22 mei 2025, 16:06:22

kweken

Gestart door mols_donsje, 28 januari 2004, 13:54:14

« vorige - volgende »

mols_donsje

vraagje ik heb van nu zondag een vlakparkietje en zou graag een popje er bij zetten,om er mee te kweken,maar mag dat al ,want het manneke is nog maar 10 a 12 weken oud en nog niet gewend aan het kootje?????

Mandy

Het is voor een valkje zowieso altijd fijn als tie een soortgenootje om zich heen heeft. Maar op een echt nestje zal je dan toch wel een dik jaar moeten wachten natuurlijk. Ze zijn vanaf 1 jaar vruchtbaar, maar als de pop iets ouder is; 1,5-2 jaar, zijn de resultaten vaak beter.
Maar weet je al zeker dat je valkje dat nog zo jong is een mannetje is? Wat voor mutatie is het?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mols_donsje

oki dus ik mag er een popke bij zetten he :),ja het was broer en zus en wou eerst het popke maar die kweker zei je kan beter een manneke nemen die fluiten meer en dus heb ik het manneke genomen :)

mols_donsje

mutatie:zo als bij u op de foto dat helemaal van zit op het touw dus links van voor!!!

Marianne

Hallo,

Als je er een popje bij neemt, mag het natuurlijk niet de zus zijn als je er mee gaat kweken.
Verder is het altijd gezelliger voor je valkje als hij/zij niet alleen is. In de natuur zijn ze ook in groepen te vinden.
Succes met je keuze en veel plezier met je valkje(s).

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

giovanni

hellow
een valkje is normaal vruchtbaar vanaf 9maanden, maar het beste is om te wachten tot na 1jaar. En weet je 100% zeker dat het een mannetje is dat je hebt?? Want denk niet dat je dat al zó vroeg kunt weten hoor, ik zou nog ff wachten, dan heb je meer zekerheid. Anders koop je een popje er bij en als blijkt dat die die je al hebt ook een popje is, dan ben je genijgd om er een te vervangen. En dat terwijl je aan beide gehecht bent geraakt.  :-/ Heb dit drama zelf ook meegemaakt. Het bleek dat het van mij dus 2mannetjes waren, dus heb ik er een moeten wisselen :-/

grtjs