2 mei 2025, 20:26:28

Hoe nu verder?

Gestart door Prins Pils II, 31 januari 2011, 18:16:17

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

Kijk!Dat is toch al weer vooruitgang!!:D

Goed hoor!Ga zo door,je zult zijn dat geduld loont!
Groetjes romilda

christel

Ja soms heb je veel geduld nodig maar je geduld word wel beloond ;). Rustig blijven verder trainen :)

Prins Pils II

Deze week was ze weer een keertje een rondje gaan vliegen. Was weer een toer om haar in der kooi te krijgen. Vind het wel belangrijk dat ze af en toe iets vliegt, voor der beweging.
Vanavond de kooi maar verschonen, en weer verder met voeren.......

Cherro

Ik heb hier ook een wild gevalletje, maar die trekt aardig snel bij.
In de kooi niet, maar er buiten zit hij inmiddels al rustig een ruim kwartier bij me.

Scheelt ook dat hier de rest een goed voorbeeld geeft en hij ziet dat de rest niet voor mij weg gaat.

Het heeft gewoon veel tijd en geduld nodig, en anders zou je altijd nog kunnen overwegen om er een jong valkje bij te nemen die wel al tam is.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Prins Pils II

Katie komt steeds dichter bij. Wanneer je met een klein stukje trosgierst in je hand in de kooi komt, komt ze vrijwel direct op je af en pikt het tussen de vingers vandaan. Wanneer je je vinger uitsteekt, loopt ze echter wel weg.
Wanneer ik haar kooi verschoon, verwissel ik ook de indeling en de speeltjes. Nu werd mij verteld om zo min mogelijk speeltjes op te hangen, zodat ze meer naar mij zal trekken. Alleen de vogel is overdag wel veel alleen.
Hoe staan jullie hier tegen over?

Groetjes,
Michel

christel

hoi michel heb je al eens geprobeerd om met je hand in de positie in de kooi te gaan? ik bedoel hoe ze het beste op je vinger kan. Ik zou proberen om dan geen trosgierst tussen je vingers te houden maar deze in je andere hand en deze dan stilletjes wegtrekken tot ze er achteraan moet en zo op je vinger stapt. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben ???. Dat jouw valkje veel aleen zit is wel jammer, ik zou er een heel tam valkje zoeken om erbij te zetten. Zo kan jouw valkje er nog van leren.

groetjes christel

Prins Pils II

Hoi Christel,

Die tactiek wou ik al eens proberen.
Ben al "op zoek" gegaan naar een maatje voor haar, bv een vogel die nog met pap gevoerd moet worden of die echt weg moet bij mensen, maar het word me ook weer ontraden. En ja, dan weet je het niet meer....... ??? ??? ??? :'(

Groetjes,
Michel

christel

Ik heb bij mij 1ste valkje dat niet supper tam was 2 herplaatsertjes gezet die supper tam zijn en nu word mijn eerste valkje ook tammer en ze durft ook meer omdat ze ziet wat de andere 2 ook doen. Een jong valkje dat nog aan de pap zit zou ik niet doen want dan heb je er 2 om te trainen en pap geven is zeker niet makkelijk en word dikwijls onderschat!!!

groetjes