3 mei 2025, 22:31:44

Help.. bijten

Gestart door BrentValkje, 4 april 2011, 17:02:28

« vorige - volgende »

BrentValkje

Hey allemaal,

Ik heb een met de hand grootgebracht valkje maar als ik hem uit z'n kooi wil nemen gaat die altijd lopen... al met trosgierst enz geprobeert maar niets helpt.. eens hij uit de kooi is probeert ie weg te lopen maar alsje hem vast hebt kanje er alles mee

Je mag hem alleen niet vastnemen want meneer wil zelf opje vingerr stappen anders gaat ie bijten tot bloedens toe

Iemand raad ?
<3 AniMals ;D

christel

Ik denk dat hij terug vertrouwen moet krijgen. Ik zou hem nietmeer vrij laten vliegen tot hij terug netjes bij je komt ;)

Jeroenw

Wat is zijn leeftijd nu?

Als hij pas bij jou is dan moet hij nog wennen
Als je hem al een tijd heb dan is het zijn karakter
En denkt dat hij bepaal wat er met hem gebeurt

Gr. Jeroen

BrentValkje

Uhh ik denk ong 5 maandjes ofzo misschien jonger

Nu ik had hem nog maar 2 dagen nuja het blijft tog een bijtertje altijd bijten voordat ie erop gaat zitten xD
<3 AniMals ;D

Rissiejjj

Is het echt bijten, of meer wat aftasten met snavel en tongetje?
Mijn handopfokje die tast mijn hand altijd af, tja daar kwam het voer altijd vandaan, ze gaat heel voorzichtig over mijn hand heen met haar snaveltje.

Maar volgens mij schreef je tot bloedens toe, denk dat het dan een kwestie is van rustig opbouwen, en ook even tot rust laten komen, bedoel, je hebt hem 2 dagen, eerst moet hij aan jou wennen, jou stem leren kennen en zo rustig weten wie je bent en vertrouwen in je krijgen.
Vastpakken om het lichaam heen zou ik sowieso niet zo snel doen, al helemaal niet als je hem zo kort nog maar hebt, is behoorlijk bedreigend voor zon diertje.
Toen ik mijn handopfokje kreeg was ze 4.5 week oud, bijten dat ze kon, maja op vinger zitten ging nog niet, dus moest mevrouwtje wel pakken met volle hand.

Maar voor de rest, gewoon lekker op je vinger laten zitten en niet met volle hand pakken. De kleine van mij kan ik dat wel bij doen, heb ik haar geleerd tijdens de voedingen, maar de grote hoef ik dat ook niet te doen, Die pikt ook tot bloedens toe, alleen heb ik het geluk dat ze mijn nagels pakt en dus geen bloed heb.