29 maart 2024, 14:57:37

Zindelijk valkje!

Gestart door Izzy, 19 januari 2011, 19:33:52

« vorige - volgende »

Izzy

Onze Izzy is van 10 augustus 2008, en na een weekje wennen aan haar kooi en ons huis vliegt ze nu iedere ochtend en avond los.
Ik heb haar "zindelijk" gemaakt door haar altijd op de rugleuning van dezelfde stoel te zetten zodra ik merkte dat ze moest poepen. Ik zei dan altijd: "Kontje over de rand". Iedereen lachtte me daarom uit, maar het heeft prima gewerkt. Nu poept ze alleen maar over de rugleuning van die stoel op de krant die eronder ligt. Aangezien ze dol is op rooibosthee en dit altijd gezellig meedrinkt, is dit heel prettig  :) Als ik zie dat ze moet, en ze zit bij mij of op haar schommel boven de bank, hoef ik maar te zeggen: Kontje over de rand, en ze gaat op de stoel zitten en poept op de krant.
Raar verhaal misschien,, maar ik vind het heel knap van zo'n vogeltje ;D
Komt iemand dit bekend voor?

Hanniie

Wat leuk!! Dat zou ik Kiwi ook moeten kunnen leren!!

Groetjes Hanne

Sanna

Leuk dat je dat gelukt is! :D Het zou bij mij ook een stuk schelen als ze dat alle 4 deden ::).

Groetjes, Sanna

Alexandra


Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rivka

heei,

ik heb zoiets met mijn valkje Lola
altijd als ik zag dat ze moest bracht ik haar naar de wc/wasbak en zei poepje doen deed ze een poepje,
jammer genoeg is ze dat nu verleerd en doet het weer overal, ::)

Groetjes Rivka

Cherro

Wat goed dat je dat hebt kunnen leren :D
Wou dat die van mij dat deden :lol: Die doen het echt overal waar ze maar kunnen :lol:
Lang leve de zwitsaldoekjes van zoonlief :lol:

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!