17 juni 2024, 00:20:30

geslachtbepaaling

Gestart door christel, 6 januari 2011, 11:13:32

« vorige - volgende »

christel

op het ogenblik heb ik een cinnamon gepaarelde pop. maar graag zou ik een lutino man erbij hebben. deze zou ik zo jong mogelijk willen hebben (wel zelfstandig en geen handopfok meer). maar hoe kan ik zien dat het een man is en geen pop?

groetjes christel

mariejj

Dat kan alleen met een dna test (www.gendika.nl www.adc-holland.com)

Of

als de vader (split) lutino-gepareld is  en de moeder lutino,, dan zijn de poppen  gepareld lutino  en de mannen  lutino.  Maarja dan moet je wel toevallig zon koppel hebben/vinden.

christel

ok bedankt voor de uitleg!!!

carco

Esther ( van onze site , zie handtekening) heeft zo'n koppel waarvan de mannen lutino zijn en de poppen lutino opaline  :D
Maar pas in het voorjaar gaan de blokken er in dus dat duurt nog wel even.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline 1569

Mijn koppel krijgt ook lutino mannen en vrouwen en wildkleur mannen en geparelde vrouwen. maar ook daar gaat in het voorjaar pas het blok in.Wel moet er dan een dna test gedaan worden omdat er dus mannen en vrouwen kunnen zijn.
Ik heb zelf door goed geluk met kiezen een lutino man er uit gehaald.
Caroline

christel

ja van die splitten enzo ben ik echt nog niet op de hoogte. ik ben nu coekie nog lekker tam aan het maken. dus ik heb echt wel geduld om te wachten op wat ik nodig heb. ik kom uit antwerpen en wil gerust wel wat rijden voor wat ik wil ;) omdat ik weet dat wat ik vraag niet zo vanzelfsprekend is ::)ik weet niet hoe jullie dat doen met die dna testen. ik heb de link open gedaan. maar stel je nu voor dat ik die testen betaal en dat er geen enkele man tussen zit :-\ dan ben ik wel wat geld kwijt en heb ik nog geen valkje

carco

Zoals ik al aangaf hoef je bij Esther dus niet DNA te testen, want daar zijn alle lutino's van dit koppel mannen  ;)
Wij zitten in Dordrecht, dus denk ik goed te doen vanuit Antwerpen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




christel

ik heb al een mailtje naar ester gestuurd. natuurlijk is het nog geen broedsezoen en wist ze nog niet met welke vogels zij wil kweken. ik zal haar site in het oog houden. al moet ik ook zeggen dat twinboy (bonte) ook erg mooi is. en ja hoor dordrecht is echt wel te doen ;)

Bert_85

Ik ben niet helemaal op de hoogte van het koppel van Esther, maar is de man opaline split lutino of split voor opalinelutino?
In dat laatste geval moet je wel oppassen voor crossing-over, waardoor lutino nakomelingen (zonder opaline) ook poppen kunnen zijn.
Crossing-over met opaline komt toch vrij regelmatig voor (rond 30% in een experiment bij grasparkieten).

Groeten,

Bert


Citaat van: carco op  7 januari 2011, 12:44:48
Zoals ik al aangaf hoef je bij Esther dus niet DNA te testen, want daar zijn alle lutino's van dit koppel mannen  ;)
Wij zitten in Dordrecht, dus denk ik goed te doen vanuit Antwerpen.

Groetjes: Caroline.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

christel

dat weet ik eigenlijk niet maar ga het vragen ;)

carco

16 januari 2011, 20:23:53 #10 Last Edit: 17 januari 2011, 11:36:35 by carco
Citaat van: Bert_85 op 16 januari 2011, 14:45:27
Ik ben niet helemaal op de hoogte van het koppel van Esther, maar is de man opaline split lutino of split voor opalinelutino?
In dat laatste geval moet je wel oppassen voor crossing-over, waardoor lutino nakomelingen (zonder opaline) ook poppen kunnen zijn.
Crossing-over met opaline komt toch vrij regelmatig voor (rond 30% in een experiment bij grasparkieten).

Groeten,

Bert


Citaat van: carco op  7 januari 2011, 12:44:48
Zoals ik al aangaf hoef je bij Esther dus niet DNA te testen, want daar zijn alle lutino's van dit koppel mannen  ;)
Wij zitten in Dordrecht, dus denk ik goed te doen vanuit Antwerpen.

Groetjes: Caroline.



De man is een opaline witmasker split ino en de pop is een lutino   ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Citaat van: christel op 16 januari 2011, 20:23:27
dat weet ik eigenlijk niet maar ga het vragen ;)


Ik was je net voor  :P
Klik op het plaatje voor onze site!




christel

ja zeg wat ben jij snel hihihihi.  :-* :-* :-*

Bert_85

Citaat van: carco op  7 januari 2011, 12:44:48
De man is een opaline witmasker split ino en de pop is een lutino   ;)

Groetjes: Caroline.


Dan mag je gerust zijn  :)

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

christel

Ja hoor ik ben gerust ik ben er zekker van dat ik bij een goede kweker tercht ben gekomen ;D
groetjes christel ;)