redelijk makkelijk,en de kweekster weet wat ze doet natuurlijk.Maar toch goed vastgehouden en het is gelukt,vijf veertjes istie kwijt..
Nu zijn ze op de post,....spannnneeendd!!!