16 april 2024, 17:14:32

Wie kan mijn helpen?

Gestart door breezer, 27 januari 2004, 15:34:29

« vorige - volgende »

breezer

Hoi,

Mijn laatst gekochte valkjes Beatle is nu zo'n 6 maanden en bezig aan zijn eerste rui.
Nu hebben wij hem gekocht als een man, maar hij vertoont nog geen mannelijk gedrag.....
Nu hoop ik dat iemand van jullie mij gerust kan stellen, want het is wel de bedoeling dat het een man is...
En wat voor soort mutatie is het?

Groetjes Ramona

Mandy

27 januari 2004, 15:44:26 #1 Last Edit: 27 januari 2004, 15:45:07 by Mandy
Hoi Ramona,

Je hebt een mooie bonte cinnamon geparelde valk. ;D

Maar je kan zo niet zien of het een man of een pop is, dat is bij bont nergens aan te zien, je zal het inderdaad echt uit het gedrag moeten halen.
Dus kijken of tie machogedrag gaat vertonen en of tie gaat fluiten, afwachten maar... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

O, ja, mocht het een pop zijn dan kunnen we misschien wel ruilen, want ik heb hier een gewone bonte valk waarvan ik nog steeds niet zeker weet of het een man of een pop is.
Ik heb ze gekocht als een pop, maar ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het toch een man is. Ik hoor "ze" namelijk wel eens fluiten als een man. :-/



Deze heeft ook een blauwe ring en is dus ook van vorig jaar, maar de mijne is niet tam, de jouwe wel denk omdat die binnen zit (zo te zien op de foto)? ::)
We wonen niet ver van elkaar zag ik al, dus dat zou wel makkelijk zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

breezer

Hoi Mandy,

Ik weet niet of ik Beatle ooit nog weg zou kunnen doen, ik heb hem nou 2 weken en ben al erg aan hem gehecht, maar wat voor soort geluid maakt het dan als hun fluiten, wat is er dan anders als bij een pop?

Want hij kan wel hard gillen, maar echte deuntjes komen er niet uit, wel loopt hij regelmatig over de stok op en neer, maar dat doet een pop van mij ook weleens, alleen Beatle wat stoerder....
Moet hij na de eerste rui al zijn parels kwijt raken? hij heeft er niet zoveel als mijn geparelde pop.....

Groetjes Ramona

Mandy

Een mannetje fluit inderdaad melodietjes en het machogedrag uit zich in het met gespreide vleugels rond parraderen en ergens met de snavel tegenaan trommelen, ook zie je ze vaak een soort smakgeluidjes maken. :-*

Bij gewone geparelde mannen verdwijnen de parels inderdaad, maar of dat bij bont ook zo is weet ik niet zeker, ik heb een bont geparelde witmasker man (100% zeker) die ook nog steeds alle parels heeft, dus ik denk dat het bij bont anders is en dat er dan wel parels blijven. ::)

Wacht maar gewoon af wat Beatle is en genier er ondertussen lekker van, als het nou toch een pop is kan je er toch ook een mannetje bijzetten? :P

Ik ben ook gek van m'n valkjes, maar dat is toch anders als ze buiten zitten en je er mee kweekt dan als ze binnen zitten en tam zijn. ;)


Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

breezer

27 januari 2004, 20:52:57 #5 Last Edit: 27 januari 2004, 20:54:22 by breezer
hoi Mandy,

Dat is dus het probleem als ik er nou een mannetje bij zou gaan zetten als Beatle een pop blijkt te zijn dan krijg ik 3 poppen en 1 mannetje en dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Vanaf welke leeftijd  gaat hij echt mannelijk gedrag vertonen?
Hoe kan ik hem deuntjes leren fluiten?

Die mensen waar wij hem vandaan hadden wisten het zeker dat het een mannetje was dat had de kweker hen verteld....
Volgens mij heeft Beatle rode ogen maar dan wel heel donker kan dat?
Jij hebt trouwens ook hele mooie valkejs zeg. wow

Ik hoop het echt want dan heb ik wel een knappe vent hoor..en dan krijg ik ook mooie jonkies  ;)

Groetjes Ramona

Khiru

nja je kan misschien eens proberen deuntjes tegen je valkje te fluiten, mannetjes zullen de deuntjes herhalen, of toch proberen.  Dit is toch wat ik gelezen heb in mijn boekje over valkparkieten ;)

Grts Bart

Paul

Hoi Ramona,

Vaak tikken mannen met hun snavel op tralies en tegen andere dingen aan dan lijkt het net een specht :-)
Als ze fluiten om de popjes te versieren is het anders dan gillen dan zijn het echt klanken die ze snel achter elkaar herhalen.
Als je je valkje wilt laten fluiten of praten moet je gewoon elke keer hetzelfde tegen hem zeggen of voorfluiten dan gaan ze het na een tijdje wel nadoen als ze er aanleg voor hebben.
Ik heb hier de ervaring dat ze elkaar sneller nafluiten dan dat ze mij nafluiten.
Ik heb mijn eerste valkje 2 melodietjes geleerd en nu fluiten 3 andere valkjes hetzelfde na en mijn rosella doet dat ook :-)
Je kan ook op de site bij geluiden kijken en een melodietje wat een valkje fluit uitzoeken en dat 100 keer per dag aan je valkje laten horen :-)
ALs het een man is heb je dan grote kans dat ie het ook gaat proberen.

Groetjes, Paul

Khiru

28 januari 2004, 02:16:13 #8 Last Edit: 28 januari 2004, 02:16:40 by Khiru
hehe goed idee paul, ik denk dat ik die eens ga proberen, ik heb morgen namiddag toch niets te doen  :D
Ik zal laten weten of hij het deuntje zal overnemen :D

grts Bart

Mandy

28 januari 2004, 03:59:27 #9 Last Edit: 28 januari 2004, 04:02:05 by Mandy
Jij hebt trouwens ook hele mooie valkejs zeg. wow

Dank je. ;)

Inderdaad, dan zal de verhouding niet meer zo kloppen nee, nou hopen maar dat het een mannetje is dan. :)
Hij heeft inderdaad rode ogen, ws omdat er een lutino factor in 'm zit. ::)
Als ik het goed zie op je foto dan heeft dat wildkleur valkje gele vlekjes op de nek? Dat betekent dat ze split is voor bont en dat ze die genen dus van haar ouders heeft geërfd, als het nou met Beatle klikt en ze zouden jonkies krijgen dan heb je kans op bonte valkjes. :P
En als tie nou met die geparelde pop iets zou krijgen dan heb je kans op gewone en op cinnamon geparelde jongen, ook heel mooi. :)
Maar alleen als tie dus op en top man is! ;D
Hoe oud zijn die popjes eigenlijk, zijn ze geringd?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Is dit valkje dan niet een fallow, (omdat hij rooie oogjes) heeft, zit ik me af te vragen?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Nee, fallow is anders hoor, kijk maar;



En hij heeft inderdaad rode ogen al is dat hier niet goed te zien.
Maar ik heb ook zo'n bonte net als Beatle en die heeft ook wat rood in d'r oogjes hoor.
Het valt mij veel op dat cinnamon valkjes vaak iets roods in de ogen hebben, heel donker weliswaar, maar toch iets... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Ow, de kleur van fallow is ook anders blijkbaar, of gaat het alleen maar om de rooie oogjes?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

breezer

Hoi Mandy,

Je vroeg hoe oud mijn popjes waren, nou Bikkel die geparelde is al twee geweest en Breezer die wildkleur is nu ongeveer 11 maanden en die heeft inderdaad gele en witte vlekjes in haar nekje, ze krijgt ook steeds meer geel in haar gezichtje??? :P
Breezer is echt een vrolijk valkje maakt de hele dag geluidjes en als ze los is is ze niet bij me weg te slaan, maakt dan rare geluidjes in mijn oor (smakgeluidjes?)  ::)
En nee ze zijn beide niet geringd  :-/ heb ze in de dierenwinkel gekocht.

Beatle is trouwens een echte sloper :D
Groetjes Ramona

Khiru

hmm ik wist niet date falow valkjes ook rood in de ogen hedden, is dit niet enkel bij lutino en albino valkjes???

grts Bart