29 maart 2024, 07:07:30

De ambachtse valkjes:)E.K. Special!!

Gestart door *~Romilda~*, 1 februari 2011, 14:38:38

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

Hallo!
Hier is alles rustig,het is nu echt afwachten op Sparky en dan is er weer heerlijk wat rumoer in huis.Ik kan ook niet wachten tot ie er is en ik vakantie heb!!Dan ga ik lekker aan de slag met hem en leert ie me vast goed kennen.Ook ben ik vn plan binnekort nog een keertje bij c(h)oco te gaan kijken,want ben toch wel erg benieuwd naar haar.
Verder hoop ik dat me we op een dag een loterij winnen en dan ga ik een hele mooie voilere bouwen met me pa samen;)..En natuurlijk ga ik weer valkjes bij kopen dan;)Dat is wel een van me verlanglijstje!!Ik heb de valkenkoorts ook;)wat mij betreft komen er zo vier vijf valkjes bij hoor;)..Maarja je woon ook samen;)..

Intussen loopt lilo lekker over de grond te banjeren,dat is een van haar grootste hobby's:P..en douchen met het vrouwtje,dat vind ze ook het einde;)..en als ze over de grond loopt dan gaat ze altijd zo op me pantoffel zitten en lekker rustig :PNet als nu:)..Maar ik denk dat ze zo over de grond loop omdat er weer gestofzuigd moet worden:P Grin

Ik hoop snel weer een update te hebben over Sparky,dan horen jullie het:PP
Snotter*nies*vanuit ambacht;)
Groetjess romil

ManjaV

Hoi Romilda,

De berekening was juist :D Sparky is een mannetje :D

Groetjes,
Manja

PS Stuur van het weekend nog wat foto's :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*~Romilda~*

Jaaaaaa het is nu echt voor 100% zeker!!!Sparky is een echte man!!!:D
Ik ga het nu lekker vieren,want over 1/5 mag die naar hier komen!!!:D
nu lekker weekendddd vieren!!!

*~Romilda~*

Ook heb ik weer wat foto's gekregen!!:DSamen met ze zusjes:DZooo lief!!!:D

hier onder:Ik heb ze een klein beetje gefotosjopperd..:)





Zooo lief met zijn zusjes:D
Groetjes romilda

carco

Lekker ding is Sparky hoor :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Hallo allemaal :)
Even een heerlijke zondagmorgen!!:DEn een foto updateje van mijn wipkippiej,want lilo heeft het goed te pakken:P..Ze kreeg gisteren van mij rode peper met brood en ze vond het heerlijk!:D




Daar kwam ze aangelopen,dat is wel interressant!!


Maar ik wil veel liever kroelen als eten!!


Lekker kroeluh!


love love love

Ze is zooo lief en je hoef je vinger maar haar kant op te doen of ze staat bij je en kan je der kroelen..




Hier zat ze net een stukje te pakken:P


En daarna weer lekker kippetje zitten tegen de waterschaal:P


En genieten dat ze doet!!

Ik heb haar toestraks ook even gewogen,madam is 133 gram dus best een klein beetje te zwaar geloof ik..Maarja straks als sparky er is zal ze wel weer wat meer vliegen hoop ik:P..Nu wandelt ze liever overal heen als dat ze gaat vliegen:P

Groetjes Romilda

*~Romilda~*

Jaaaaa in het voorjaar gaan me pa en ik een echte voliere bouwen!!!:D:DIk kan me geluk niet op,dan komen er nog wat valkjes bij!!!:D:D

En eind van de week komt sparky mss al!!!:D
Binnekort foto update van sparky!!
Groetjes romilda

*~Romilda~*

Hier weer wat foto's van die prachtige sparky met zijn ontzettend volle kuifje!!


Met zijn zusjes in een soort opgroeikooi!:D


Sparky in de gordijnen lekker hoog!


Lieffff love


Gewoon een knapperdd!!!


Gezellig met ze allen!


Ik ben verliefd!!


mmm...gewoon een plaatje!


Kuifje!!!???!!!:D


Wat istie mooi aan het worden!!!:D
groetjes romil en knuf van lilo..die aan het wandelen is..

carco

Lief  :-*
En wat een aparte doorgelopen wangvlek heeft Sparky  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sally

Hoi hoi,

Sparky is leuk ! Je hebt weer leuke foto's van hem gekregen.
Spannend dat ie mss opt einde van de week mag verhuizen.
Lilo is trouwens ook n schatje zo te zien. Zo leuk die kroelfoto's van haar!

Leuk dat je een voliere gaat bouwen samen met je vader in t voorjaar.
Echt dingens om naar uit te kijken.

*~Romilda~*

Dankjewel!!ja heel veel om naar uit te kijken!!

Velen van jullie hebben ook een voilere he..

Ik heb een paar vraagjes..
Moet je echt een vergunning hebben van de gemeente?
En vervolgens,ik had een idee om de achterkant dicht te maken met gewoon hout,zo ook het nachthok,maar de voor en zijkanten te combineren met aluminium panelen.Of raden jullie me aan om de hele voliere van aluminium te maken?Het zit namelijk zo:Ik wil hem in de hoek van de tuin,maar de buren willen de heg niet weg doen..dusja dat groeit en bloeit natuurlijk wel..En als je een goede houten achterkant hebben ze daar niet zoveel problemen van dan komt het er ook niet zomaar tussen groeien.en dan de bovenkant wil ik ook panelen,maar dan niet open maar wel lichtdoorlatend..en er komt een nachthok tegen de schuur aan(me vriend vond het niet zoon goed idee om het nachthok in de schuur te bouwen en een gat in de muur te maken:P)
Dit is als volgt,je komt een deur binnen,dan nog een deur ben je in het nachthok en dan naar rechts toe ook een deur en dan kom je in de volliere!
Ik heb een site gevonden waar aluminium panelen niet eens zo heel veel kosten,kan alleen niet ontdekken waar het precies is..

NOu jullie zien ik zit vol ideeen,ik droom er zelfs over!:D
Groetjes romilda

*~Romilda~*

Jaaa dromen en tekenen enz..De buren heb ik gevraagd,eentje zei gelijk ja en de andere wil nog het een en ander weten zeg maar;)maar ze hadden er niks op tegen..

Maar ik krijg toch eeen hoop vraagtekens bij lilo.. ze is der kooi nog niet uit of ze zit alweer te rijen tegen haar badderschaal..ook heb ik haar betrapt op een hoekje in de kooi op de bodem dat ze met der snavel tussen de beukensnippers zat te woelen..en met der kont in de lucht..net als nu weer..maar nog steeds geen eitje,.ik denk dat als sparky ariveerd ze hem geen moment met rust laat:P..als hij het ziet zitten,,ow ow ow..ik probeer lilo ook al flink af te leiden maaree ze vind het veeeels te leuk om lekker tegen der badder schaal te rijen..[pfff wat een vogie!!
Haha:P

Nou ik ga lilo weer afleiden want der komen af en toe echt van die rare geluiden uit,en werkelijk waar..ik herken sommige geluidjes van coco..die maakte volgens caro ook van die broedse geluidjes..Nou we zien het wel,

btw sparky eet al goed en zat gister ook al op 82 gram!Dus dat gaat de goede kant op!!

groetjes romilda

carco

Als eerste moet je de badschaal weghalen zodat ze daar niet meer kippetje tegenaan kan zitten.
Dan maar een poosje niet in bad: of in iets anders laten badderen.

En ik las hier ergens , wat ik een goed idee vind, is een rooster o.i.d. op de bodem leggen. Daar scharrelen ze niet graag op en is het risico om op de grond te gaan nestelen een stuk kleiner.

Ik denk niet dat het uitmaakt of Sparky erbij komt: tenminste nog niet gelijk. Deze is nog heel jong en zal deze gevoelens nog niet hebben.

Goed van jou dat je de buren al ingelicht hebt over de volière ( dit hebben wij niet gevraagd, maar gewoon meegedeeld dat hij er kwam  :-[ )
Gelukkig ook nog geen klachten gehad, want daar ben ik bij tijd en wijle wel heel erg bang voor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline 1569

Ha Romilda
Wat een knappert is Sparky en wat fijn dat hij er nu snel is.
Mijn volière is van hout maar dat komt omdat het een tuinhuisje was.(speciaal voor jou zie mijn boekje).Ik controleer gewoon iedere keer hoe het hout er uit ziet en tot nu toe blijven ze er redelijk vanaf.Als het te erg wordt zet ik er gewoon aluminium hoeken over.
Groetjes Caroline 1569

Larissa

hey Meis

Dat wordt straks lekker genieten van jou mooie valkjes fijn dat je Sparky zondag kunt gaan ophalen

Groetjes Larissa