10 mei 2024, 20:06:39

Kleur van de snavel

Gestart door Lian02, 7 februari 2011, 17:36:34

« vorige - volgende »

Lian02

Hoi

Ik open maar even een nieuw topic omdat ik een andere vraag heb dan ik gesteld heb over het geel met grijze jonge valkje.

Ik heb dus 3 wildkleurige valkparkieten, een koppeltje dat momenteel jongen heeft en een jong mannetje dat net zijn jeugdrui heeft gehad, nu is de snavel van het koppeltje donkergrijs maar die van het jonge mannetje is roze, ze komen allemaal bij dezelfde kweker vandaan dus de kans is heel groot dat ze verwant zijn om die reden zitten ze niet bij elkaar.
Is die roze snavel een teken dat het nog een jonge vogel is? En dan nog een vraagje   als ik lees wat de beschrijving is van de wildkleur dan lees ik dat deze donkergrijze vleugels hebben maar mijn valkjes hebben alle 3 een een witte band op de vleugels ook heeft het jonge mannetje rond zijn gele masker een witte rand en wat witte plekjes er in. Het oudere mannetje heeft een gewoon geel masker. De voormalige eigenaar noemde het koppeltje toverballetjes. Kan het zijn dat ik nu allemaal kruisingen heb? En als ik ook met het jonge mannetje wil kweken welke kleur kan ik daar dan het beste bijzetten?

Gr Lian

mariejj

ja dat hebben jonge vogels, maar ook vogels met mutaties die kunnen een lichte snavel + poten hebben ook op latere leeftijd.
Die witte band hebben alle valkparkieten, alleen bij bepaalde mutaties zie je die niet meer.
Het zijn geen kruisingen, dat is als je 2 verschillende soorten vogels met elkaar kruis. Je valkparkieten dragen mutaties als split met zich mee, een split zie je niet maar word wel doorgeven aan de nakomelingen. 
Als je alle mogelijke mutaties uit je mannetje wil halen dan kan je er een pop tegenover zetten die  bont en witmasker heeft als uiterlijk of split,  maar je moet gewoon een pop uitkiezen die je zelf mooi vind.

Lian02

Dank je wel voor je antwoord.

Ik wacht nog even met een popje erbij zetten hij heeft vorige maand net zijn jeugd rui gehad als we een paar maanden verder zijn is hj denk ik wel oud genoeg, ik vnd hem nu nog wat te jong om al mee te kweken.

Gr Lian