18 april 2024, 21:20:42

claimen

Gestart door marit85, 21 januari 2011, 08:40:02

« vorige - volgende »

marit85

21 januari 2011, 08:40:02 Last Edit: 21 januari 2011, 21:24:47 by marit85
Mijn altijd heel tamme valkje Ciao wordt steeds agressiever, daar waar mijn andere valkje Sjonnie niet bij me weg te slaan is. Echt op het irritante af.
Maar het vervelends vind ik Ciao.
Het lijkt wel of hij van alles opgewonden wordt. Hij loopt te rijden op onze voeten en als hij iets gekleurds ziet zoals een handoek of een jas of een tas of iets anders dan claimt hij dit en wordt hij verschrikkelijk agressief als je hem wil pakken. an vliegt hij me echt aan vanuit de lucht. Ik ken hem zo helemaal niet en het word steeds erger. Iemand suggesties of tips, want ben gek op mn valkjes maar als hij zo agressief blijft voel ik me genoodzaakt hem weg te doen.

Kan iemand alsjeblieft reageren....


..Neline..

Hoe oud is Ciao? Zo te horen zijn zijn hormonen goed aan het opspelen. Ik denk dat hij broeds is en daarom het agressieve gedrag vertoont. Waarschijnlijk is het een periode en gaat het wel weer over. Het enigste wat ik voor nu kan verzinnen is, om hetgene waar hij zo beschermend over doet, om dat gelijk uit zijn blikveld te leggen. En laat het niet toe om hem op je hand of voet ofzo te rijden.
En als hij bij je zit, hou hem dan laag bij je. Anders kan hij zich dominanter dan jou gaan voelen.

Verder weet ik ff niks. Misschien reageren nog wel anderen.

Succes in iedergeval met je dondersteen  ;)


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

marit85

Ciao is nu bijna 2 dan moet hij zn pubertijd al gehad hebben toch?
Ik blijf het ook nog wel even volhouden met hem maar dingen uit zn zicht halen heeft geen zin want hij doet het bij kussentjes schoenen kleed theedoek voeten dekens glitters telefoon afstandbediening etc haha
Heb nu homeopathische druppels bij de dierenwinkel vandaan die zn drift zouden moeten verminderen, hoop maar dat dit wat helpt. Bedankt voor de reactie