29 maart 2024, 09:28:35

De ambachtse valkjes:)E.K. Special!!

Gestart door *~Romilda~*, 1 februari 2011, 14:38:38

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

31 mei 2012, 21:07:22 #270 Last Edit: 1 juni 2012, 12:25:53 by *~Romilda~*
zoooww het is alweer een hele tijd geleden maar aangezien er van alles gebeurd is wil ik toch weer gaan schrijven in me boekje!
Ten eerste,..Ik heb nog steeds vier valkjes in de voilere,jazzy jinx,angel en felix.
Eerst waren zij gelukkige koppels helaas gooide jinx met zijn ontzettend dominante gedrag roet in het eten,hij wilde niet een vrouwtje,,nee meneer wilde er twee,,deed er alles voor achtervolgde het andere vrouwtje overal en felix werd keihard weggejaagd..tot ik op een dag zag dat ze het allebei met jinx deden,,stelletje vieze dames!
Het vechten tussen de twee mannen werd erger en erger,,en er ontstond echt een strijd maar intussen wipte jinx met beide dames,,nu had ik advies gehad van een goede kennis om blokken op te hangen zodat ze allebei als koppeltje een blok konden uitkiezen en die te gaan bezitten..
Ik de blokken opgehangen,meneer deed het weer met beide dames..

Uiteindelijk betrok jazzy als eerste een blok en legde haar eitjes,angel volgde en legde haar eitjes in een ander blok..
vervolgens is dametje jazzy in der uppie gaan broeden en angel en jinx doen het samen.Nu vond ik het wel zielig voor felix want die is erdoor gefrustreerd dat de vrouwtjes allebei in een blok zitten,maargoed broeden broeden broeden,,,en vandaag ja hoor...ik heb een wit donsje!Ik noem hem indy!Het is echt een schatje!!Hierbij een wazige foto er komen nog mooiere,,

Dit is tie dan!!
Ik vraag me af of ik het kwa eten goed doe..ik geef ze elke keer nieuw eivoer,andijvie rijst,pasta,brood en af en toe stukjes fruit..ik had gelezen dat de zaadjes s avonds gegeven moeten worden dus daar begin ik vanaf morgen aan..
Verder ben ik heeel benieuwd want er moeten nog meer eitjes uit gaan komen!!Spannneeenndd!!!

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je eerste donsje !!
Weet je nu wel wie de papa is dan ?  ;D
Wat het voer betreft zou ik gewoon het zaad geven,zonder zonnepitten.
Als extra trosgierst ,wat nattig donker bruin brood en grasparkietzaad.
Als de kleintjes wat ouder zijn kan je wat groentes en fruit aanbieden.
Zo doe ik het tenminste meestal.  ;)

Groetjes en succes !!

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*~Romilda~*

heej yvon!
Dankjewel!!
Ja ik weet wie de papa is want felix,,wipt nu met geen van beide vrouwtjes...hij is nu beetje zielig..:)
Bedankt voor je voertips!!Trosgierst heb ik in ieder geval genoeg in huis gehaald;)

Morgen komt een vriendin van me mooie fotos van indy maken,,als alles goed gaat natuurlijk.,maar toestraks in me handen bewoog het kleintje flink:DEn papa en mama zitten samen gezellig in het nachthok!Dus die zal wel lekker warm worden gehouden,,en hopen dat morgen of overmorgen er een tweede donsje word geboren:D

*~Romilda~*

vanmorgen trof ik het tweede donsje aan in het andere blok...dit is jino!!:)

En alles gaat goed met indy en jino!!..en wat ik na het boodschappen nou weer meemaakte...felix..het zielige mannetje zat in het blok bij angel!!En jinx natuurlijk gestrest want ja is zijn nestje,,,je leest het aparte vogels heb ik!!Het lijkt wel een soapserie hier!
Vanmiddag mooie foto's van mijn inieminies!!:D
Groetjes romilda

*~Romilda~*

Nou we zijn bijna een weekje verder..er zijn inmiddels vijf donsjes in de nestjes!
Van oud naar jong:Indy,Jino,Kas,Luna en Milo!
Zie hier de fotos van vandaag!

Dit is mooie indy!

En dit is jino!

Kleine kas!

Het eerste gele donsje:Luna!

En het donsje van vandaag,ook geel:Milo!


En dit is gezellig met zijn allen!:D
De ouders voeren ontzettend goed,soms zie ik hele volle kropjes maar een paar uur later is alles weer bijna leeg...heerlijk om te zien die ouders die flink gaan bunkeren en vervolgens weer naar binnen gaan om te voeren:D
Voor de vakantie ben ik ook gedekt,de buurvrouw gaat ze verzorgen:D..dus word er goed gelet op de hummeltjes die dan drie weekjes zijn,,ik zou bijna niet willen gaan maar ja was al gepland!
Wat zullen ze gegroeid zijn in 11 daagjes..maar goed ze zijn in goede handen.Snel weer meer want indy der oogjes gaan bijna open!:D
Groetjes romilda

*~Romilda~*

Inmiddels nog een donsje geboren!dit is nadia..nu zijn alle eitjes op en kunnen ze zich richten op de jonkies!het voeren gaat heel goed,alle kropjes zitten elke keer netjes vol en aan Indy merk je al dat ze echt groeit..ik zie de vleugeltjes goed groeien en ook hier en daar zie je wat kleurtjes heel gaaf!
Ik heb weer foto's gemaakt want het is bijna niet bij te houden zo hard gaan ze..Indy der oogjes zijn bijna open en dat is echt lief om te zien!
Groetjes romilda

Jaimy

flink nest zeg! Gefeliciteerd!  ;D

Gr, Jaimy

carco

Toch nog één erbij? Gaaf hoor!

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Heej jaimy,
dankjewel!!Erg leuk zoon periode..

Hee caroline,,ja het zijn er zes in totaal,en ze groeien als kool!!
bij drie zijn de oogjes al open,,en ze kijken nu echt zo lief naar je!!
Hieronder weer een fotoupdateje!!:)

Met ze alle in het mandje,,lekker knus!

Dit is de mooie indy!!Kijk toch eens die lieve oogjes!:D
vandaag heb ik ook meer pennen bij haar vleugels ontdekt,en der kuifje begint nu ook,echt geweldig!

Zie hier het kuifje!!

Jino!:D

Kas,zit lekker onder het voer,hihi

Luna,de gele dons!

Milo,nog een gele dons!

En de kleine nadia!!:D
Zoals jullie zien flink gegroeid dus!
Snel weer meer want die kuifjes zijn zooo leuk!!:D
Groetjes romil

carco

Wat doen ze het goed  :D
Is de rust nu weer gekeerd? Of nog steeds een ramp?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Hee Caroline,
Ze groeien zo lekker,ik check ze twee keer per dag zeker maar soms nog meer hihi..ik moet trouwens zeggen dat de rust wel wedergekeerd is,Jinx zit vaak samen met ze eigen vrouwtje(jaja) in het blok om te voeren,ook buiten het blok zijn ze weer lief tegen elkaar en Felix en angel mogen ook gewoon weer koppeltje zijn!:)zo hoort het ok!!
Nou heb ik nog een vraagje,is het normaal dat die kleintjes zo ontzettend veel poepen,heb het blok nu al vier keer verschoond,het is echt af en toe vieze poep ;D..
Maar ik neem het voor lief!hihi.
NMa groetjes!!

*~Romilda~*

Vandaag e k special!! :P
De kleintjes groeien zo goed de oudste twee vinden zelfs kroelen al heerlijk!!Ik mag ze onder het bekkie zo kriebelen en dan gaan heel die oogjes dicht!!OMdat het nederlands elftal vandaag moet spelen heb ik oranje doekje;)
Zie hier!!

Met ze alle!!

Indy!

Jino!

Kas!

Luna!!Deze wil mss een vriendin van mij!

MIlo!

En nadia!!
Snel meer want ga nu voorbereiden voor de bbq van vanavond met aansluitend ek!!
Veel plezier!!!