ultrasone muizenverjager schadelijk voor vogels of niet?

Gestart door Xristel, 27 januari 2011, 10:32:16

« vorige - volgende »

Xristel

Hallo,

Ik zou graag jullie mening horen.
Sinds kort hebben wij last van muizen in onze flat, althans volgens mij is het er 1. Hij zoekt vooral eten rondom de vogelkooi waar mijn 2 valkjes wonen, want daar zie ik soms sporen. Op de diervriendelijke muizenval reageert hij niet, en ik heb er zelf moeite mee om iets anders te proberen (gif bv, ben bang dat dat op de een of andere manier toch ook bij de valkjes uitkomt).
Nu raadden ze me bij de dierenwinkel aan een soort stekker te proberen die ultrasone geluidssignalen uitzendt, die muizen niet prettig vinden. Volgens de man daar werkt het echt!?! Blijkbaar heb je verschillende voor verschillende dieren, en degene die ik heb gekocht zou zijn voor muizen en insecten, en zou veilig zijn voor vogels, vissen, katten en honden... Maar voordat ik het echt ga proberen, ik vraag het me toch af: denken jullie dat mijn valkjes hier last van zullen hebben????

Ik hoor het heel graag, want ik wil natuurlijk ook van de muis af...

Groetjes,
Cristel

christel

Ik heb het ook eens gekocht en mijn hond reageerde er fel op hij werd helemaal turelut!  :'(heb je geprobeerd om in die muizenval chocolade te legen dat luste muizen erg graag. En ik wil je niet bang maken maar een muis leeft niet alleen en als je er 1tje ziet zitten er meestel wel meer :-\

groetjes christel

Xristel

Hoi naamgenoot,

Bedankt voor je reactie! Had jij er ook een van het soort waar expliciet op staat dat het veilig is voor vogels en honden? Het zou zo fijn zijn als dit werkt, maar ik weet ook hoe goed mijn vogels alles kunnen horen dus kan ik me ergens niet voorstellen dat ze ook dit niet zullen oppikken...

En ja ik was er al bang voor dat er waarschijnlijk wel meer muizen zouden zijn en/of komen...

Groetjes,
Cristel

christel

ja ik had die gehaald in de apotheker en was zeker niet schadelijk voor andere huisdieren :-\. Je kan het proberen en bekijken hoe je valkje reageerd. mijn hond werd na een dag of 3 echt heeeeeel lastig. ik wist niet wat er gaande was tot ik dat ding uittrekte en het probleem was opgelost :o. Muizen zijn echt rot vervelend. Wij hebben het gehad toen we juist in een appartement waren gaan wonen en ik ben een echte dieren vriend maar op een ogenblik had ik er echt genoeg van en het van die lijmdoosjes gaan halen. daar zijn ze eigenlijk opslag dood in :-[

Izzy

Een paar maanden geleden werd mijn valkje heel onrustig, niet constant, maar meerdere keren per dag kon ze opeens heel druk heen en weer rennen op haar stok en ze zag er dan heel mager uit, kuif recht omhoog.
Mijn dochters klaagden ook over een hoog piepgeluid dat ze af en toe hoorden.
Nu bleek dat onze buren een ultrasone kattenverjager in de tuin hadden gezet die geluid produceerde als er een kat of ander dier in de buurt wam. Mijn dochters hoorden dat geluid ook, en mijn valk reageerde op datzelfde moment met druk heen en weer lopen. Ik weet dus zeker dat ze het hoorde.
We hebben de buren gevraagd het apparaat weg te halen, en nu is alles weer rustig.

christel

ja dieren en kinderen hebben soms een beter gehoor dan wij. je kan het altijd eens proberen en kijken of je valkje er last van heeft. leuk dat je buren dat poezending hebben weggehaald. mijn buren zouden er 1tje bijzetten  Whahahahaah

groetjes christel

Xristel

Hmm, dit klinkt niet echt heel positief... Tja misschien dan toch maar gewoon proberen en mijn vogels goed in de gaten houden... ?
Maar zijn muizen inderdaad op slag dood in die lijmdoosjes? Ik zag al een hele afgrijselijke langzame dood voor me (kon dat ook weer niet over mijn hart krijgen), en hoorde dat ze op sommige plekken verboden waren en dus niet meer overal worden verkocht?
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Cristel

christel

Bij mij waren de muizen bijna dadelijk dood. en vermits ik kinderen en een hond had kon ik niets anders gebruiken. je moet de doosjes wel zetten op hun looppad. Je hebt dat ultrasonich apparaat al, dus ik zou inderdaad eens proberen en men valkje heeeeel goed in het oog houden.

grotjes christel

Xristel

Nou, hij zit nu anderhalve dag in het stopcontact en ik merk nog niets raars of anders aan mijn vogels... Maar durf nog niet te hard te juichen. Heb ook geen idee of de muis er nog is, dus... wordt vervolgd.

Groetjes,
Cristel

christel

Het is al goed dat je valkje er niet op reageerd ;D

parkietengek12

Als het niet lukt met dat apparaat dan kun je altijd nog pindakaas in de muizenvalletjes doen  ;) Hoor in mijn omgeving dat het heel goed werkt  ;D

Henk_en_Otje

ik heb precies hetzelfde probleem.
damn ik  heb tamme ratten, 3 valkparkieten en een stel zebravinken en een grasparkiet.  DUS ook muizen
de muizen zitten zelfs in hun kooitjes.
muizenklemmen werkt niet en volgens mij duren die lokdoosjes met gif voer te lang.  dan maar lijm strips, of weet ik veel . ik word er ook GEK van


jeroen

het best is een oude muizen val met een klem beetje pindakaas er op en vangen maar werkt bij mij heel goed,
wat je ook kan doen=

valkjes op een ander kamer zetten en in een ander kooi

de kooi laten staan en vol leggen met muizen vallen

heb er ooit 5 gevangen in 1 nacht

ben nu muis vrij   hoop ik

hhahahahah en onze kat helpt ook soms, maar dan de muizen bij de voliere buiten en komt ze dan heel leuk bij je brengen


heb je vogels dan heb je meestal ook muizen

vragen

Reactie van KNO arts hierop (naam is bekend bij mij)

Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico's van de Mosquito kattenverjager.
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw
en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk.
Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een
niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven.
En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus
of andere klachten.
Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade
optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.
Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk
is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur.

Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor
veelal onherstelbaar.
Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus
minder duidelijk te ervaren.
De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te
verbeteren via training/advisering
via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning.
Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel
mogelijk de gewenste zorg te bieden.



O.a. www.tuinwachter.nl en www.shopsu.nl adverteren met een katten mosquito die ook vogels verjaagt. Het vogelnestje dat wij hadden is vertrokken helaas.

3 : 19.5kHz - 23.5kHz weert honden, katten, vogels,......

Volgens mij horen vogels op een andere frequentie gebied? Weet iemand dat?

Bladen die hiermee adverteren:

Kampioen, Plus magazine, Privé, 100% NL, Nestor, Weekend, ANBO, Ons, Perspectief, Max magazine, Primero